Negotovost glede prihodnosti italijanskega letalskega prevoznika Alitalia so se med vikendom povečale, poroča Financial Times. Italijanska vlada je namreč spremenila pogoje privatizacije družbe in si pridržala pravico do lastništva vsaj desetine delnic Alitalie.
Alitalia bo vsaj še osem let italijanska
Na italijanskem finančnem ministrstvu so dejali, da mora v primeru tujega odkupa podjetja to ostati v Italiji, prav tako pa se njegovo ime vsaj osem let ne sme spremeniti. Prav tako so spremenili svojo decembra sprejeto odločitev, da mora kupec prevzeti najmanj 30,1 odstotka delnic. Ta odstotek se je sedaj zvišal na 39,9 odstotka delnic podjetja.
Alitalia je najmanj dobičkonosni letalski prevoznik v Evropi
Novi pogoji porajajo vprašanja, ali vlada poskuša obdržati svoj vpliv na podjetje tudi, ko bo to že v rokah novega upravitelja. Trenutno ima vlada v lasti 49,9 odstotkov delnic Alitalie. Alitalia, ki je leto 2006 zaključila s 380 milijoni evrov izgube, ima namreč dolgo zgodovino političnega vmešavanja in slabega gospodarjenja, kar je povzročilo, da je postala najmanj dobičkonosni in negotovi letalski prevoznikv Evropi. Rim je poskušal vse težave ublažiti s tem, da od potencialnih kupcev zahtev, da ohranijo delovna mesta, domače linije in "nacionalno identiteto" podjetja.
Potencialnih kupcev je pet, Air France-KLM še ni podal ponudbe
Vlada je izbrala pet potencialnih kupcev podjetja, ko so AP Holding, ki je povezan z drugim največjim italijanskim letalskim prevoznikom Air One, Management & Capitali - investicijski sklad Carla De Benedettija, MatlinPatterson Global, Texas Pacific Advisers, in UBM, del italijanske največje banke Unicredit. Ostali interesenti imajo do drugega aprila čas, da se pridružijo petim obstoječim kupcem, kar bi lahko pomenilo odprta vrata Air Franceu-KLM, ki zaenkrat še ni podala ponudbe.