"Živjo, smo nazaj!" so se glasile švedske besede od tam, kjer že dobri dve leti vlada tišina. Iz proizvodnih hal v švedskem mestu Trollhätten, kjer so nastajali legendarni Saabi. Novi lastnik bankrotiranega podjetja, družba National Electric Vehicle Sweden (NEVS), bo v ponedeljek na Švedskem po več kot dveh letih znova zagnal proizvodnjo. Ta bo sprva vezana na srednje velik model Saab 9-3 z bencinskim motorjem, ki je bil opuščen leta 2011. NEVS za prihodnje leto načrtuje tudi oblikovanje povsem električnega avtomobila. Kdaj bo stekla proizvodnja, pa v družbi še ne vedo.
Kalvarija Saaba se je začela že pod GM
Saab je sicer decembra 2011 vložil predlog za stečaj družbe, potem ko se je za preživetje boril dve leti. Na robu bankrota je bil že, ko ga je ameriški avtomobilski proizvajalec GM leta 2010 prodal nizozemski družbi Swedish Automobile - takrat še Spyker - za 300 milijonov evrov. Za nakup podjetja so bili zainteresirani kitajski investitorji, podjetje Zheijang Youngman Lotus Automobile, vendar je posel propadel zaradi nepopustljivosti GM. Ta namreč ni dovolil prenosa tehnoloških licenc.
Junija lani je nato lastništvo Saaba prevzela družba NEVS, registrirana na Švedskem. NEVS, ki namerava skladno z dolgoročno strategijo postati vodilni proizvajalec električnih vozil, je v 78-odstotni lasti hongkonškega specialista za alternativne vire energije National Modern Energy Holdings.
Saab od letal do avtomobilov
Saab je ob ustanovitvi leta 1939 sicer izdeloval letala, leta 1947 pa je začel z izdelavo prvih avtomobilov. Vrhunec proizvodnje avtomobilov je doživel leta 2006, ko so v Saabovih tovarnah izdelali 133.000 avtomobilov. Po tem pa je proizvodnja avtomobilov upadla, leta 2008 na 93.000 izdelanih avtomobilov, leto kasneje pa na samo 27.000 avtomobilov.
* - Zdravo, vrnili smo se