»Zdaj bo lažje, saj bodo dobavitelji dobili plačane dele od kupcev, zato jih bodo spet dobavljali. Tudi garancijska popravila ne bodo težava,« pravi Robert Kopač, ki servisira okoli tisoč saabov s slovenskimi tablicami. Švedski proizvajalec avtomobilov Saab je v ponedeljek vložil zahtevek za stečaj, saj je možni vlagatelj, kitajski Youngman, odstopil od posla. Zdaj vse kaže, da bo Saab po 64 letih delovanja zaprl vrata.
»Za znamko mi je žal, saj so bili saabi vselej zelo posebni in dobri avtomobili. Nikakor pa se ne bojim za svoj posel, tudi slovenski lastniki saabov se nimajo česa bati, saj bodo dobave rezervnih delov družbe Saab Parts - hčerinska družba proizvajalca saabov Swedish Automotive, ki bo delovala tudi po stečaju matične družbe - zdaj bolj redne, saj bodo proizvajalci delov dobili plačane račune. Doslej ni bilo tako, zato so deli pošteno zamujali. Tudi z uveljavljanjem garancijskih zahtevkov ne bo težav, te smo že zdaj urejali prek Saabovega italijanskega distributerja,« nam je povedal Robert Kopač, ki ima v Ljubljani nepooblaščen servis in prodajo saabov Kop Car.
K njemu pa zahaja več kot tisoč lastnikov te znamke (v Sloveniji je bilo konec minulega leta registriranih 1.041 avtomobilov te znamke, od teh je najpogostejši model 9-3 s 634 avtomobili, sledi mu 9-5 z 230 avtomobili. Modelov 900 je 51, 9000 pa 39).
Prodaja tekla tudi ob slabih novicah
Kopač je o nemoteni dobavi delov za saabe prepričan, ker mu je to v tem tednu zagotovil distributer za Hrvaško in Slovenijo Polar Mobil. Ob tem ne verjame, da bi se cene rabljenih saabov zaradi napovedanega stečaja proizvajalca spremenile. »Znamka ostaja zanimiva, saj sem tudi po prvih informacijah o ustavitvi proizvodnje prodal kar nekaj avtomobilov,« še pravi Kopač in dodaja, da imajo ljudje nekoliko zmotno miselnost o saabih. »Če so redno vzdrževani, so to dostopni in zanesljivi avtomobili.«
Pooblaščeni brez informacij
Pri pooblaščenih zastopnikih Saaba v Sloveniji smo dobili precej manj informacij. Nekdanji distributer in zdajšnji pooblaščeni serviser KMAG včeraj do konca redakcije še ni imel informacij o nadaljevanju posla. Nine Joksovič, direktorice edinega pooblaščenega trgovca Avto Sveta Maribor s salonoma v Ljubljani in Mariboru, pa nam ni uspelo priklicati, ni nam odgovorila niti na vprašanja prek elektronske pošte.
Šef Saaba za stečaj krivi General Motors
»Naredili smo vse, kar smo lahko. Ko je General Motors prejšnji konec tedna jasno povedal, da zavrača kakršnokoli sodelovanje proizvajalca Saaba s kitajskim Youngmanom, se je ta umaknil. Nam pa ni preostalo drugega, kot da vložimo predlog za stečaj,« je v ponedeljek napovedal predsednik uprave družbe Saab Automobile Victor Muller.
Možnosti za obstanek znamke minimalne
»Možnosti za rešitev znamke pred dokončnim propadom so zdaj zelo majhne, morebitni novi vlagatelj bi moral rešiti podjetje v nekaj tednih, saj bodo delavci začeli zapuščati podjetje,« je dodal Muller. Prvi mož Saaba se je s kitajskim Youngmanom deset mesecev pogajal o sodelovanju in rešitvi Saaba, ki je aprila zaradi nedobav delov ustavil proizvodnjo.
Zadnji dogovor je predvidel, da bi podjetji ustvarili skupno podjetje, Youngman bi vložil 200 milijonov dolarjev za razvoj novih modelov. S preostalimi 400 milijoni dolarjev kitajskega vlagatelja bi odplačali dolgove Saaba. Ta je ves čas, na koncu pa uspešno, blokiral posel s kitajskim vlagateljem, saj se je bal za prenos patentov za nekatere sestavne dele v saabih, ki izhajajo še iz časov General Motorsovega lastništva do leta 2009.