Avto

Debelinko za lahke pohodne avanture

Zelo opazna rumena barva, atraktivni plastični dodatki, šik notranjost, višja oddaljenost od tal in "magični" gumb so stvari, ki družinskega Fiata 500L skušajo spremeniti v pustolovca

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.02.2014 10:51
Čas branja: 3 min

P2130518

"Kakšen hecen debelinko," je bil en prvih odzivov ob srečanju z robustnejšim Fiatom 500L trekking. Že tako nekoliko napihnjen avto je od tal glede na mestne brate oddaljen še za dodaten centimeter - skupaj nič kaj terenskih 14,5 cm -, svoje pa so k takšnemu vtisu dodali še atraktivni plastični dodatki okrog in okrog vozila, ki korektno služijo za zaščito vitalnih delov, imitacija aluminija na vratih, posebna 17-palčna lita platišča, navidezni odprtini za hlajenje motorja ter vse prej kot neopazna rumena barva. Najnovejši član družine Fiat 500L je tako hitro dosegel svoje - bil je opažen. Kaj pa uporaben?

IMG_0424

Vse več avtomobilskih proizvajalcev se v iskanju zaslužka trudi kupcem ponuditi več različnih izpeljank že znanega modela. Fiat pri tem ni nobena izjema, model 500L je tako dopolnil še s popularno terensko oziroma robustnejšo različico trekking, ki naj bi svoje potnike na 417 centimetrih dolžine pripeljal čim bliže zadanim ciljem, hkrati pa ohranil okretnost v mestni džungli.

P2130521

Z avti je sicer tako kot s Slovenci: nekateri se bolje počutijo v mestih, drugi na deželi, tretji v hribih. Družinski 500L trekking s svojo blago terensko opravo ne cilja na osvajanje zasneženih planjav, blatnih kopeli ali visokih vrhov, pač pa vozniku in potnikom prinaša zgolj nekaj več svobode, ki jo lahko denimo občutijo pri lahkih pohodnih turah.

IMG_0349

Pri tem je najbolj privlačnemu med brati 500L v pomoč pametno krmiljenje elektronike, ki je nekakšen vmesni korak med dvo- in štirikolesnim pogonom. Za boljše napredovanje po lahnem terenu ali bolj spolzki podlagi je namreč sistemu ESP dodan program z oznako Traction+, ki z elektronsko podprtim nadziranim zaviranjem simulira delovanje mehanske zapore diferenciala.

IMG_0362

Elektronika tako s pomočjo pametnega krmiljenja dovoljuje več zdrsa kot običajno in deluje do hitrosti 30 km/h. Sistem traction + vklopimo s pritiskom na gumb pred menjalnikom, kjer kraljuje velika tiskana črka T. Čeprav rezultat v praksi prinaša oceno "zadovoljivo", je to za ciljne kupce več kot dovolj, saj 500L trekking s pomočjo pametno krmiljene elektronike lažje premaguje zasnežene ali makadamske klance in mokre, blatne ali nagnjene podlage. Prednost pred običajnim dvokolesnim pogonom je tako opazna.

IMG_0417

Vseeno voznik "čudodelni" elektroniki navkljub ne sme biti preveč pogumen, saj se mu lahko kaj hitro zgodi, da bo njegovo napredovanje proti cilju odvisno zgolj od nesebične človeške pomoči naključnih mimoidočih. Magični gumb je tako zgolj približek za prave pustolovske užitke, za kakršne pa bi Fiat v 500L trekking lahko poskrbel s štirikolesnim pogonom, kakršen skorajda pod nebo dviguje malo pando 4x4.

IMG_0403

O samem Fiatu 500L smo se sicer podrobneje razpisali že ob njegovi premieri, pred kratkim pa smo imeli še dva na testu. Če ponovimo: prostornost in prilagodljivost sta velika aduta vozila, dopolnjuje ju zračnost oziroma preglednost iz vozila v vse smeri, k čemur pripomorejo velike steklene površine in tanek prednji stebriček preklan na dva dela. Tudi velikost prtljažnika (400/1.310 litrov) zlahka zadovolji družinske potrebe, volan v sistemu city pa je otročje lahek in pripraven na parkiriščih.

P2130528

Testni je bil še posebej šminkerski, saj paket zajema delno usnjeno, rjavo-črno kombinacijo. Prav vsem je bil všeč, najstniki pa so kar obnemeli ob rdeči črki B na zvočnikih, kar je oznaka za HiFi sistem Beats by Dre (730 evrov doplačila) Da, Italijani res znajo, seveda pa bi lahko več časa namenili sedežem. Ti so redno deležni kritik, saj so preveč ploski in ponujajo skromno bočno oporo ter imajo kratko sedalno površino. Zaradi tega precej trpi udobje, tudi zadaj, dodelali pa bi lahko tudi potovalni računalnik, saj je ta zelo počasen in slabše pregleden.

IMG_0343

P2130547

Pod motornim pokrovom vozila je bil 1,6-litrski turbodizel s 77 kW (105 KM), ki največji navor 320 Nm doseže pri 1.500 vrtljajih v minuti. Motor je tih in uglajen, nekoliko se ga sliši šele blizu območja največje moči pri 3.750 vrtljajih v minuti. Ne potrebuje in ne sili k priganjanju, prožnost omogoča lenarjenje z menjalnikom, na testu pa smo v povprečju porabili šest litrov goriva na sto kilometrov. Manjši del v primerjavi z običajnim 500L gre na račun večje teže, saj rumenemu debelinku tehtnica nameri 1.450 kg oziroma 60 več kot običajnemu bratu s takšnim motorjem.

IMG_0435

Za Fiat 500L trekking, s kakršnim smo se precej previdno podili zunaj urejenih cestišč, na njih pa lovili poglede mimoidočih, bi s trenutnim popustom odšteli 19.260 evrov. Testni je imel še nekaj dodatne opreme, bela streha denimo stane 770 evrov, ogrevani prednji sedeži 110 evrov, samodejna dvopodročna klima naprava 400 evrov, tipalo za preprečitev trka pri nizkih hitrostih pa 210 evrov. Neposredna konkurenta sta mu sicer Peugeot 2008, slednji ima podoben elektronski sistem, in Renault captur.

IMG_0460

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

Preberite tudi:

09.02.2014
16.12.2012
29.11.2012
FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 1

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 6

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.

FINANCE
Evrska industrija se še naprej ohlaja
Finance
Krčenje se nadaljuje
Špela Mikuš Evrska industrija se še naprej ohlaja 1

Indeks PMI za predelovalne dejavnosti še kar drsi navzdol