Matej je obiskal ženevski avtomobilski salon, najpomembnejšo tovrstno predstavo v prvi polovici leta, ki je vrata za javnost odprla včeraj. V reportaži s salona je poudaril peterico, ki ga je iz različnih razlogov osupnila, in ujel tudi nekaj lepotic.
Podrobno smo opisali tudi druge zvezde Ženeve. Denimo novi mercedes-AMG GT 4-door coupe, ki združuje udobje in prefinjenost sveta poslovnih limuzin ter zmogljivost superšportnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«. Porschejev koncept mission-E cross turismo s kar 600 »konji« pa je primer športnega in uporabnega avtomobila prihodnosti z izključno električnim pogonom.
Renault je pogledal daleč v prihodnost in razkril svojo vizijo v avtonomnem konceptu, namenjenem souporabi, EZ-GO ter predstavil še tri nove motorje. Ena od vidnejših novosti Ženeve je še popolnoma električni jaguar I-pace z izjemnimi lastnostmi na skoraj vseh področjih. Tudi zelo privlačen je. Nastajal pa bo pri naših sosedih, v Gradcu.
Matej se je pred Ženevo odpravil še v Barcelono na zmenek z novim Mercedes-Benzovim štirivratnim kupejem CLS, novo umetnino Roberta Lešnika in čudovito usklajenim avtomobilom, ki je izgubil ostre poteze karoserije predhodnika, pridobil pa odlično tehniko, prostornost in uporabnost.
Sam pa sem iskal odgovor na vprašanje, ki je aktualno že danes. Primerjal sem hyundai ioniq z električnim, hibridnim strojem ali priključnim hibridom. Kaj menite, katera je prava ekorešitev?
Ženevski salon je poleg številnih novosti prinesel tudi zanimive komentarje vodilnih mož avtoindustrije. Najodmevnejša med njimi je vsekakor napoved prvega moža Volkswagna Matthiasa Mullerja, ki je poudaril, da se bodo dizli kmalu vrnili.
Šef Fiat Chryslerja Sergio Marchionne je ob tem opozoril, da nemški proizvajalci osamljeni vztrajajo pri dizlih, medtem ko so se jim drugi pripravljeni odpovedati.
Med zadnjimi je tudi Toyota, ki bo dizelske stroje do konca tega leta umaknila iz ponudbe. To že danes velja za povsem novo toyoto auris, razkrito v Ženevi, ki teče le na bencin in delno na elektriko. Izjema so modeli land criuser, proace in hilux.
Izbor Svetovni avto leta je zapeljal v predzadnjo fazo, v Ženevi smo razkrili ožji finale – po tri avtomobile iz vsake kategorije, ki ostajajo v boju za letošnje nagrade.
Hkrati je vodstvo žirije nagradilo najuspešnejšega avtomobilskega direktorja – to laskavo priznanje si je prislužil predsednik uprave Volva Hakan Samuelsson. Evropska žirija v izboru avta leta pa je razglasila letošnjega zmagovalca – volvo XC40.
Porsche je izbral zanimiv način financiranja – izdal in takoj razprodal je obveznice v vrednosti 280 milijonov evrov. Skupina PSA pa je lani znova izboljšala rezultate ter dosegla rekordno prodajo in dobiček.
Janez se je poglobil v zunaj majhni, znotraj pa prostorni in dostopni mitsubishi space star. Sam pa sem spremljal slovenski novinarski krst nove, najmanjše mačke E-type, ki naj bi po napovedih in željah trgovcev dokončno zasidrala to znamko med Slovenci.
Želim vam uspešen delovni teden!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.