Zdi se, da se je Jaguar kar čez noč spremenil iz športne in luksuzne tudi v SUV znamko. Izjemne priljubljenosti Angleži, pardon Indijci, kot kaže ne morejo spregledati, sestrski znamki Land Rover navkljub. Zato je tu, tudi v Sloveniji, že drugi jaguarjev SUV E-pace, tretji električni I-pace pa je bo ravnokar razkrit.
Novi E-pace je izjemno pomemben za to znamko, tudi v Sloveniji. "Letos bomo prodali med 100 in 120 jaguarjev, od tega pa bo skoraj polovica (okoli 50) E-paceov. Za avto je veliko zanimanja, saj smo v prvih dveh tednih prodaje našli že osem kupcev zanj, tudi za najdražje pakete first edition," nam je zaupal vodja prodaje Jaguarja Jure Poljak.
Podrobneje o novem jaguarju E-pace
Novi E-pace je avto simpatij in tudi nasprotij. Čeprav je odločno najmanjši v družini pace in tudi med jaguarju nasploh, še zdaleč ni najlažji. Jeklena karoserija brez lahkega aluminija mu namreč ne prinaša takšnih prihrankov kot aktualnemu svetovnemu avtu leta – F-pace. Zato je le 4,39 metra dolgi E-pace za 68 do 85 kilogramov težji od 4,73 metra dolgega srednjerazrednega F-pace. Osnovni tehta kar 1.775 kilogramov, zmogljivejši D180 s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom pa 1.843 kilogramov.
Ima pa E-pace druge vrline, ki jih ni mogoče spregledati. Začnimo pri oblinah, ki so spretno oblikovane, spredaj prepoznavne po velikih žarometih, zadaj pa po zašiljenem robu prtljažnega prostora.
Simpatično posebnost pomeni slika dveh jaguarjev, na levem spodnjem robu vetrobranskega stekla. E-pace simbolizira manjši od dveh, ki sledi večjemu.
Čeprav E-pace v medosju ni prav zelo velikodušen (2,68 metra), ima v kabini veliko prostora, prtljažnik pa pogoltne celih 577 litrov (ob podrti zadnji klopi 1.234 litrov). Kabina je urejena v znanem jaguarjevem športnem stilu, ki prinaša tudi visoko sredinsko konzolo in zelo dober položaj za volanom.
Motorna paleta je osredotočena na majhne štirivaljne stroj s prostornino dva litra. Dizelska imata 110, 132 ali 176 kilovatov (150, 180 oziroma 240 konjskih moči), bencinski pa 184 ali 220 kilovatov (249 ali 300 konjskih moči), poraba goriva pa niha med 4,7 in 8,0 litra, še po NEDC ciklu.
Cene za novinca pa se pričnejo pri 33.416 evrih za E-pace s prednjim pogonom, 110 dizelskimi kilovati, šeststopenjskim ročnim menjalnikom in osnovnim paketom base. V Ljubljanskem A-Cosmosu računajo, da se bodo kupci bolj pogosto odločali za zmogljivejše različice, denimo D180 AWD automatic s štirikolesnim pogonom in devestopenjsko avtomatiko. Takšen E-pace z opremo base stane najmanj 41.332 evrov, s paketoma S ali SE pa 50 oziroma 54 tisoč evrov. Za res bogat paket first edition boste odšteli 63 tisočakov, za najzmogljivejši E-pace P300 R-dynamic pa skoraj 68 tisoč evrov.
Kateri so najboljši paketi opreme
V ljubljanskem A-Cosmosu kot najbolj zanimiv paket ocenjujejo E-pace S, saj ima serijsko tudi usnje na sedežih, navigacijo (ta ima sodobnejšo programsko opremo kot F-pace), LED žaromete in še veliko drugih dodatkov. Res bogat paket opreme first edition, ki po ceniku stane več kot 63 tisočakov, pa iz zaloge prodajajo po 54 tisočakov, med Slovenci je že vzbudil veliko zanimanja.
Foto: Miloš Milač