Pretekle tri tedne so naš portal prežemale novice o zloglasnih dizelskih motorjih. Saj veste, tistih, ki »ropotajo« tudi pred vašo hišo. Ko je debata o dizelskih motorjih v Nemčiji dosegla vrelišče, smo se po drugo mnenje odpravili k predsedniku poslovodnega odbora Hidrie Iztoku Seljaku.
V obširnem intervjuju nam je razkril svoj pogled na razmere, ki nikakor ni tako negativen. Hidria celo načrtuje povečanje prodaje sistemov za dizelske motorje, ki niso tako umazani, kot jih poskuša prikazati politika. S prvim človekom Hidrie smo se pogovarjali še o tem, kaj je v ozadju afere, komu je spodletelo, pa s tem sploh ni mislil Volkswagna, in kaj lahko pričakujemo po nemških volitvah.
Dizelska tema se je vsaj za hip umaknila s programa v Frankfurtu, bančnem mestu v osrčju Nemčije, kjer bo jutri za javnost vrata odprla največja avtomobilska razstava v drugi polovici leta. Se je pa razplamtela v Sloveniji, ZPS se je v imenu lastnikov volkswagnov s spornimi dizelskimi motorji lotil priprave tožbe zoper Volkswagen. Pojasnjujemo, kako lahko pristavite lonček.
Isti dan, v torek, sem se v Frankfurtu sestal s predsednikom Toyote Nemčija Tomom Fuxom (kaj je uspešni Slovenec povedal o sebi in poslu, več v prihodnjih tednih) in sedel za okroglo mizo s predsednikom uprave PSA Peugeot Citroëna Carlosom Tavaresom, ki je letos prevzel še nemški Opel. Ta je bil spet odličen sogovornik brez dlake na jeziku, brez obotavljanja, špekuliranja in olepševanja. Tudi prodorni Portugalec ima svoje mnenje o dizlu, to pa je bliže Seljakovemu kot tistemu, ki ta hip velja v Nemčiji. Vredno si je prebrati tudi lanski pogovor z njim.
Frankfurt so v tem času tudi in predvsem avtomobili. Lepi, bleščeči, sodobni in … ja, kako ste uganili, predvsem električni. Naključni obiskovalec na salonu dobi vtis, da je vstopil v električno dobo in da je Tesla zgolj priimek inovatorja večfaznega indukcijskega elektromotorja (na salonu je ni bilo).
Nemška industrija je namreč tudi tokrat na domačem terenu pokazala mišice, električne seveda. Mercedesov šef Dieter Zetsche je že pred odprtjem salona napovedal, da bodo električni avti že leta 2025 stali toliko kot klasični.
Na salonu je športna znamka Mercedes-AMG predstavila superšportnika project one s prek tisoč konji, bencinskemu motorju 1,6 iz formule 1 pomagajo kar štirje električni motorji. Z električnimi koncepti sta blestela še Volkswagen in Audi, čez vikend pa še o nekaj drugih znamkah, ki pospešeno stopajo na pot elektromobilnosti, denimo izjemnem BMW i vision dynamics, mercedes-benzu EQ A in zanimivih kitajcih.
Realnost trga so še naprej bencinski in dizelski avti. Kateri so najbolj vroči glede na prodajni potencial v Sloveniji, pa razkriva naša lestvica top 8 avtomobilov Frankfurta za slovenske kupce.
Albina Kenda je preverila avgustovsko prodajo avtomobilov v EU ter razvrstila še trge po velikosti, da je na vrhu Nemčija, je jasno že dolgo časa. Obenem pa se je dotaknila tudi prodaje električnih avtov, ta krepko raste, njihov delež je še vedno skromen, manj kot odstoten.
V bencinski realnosti pa je vsekakor ena od zvezd letošnjega leta povsem novi volkswagen polo, Matej ga je preizkusil v Hamburgu in med drugim ugotovil, da je vse bolj podoben svojemu večjemu bratu golfu. Podrobno je opisal mercedes-benzovega lepotca CLA 220d. Na slovenskem trgu pa sta se predstavila dva leva, poslovno-družinski 5008 in manjši 308, ki sodi med klasično zasnovane kompaktne avtomobile. To, da v času SUV ni najbolj trendi, ima tudi svoje prednosti – denimo zelo dobro razmerje med ceno in vsebino.
Preberite si še o Scanijinem tovornjaku G320 z dizelskim in električnim motorjem, Boštjan ga je spoznal v živo, ter preverite, kakšen je posel z dostavniki, avtobusi, tovornjaki in prikolicami.
Uspešen delovni teden vam želim!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku!