Zdi se kot včeraj. Mercedes-Benz je spomladi 2013 v Ženevo privabil z grammyjem nagrajenega pevca Usherja, ki jim je pomagal razkriti športno različico modela A 45 AMG. Mali izstrelek s 360 »konji« je požel veliko zanimanja, a nič manjše ni bilo prerivanje okrog novega CLA, s katerim so pri Mercedesu pod taktirko slovenskega oblikovalca Roberta Lešnika in ekipe vnovič uspešno spojili kupejevsko-limuzinske linije.
Po videzu trendovski, po značaju pa dinamičen avtomobil je nagovarjal novi mladi rod Mercedesovih voznikov, ki so se kar malo požvižgali na več kot stoletno tradicijo znamke. Zapeljive modne linije modela CLA so poskrbele tudi za naziv Najlepši avto v izboru PAL 2013, razstavni primerek na gradu Otočec pa je nekatere prisotne zakuril do te mere, da so ga hoteli kar odpeljati domov.
CLA danes ostaja zaželen avto, saj ga je Mercedes stilsko nekoliko osvežil, močan čustveni naboj pa z nekaterimi spremembami samo še povečal. Pogledi, vprašanja in pohvale na njegov račun še naprej dežujejo, naj gre za navdušence, avtomobilsko nezainteresirane glave ali pa nekoga, ki vsakodnevno vidi na kupe avtomobilske pločevine.
»Res je dober. Ne le spredaj, tudi zadek je odličen in sploh vsa linija, da mat barve in športnega videza ne omenjam,« je CLA 220d bolj kot karkoli drugega pritegnil tudi strogo uniformiran obraz hrvaškega carinika. Če bi ga kupil, bi bil daleč najbolj opazen v četrti, sosedje pa bi se gotovo požrli od zavisti, je še dodal in po temeljitem ogledu notranjosti in pohvali na račun mat barve zaželel srečno pot. Ker je ravno deževalo, smo si sami zaželeli še štirikolesni pogon 4Matic, vse drugo pa je bilo na meji popolnosti.
Modne obline postanejo še zapeljivejše s pomočjo estetskega paketa AMG Line, za piko na i splošnemu navdušenju pa je tokrat poskrbela še mat srebrna barva. Zaradi poudarjeno športnega značaja srebrne puščice smo si na trenutke zaželeli, da bi motor namesto sprednjih poganjal zadnji kolesi – CLA je izdelan na platformi razreda A -, vseeno pa so vozne lastnosti odlične.
Avto se pelje zelo lepo in predvidljivo, za kar poskrbi natančen, komunikativen in dirkaško prisekan volan, suvereno lego med ovinki in pri višjih hitrostih brez prečnega nagibanja pa zagotavlja tudi znižano športno podvozje kot del paketa AMG line. Slednje je na trenutke morda že kar preveč čvrsto in tako na meji vsakdanje uporabnosti za občutljive hrbte, a zato toliko bolj pisano na kožo dinamičnim voznikom. Ti bodo znali ceniti tudi odlične zavore.
Kako visoko so postavljene meje za CLA je dokazal v različici AMG 45, tokrat pa smo preizkusili morda najbolj optimalno različico 220d, za katero je treba odšteti 36.450 evrov. Kupček dodatne opreme s paketom AMG Line, LED žarometi, aktivnim tempomatom,... je ceno dvignil na 53.410 tisoč evrov. Na prvi pogled veliko, a kdor ceni prestižnost znamke, možnosti personalizacije in faktor opaženosti, bo stisnil zobe in plačal za vse, kar CLA ponuja.
Turbodizelski štirivaljnik s 130 kilovati (177 KM) je pri tem modelu serijsko na voljo zgolj s hitrim sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom 7G-DCT, ki pa se odlično ujema z dinamičnim značajem avtomobila. Motorju težko kaj očitamo, kadar je treba je neslišen, obenem ima dovolj navora povsem spodaj, rad pa se tudi zavrti in ne pretirava s porabo.
O njegovih odlikah priča pogled na vrtljaje pri umirjeni vožnji, ki se gibljejo malo nad 1.200, ob pritisku na plin pa menjalnik nemudoma prestavi eno ali dve nižje ter s tem poskrbi za suvereno pospeševanje in vrtenje motorja prek 4.500 vrtljajev. CLA 220d z mesta do stotice skoči v 7,7 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 232 km/h, v voznem načinu Sport (ob Eco, Comfort in Individual) pa ušesa doseže še športni zvok, ki se iz zvočnikov predvaja v kabini.
Jasno, če je zunanji videz atraktivne kupe-limuzine nemogoče zgrešiti, je uživanje ob takšni motorizaciji prepuščeno tudi tistemu za volanom. Notranjost na 270 cm medosne razdalje je sicer premeščena iz razreda A, vendar je prefinjeno okrašena z raznimi dodatki AMG paketa. Ergonomija je na visoki ravni, med sedežema je krmilnik infotainmenta in prostor za drobnarije, prestavna ročica pa je nameščena ob volanu, kjer najdemo tudi uhlja za ročno prestavljanje.
Občutek spredaj je povsem kupejevski, sedi se nizko, v kabini pa tudi zaradi črnega stropa vlada prijetna utesnjenost. Usnjena sprednja sedeža z integriranima vzglavnikoma in dobro bočno oporo poudarjata občutek, da smo v športnem avtomobilu. Odrasli potniki zadaj bodo našli dovolj prostora za kolena, a se bo večina zaradi poševne strehe z glavo verjetno dotikala stropa. Kupejevski užitek v vožnji je zato namenjen štirim, ali še raje paru z otroki, prtljažnik namreč ponuja zadovoljivih 470 litrov prostora.
Mercedes je s CLA odlično spojil športno-elegantne linije, njihova kupelimuzina pa tudi po štirih letih ostaja magnet za poglede. Ker privlačnost ob tem izvrstno dopolnita še turbodizel in dvosklopčni menjalnik, je jasno, zakaj CLA zlahka omreži okoli sto pretežno moških kupcev na leto.