Francoski Peugeot je v zadnjih nekaj letih postavil trdne temelje za prihodnost na več področjih. Tehničnem (novi motorji, menjalniki in vse več digitalizacije), oblikovnem in značajskem, ko gre za športne terence. Ti so še vedno ali celo še bolj vroči kot pred nekaj leti, Peugeot pa si ta razred razlaga še nekoliko po svoje. Torej je ohranil tudi veliko originalnosti, po kateri je bil znan v preteklosti.
Zadnji novosti sta novi 5008, družinsko-pstolovski peugeot, ter osveženi 308, ki bo znal služiti tako družinam kot podjetjem.
Začnimo s peugeotom 5008, pravo novostjo letošnje jeseni oziroma poletja, ko je novinec že zapeljal na ceste. Veliki 5008 je nekaj povsem drugega kot njegov predhodnik, na kratko bi lahko rekli, da je šel v smeri renaulta espacea in delno tudi scenica. Iz pravega enoprostorca je nastal križanec med SUV in MPV (športnim terencem in enoprostorcem), Peugeotu pa je ob snovanju tega kompromisa uspelo ohraniti kar nekaj dobrih lastnosti obeh razredov.
Novi 5008 je očitno soroden z manjšim 3008, a menda ni le njegova nadgradnja, denimo 3008 + 2, grand, XL, allspace ali kaj podobnega.
Peugeot trdi, da gre za samostojen izdelek, mi pa ga vidimo kot precej posrečeno nadgradnjo manjšega brata. Oblikovno je sorodnost očitna, pravzaprav sta avtomobila spredaj in s strani nekje do B-stebrička in v prednjem delu potniške kabine enaka.
Od tal je oddaljen še dodaten centimeter, skupaj kar 23,6 centimetra, kar ga uvršča med višje v razredu SUV, da enoprostorcev sploh ne omenjam. Medosna razdalja je podaljšana na krepkih 2,84 metra, dolžina avtomobila pa je ostala kompaktnih 4,64 metra (19,4 centimetra več kot 3008). Kompaktnih glede na tekmece, Peugeot v družbo 5008 prišteva nissana x-traila, hyundaija santa fe in tudi razprodano škodo kodiaq. Spomnimo, 5008 ima le prednji pogon, štirikolesni pa ni v načrtu. Pri prehodnosti na slabših podlagah pa mu pomaga elektronski sistem grip control.
Z vidika prostora je 5008 razkošen avto, spredaj kljub prijetni in namerni utesnjenosti i-cockpita druge generacije prostora in zračnosti ne manjka. V drugi vrsti so trije samostojni sedeži s tremi pritrdišči isofix ter bogatim prostorom za kolena (šest centimetrov več kot predhodnik) ter še 15-centimetrskim vzdolžnim pomikom.
Za drugo vrsto pa sta lahko (za 830 evrov doplačila) še dva dodatna sedeža, ki ju jo mogoče odstraniti in pospraviti v garažo, kar je redkost. Tudi zaradi odstranjevanja sedežev je prtljažnik naravnost razkošen, v petsedežni postavitvi pogoltne od 780 do 1.060 litrov (pomik druge vrste), ob le prednjih dveh sedežih pa kar od 1.940 do 2.150 litrov, kar sodi že na območje potniških dostavnikov.
Kljub dodatnim dolžinskim centimetrov in bolj robustnemu videzu je novi 5008 za 95 kilogramov lažji od prejšnjega. Razlika je tudi v ceni, okoli štiri tisoč evrov, a primerjava glede na dodano vrednost niti ni smiselna, še posebej če upoštevamo serijsko opremo in boljšo tehniko. Prevedeno to pomeni cenovni razpon od 22.798 za 1.2 THP 130 access do 37.588 evrov za 2.0 GT BlueHDI 180 s samodejnim menjalnikom. To so cene iz cenika, v praksi pa je Peugeot pripravil nekaj ugodnosti. Denimo bencinski THP 130 z drugo stopnjo opreme active in dodatno navigacijo ponujajo za 23.771 evrov, dizelski motor pa za okoli tisočaka več.
Paket je dovolj zanimiv, da bo letos pritegnil 200, prihodnje leto pa že 500 kupcev, je prepričan distributer znamke.
Kako se časi spreminjajo, dokazuje naslednja novost – osveženi 308. Z njim distributer z vidika prodaje ni bil najbolj zadovoljen, letos je našel 40 kupcev na mesec. Osvežitev ga bo toliko poživila, da se bo zanj odločilo okoli 50 kupcev na mesec. To je le nekaj več kot pri 5008, kljub temu da model 308 sodi cel cenovni in velikostni razred nižje, pri bencinskem 1.2 THP active to pomeni okoli osem tisoč evrov. Pa ne, da bi bilo s 308 kaj zelo narobe, le trendi kažejo na rast SUV in upad klasičnih kompaktnih avtov, kakršen je 308.
In kaj je novega? Zunaj predvsem prednja maska v slogu bratov zadnje generacije, žarometi, pokrov motorja in zračne reže z velikim levom na sredini. Lev je bolj svež tudi na zadku, v kabini pa ponuja nov zaslon na dotik, funkcijo mirrorlink za preslikavanje vsebine pametnega telefona na zaslon in predvsem več varnostne opreme. Ta je, pohvalno, dostopna širšemu krogu kupcev. Denimo reden akcijski paket 308 1.2 THP 110 active za 15.690 evrov (dizelski BlueHDI100 je 750 evrov dražji) že vsebuje paket ADAS, ta pa ima sistem za usmerjanje znotraj voznega pasu, opozorilnik ob utrujenosti voznika, samodejen vklop/izklop nezasenčenih luči in prepoznavo prometnih znakov. Pri višjem paketu allure pa sta serijska še sistem za samodejno zaviranje v sili in mirrorlink.
Kar 91 odstotkov kupcev v tem razredu želi varnost, zato smo jo vgradili že v dostopno drugo stopnjo opreme, pojasnjujejo pri Peugeotu.
Peugeot 308 sicer ponuja pet paketov opreme, od access, active, allure, GT line in GTI s 198 kilovati, ki ga ta hip še ni v ceniku (ima novo kombinacijo dvobarvne karoserije – modro in črno). Novembra letos bo motor 2.0 BlueHDI mogoče kombinirati z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki izhaja iz šeststopenjske avtomatike.
Februarja prihodnje leto pa v 308, in najbrž še v druge modele, prihaja nov dizelski motor 1.5 BlueHDI130. Motor bo zanimiv po zmogljivostih in porabi, k ugodnim številkam pa naj bi mu po naših informacijah pomagal tudi Hidrijin sistem za hladen vžig optimus PSG – klasična svečka, ki so ji v izgorevalni komori integrirali senzoriko za zajemanje podatkov o tlaku.
Ta deluje tako, da kar 110-tisočkrat v sekundi meri signal tlaka, te podatke prek mikroelektronskih možganov, integriranih v svečko, prenaša na motorno elektroniko, ta pa poskrbi za optimalen vbrizg goriva. Rezultat bo kar od 20 do 30 odstotkov manjša poraba, s tem pa tudi prav tolikšno zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida in dušikovega oksida. Kaj še je predsednik poslovodnega odbora Hidrie Iztok Seljak povedal o tej inovaciji in kaj o trenutni situaciji z dizelskimi motorji, si v našem intervjuju preberite v petek.
Foto: Miloš Milač