Avto

Peugeota za družino in posel

Na ceste sta zapeljala nova peugeota, zanimiv križanec 5008 in osveženi 308. Cilj obeh je osrečiti svoje kupce s pošteno ceno, dobro opremo in odlično uporabniško izkušnjo. Večji 5008 očitno igra tudi na čustva kupcev, ki si želijo SUV, obenem pa se ne bi radi odrekli prostoru.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.09.2017 23:10
Čas branja: 5 min

Francoski Peugeot je v zadnjih nekaj letih postavil trdne temelje za prihodnost na več področjih. Tehničnem (novi motorji, menjalniki in vse več digitalizacije), oblikovnem in značajskem, ko gre za športne terence. Ti so še vedno ali celo še bolj vroči kot pred nekaj leti, Peugeot pa si ta razred razlaga še nekoliko po svoje. Torej je ohranil tudi veliko originalnosti, po kateri je bil znan v preteklosti.

Zadnji novosti sta novi 5008, družinsko-pstolovski peugeot, ter osveženi 308, ki bo znal služiti tako družinam kot podjetjem.

Začnimo s peugeotom 5008, pravo novostjo letošnje jeseni oziroma poletja, ko je novinec že zapeljal na ceste. Veliki 5008 je nekaj povsem drugega kot njegov predhodnik, na kratko bi lahko rekli, da je šel v smeri renaulta espacea in delno tudi scenica. Iz pravega enoprostorca je nastal križanec med SUV in MPV (športnim terencem in enoprostorcem), Peugeotu pa je ob snovanju tega kompromisa uspelo ohraniti kar nekaj dobrih lastnosti obeh razredov.

Novi 5008 je očitno soroden z manjšim 3008, a menda ni le njegova nadgradnja, denimo 3008 + 2, grand, XL, allspace ali kaj podobnega.

Peugeot trdi, da gre za samostojen izdelek, mi pa ga vidimo kot precej posrečeno nadgradnjo manjšega brata. Oblikovno je sorodnost očitna, pravzaprav sta avtomobila spredaj in s strani nekje do B-stebrička in v prednjem delu potniške kabine enaka.

Od tal je oddaljen še dodaten centimeter, skupaj kar 23,6 centimetra, kar ga uvršča med višje v razredu SUV, da enoprostorcev sploh ne omenjam. Medosna razdalja je podaljšana na krepkih 2,84 metra, dolžina avtomobila pa je ostala kompaktnih 4,64 metra (19,4 centimetra več kot 3008). Kompaktnih glede na tekmece, Peugeot v družbo 5008 prišteva nissana x-traila, hyundaija santa fe in tudi razprodano škodo kodiaq. Spomnimo, 5008 ima le prednji pogon, štirikolesni pa ni v načrtu. Pri prehodnosti na slabših podlagah pa mu pomaga elektronski sistem grip control.

Z vidika prostora je 5008 razkošen avto, spredaj kljub prijetni in namerni utesnjenosti i-cockpita druge generacije prostora in zračnosti ne manjka. V drugi vrsti so trije samostojni sedeži s tremi pritrdišči isofix ter bogatim prostorom za kolena (šest centimetrov več kot predhodnik) ter še 15-centimetrskim vzdolžnim pomikom.

Za drugo vrsto pa sta lahko (za 830 evrov doplačila) še dva dodatna sedeža, ki ju jo mogoče odstraniti in pospraviti v garažo, kar je redkost. Tudi zaradi odstranjevanja sedežev je prtljažnik naravnost razkošen, v petsedežni postavitvi pogoltne od 780 do 1.060 litrov (pomik druge vrste), ob le prednjih dveh sedežih pa kar od 1.940 do 2.150 litrov, kar sodi že na območje potniških dostavnikov.

Kljub dodatnim dolžinskim centimetrov in bolj robustnemu videzu je novi 5008 za 95 kilogramov lažji od prejšnjega. Razlika je tudi v ceni, okoli štiri tisoč evrov, a primerjava glede na dodano vrednost niti ni smiselna, še posebej če upoštevamo serijsko opremo in boljšo tehniko. Prevedeno to pomeni cenovni razpon od 22.798 za 1.2 THP 130 access do 37.588 evrov za 2.0 GT BlueHDI 180 s samodejnim menjalnikom. To so cene iz cenika, v praksi pa je Peugeot pripravil nekaj ugodnosti. Denimo bencinski THP 130 z drugo stopnjo opreme active in dodatno navigacijo ponujajo za 23.771 evrov, dizelski motor pa za okoli tisočaka več.

Paket je dovolj zanimiv, da bo letos pritegnil 200, prihodnje leto pa že 500 kupcev, je prepričan distributer znamke.

Kako se časi spreminjajo, dokazuje naslednja novost – osveženi 308. Z njim distributer z vidika prodaje ni bil najbolj zadovoljen, letos je našel 40 kupcev na mesec. Osvežitev ga bo toliko poživila, da se bo zanj odločilo okoli 50 kupcev na mesec. To je le nekaj več kot pri 5008, kljub temu da model 308 sodi cel cenovni in velikostni razred nižje, pri bencinskem 1.2 THP active to pomeni okoli osem tisoč evrov. Pa ne, da bi bilo s 308 kaj zelo narobe, le trendi kažejo na rast SUV in upad klasičnih kompaktnih avtov, kakršen je 308.

In kaj je novega? Zunaj predvsem prednja maska v slogu bratov zadnje generacije, žarometi, pokrov motorja in zračne reže z velikim levom na sredini. Lev je bolj svež tudi na zadku, v kabini pa ponuja nov zaslon na dotik, funkcijo mirrorlink za preslikavanje vsebine pametnega telefona na zaslon in predvsem več varnostne opreme. Ta je, pohvalno, dostopna širšemu krogu kupcev. Denimo reden akcijski paket 308 1.2 THP 110 active za 15.690 evrov (dizelski BlueHDI100 je 750 evrov dražji) že vsebuje paket ADAS, ta pa ima sistem za usmerjanje znotraj voznega pasu, opozorilnik ob utrujenosti voznika, samodejen vklop/izklop nezasenčenih luči in prepoznavo prometnih znakov. Pri višjem paketu allure pa sta serijska še sistem za samodejno zaviranje v sili in mirrorlink.

Kar 91 odstotkov kupcev v tem razredu želi varnost, zato smo jo vgradili že v dostopno drugo stopnjo opreme, pojasnjujejo pri Peugeotu.

Peugeot 308 sicer ponuja pet paketov opreme, od access, active, allure, GT line in GTI s 198 kilovati, ki ga ta hip še ni v ceniku (ima novo kombinacijo dvobarvne karoserije – modro in črno). Novembra letos bo motor 2.0 BlueHDI mogoče kombinirati z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki izhaja iz šeststopenjske avtomatike.

Februarja prihodnje leto pa v 308, in najbrž še v druge modele, prihaja nov dizelski motor 1.5 BlueHDI130. Motor bo zanimiv po zmogljivostih in porabi, k ugodnim številkam pa naj bi mu po naših informacijah pomagal tudi Hidrijin sistem za hladen vžig optimus PSG – klasična svečka, ki so ji v izgorevalni komori integrirali senzoriko za zajemanje podatkov o tlaku.

Ta deluje tako, da kar 110-tisočkrat v sekundi meri signal tlaka, te podatke prek mikroelektronskih možganov, integriranih v svečko, prenaša na motorno elektroniko, ta pa poskrbi za optimalen vbrizg goriva. Rezultat bo kar od 20 do 30 odstotkov manjša poraba, s tem pa tudi prav tolikšno zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida in dušikovega oksida. Kaj še je predsednik poslovodnega odbora Hidrie Iztok Seljak povedal o tej inovaciji in kaj o trenutni situaciji z dizelskimi motorji, si v našem intervjuju preberite v petek.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Peugeot 3008: konec s približki, to je pravi in odličen SUV
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeot 3008: konec s približki, to je pravi in odličen SUV 5

Kaj ponuja peugeot 3008 z dizelskim motorjem 2.0 blueHDI 150 in GT 2.0 blueHDI 180 z vrha ponudbe

FINANCE
Avto
Vrata v prostorsko razkošje
Avto
AvtoMiloš Milač Vrata v prostorsko razkošje

Dolgina z dolgim imenom: peugeot traveller allure L2 2.0 blueHDi 150 BVM6 stop & start in citroën spacetourer shine M blueHDi 150 S & S BVM6

FINANCE
Avto
Nežna, a pomembna prenova
Avto
AvtoMatej Kačič Nežna, a pomembna prenova

Peugeot 308: Pri Peugeotu so enega svojih najpomembnejših modelov za spopad s tekmeci nežno prenovili in predvsem tehnično posodobili. 

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Opel krepko dvignil prihodke PSA Peugeot Citroëna
Avto
AvtoMiloš Milač Opel krepko dvignil prihodke PSA Peugeot Citroëna

Prihodki PSA Peugeot Citroëna so v tretjem četrtletju letos zrasli za 31 odstotkov, glavni razlog je prevzem znamke Opel

FINANCE
Avto
Kaj poganja rast prodaje gospodarskih vozil in kako velik je v resnici trg?
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj poganja rast prodaje gospodarskih vozil in kako velik je v resnici trg?

Rast prodaje, a ne nujno zgolj slovenskim kupcem, in vprašanje o rabljenih dostavnikih. Je trg razvit in v kakšnem stanju so ta vozila?

FINANCE
Avto
Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja 6

Novi partner je rifter, v družbo treh pa prinaša drugačno prednjo masko in odbijač, »kremplje« na zadku in Peugeotov i-Cockpit v kabini. Pri nas bo jeseni.