Pogled na ceste, statistiko voznega parka in prodaje pravi, da imamo Slovenci radi avtomobile. S povprečjem 550 vozil na tisoč prebivalcev smo v zgornji polovici v Evropi, tudi starost voznega parka ni kritična, s povprečjem okoli osem let vozimo kar precej mlade avtomobile. Kaj pa, ko gre za tiste najdražje, kdo si jih privošči, koliko stanejo in kateri so? Gre zgolj za slovita imena Ferrari, Lamborghini in Porsche, jih vozijo zgolj najbogatejši Slovenci ali tisti, ki jih sploh ni na Managerjevi lestvici najbogatejših?
Po naši raziskavi si Slovenci radi in kar pogosto privoščimo tudi tiste sanjske avtomobile, ki jih otroci in še kdo lepijo po stenah svoje sobe. Niso vsi novi, nekateri z leti celo pridobivajo vrednost, med njimi je tudi nekaj starodobnikov častitljive starosti in ohranjenosti.
Med prestižnimi znamkami slovenske tablice nosi 32 ferrarijev, 18 rolls-royceov, 17 astonov martinov, 13 bentleyjev in pet lamborghinijev. Porschejev je kar 821, skoraj toliko kot smartov in daihatsujev, a res ekskluzivnih je malo.
Lestvica TOP 10 najdražjih avtomobilov Slovencev
1; Ferrari enzo Lorisa Požarja - 2 milijona evrov
Najdražji avto v Sloveniji po naših informacijah je ferrari enzo Lorisa Požarja, ki kljub oziroma predvsem zaradi starosti 12 let že pošteno pridobiva vrednost. Cestni dirkalnik s šestlitrskim V12 motorjem, 660 konji, hitrostjo do 350 kilometrov na uro do stotice skoči v 3,65 sekunde. Leta 2002 je nov enzo stal okoli pol milijona mark, danes pa je zaradi omejene serije 400 vozil vreden okoli dva milijona evrov.
2; Porsche 918 spyder Rada Antolovića - 780 tisoč evrov
Porsche 918 spyder je zadnji krik tehnike, saj superšportnika, vrednega skoraj 800 tisoč evrov, poganjajo kar trije motorji - 4,6-litrski bencinski V8, ki zmore 608 konjev in 528 newtonmetrov navora, ter še dva elektromotorja, ki mu dodata 279 konjev, skupna sistemska moč pa znaša 887 konjev ter ponuja impozantnih 1.275 newtonmetrov navora. Od nič do sto kilometrov na uro 918 spyder pospeši v 2,6 sekunde, merilnik hitrosti se ustavi šele pri 345 kilometrih na uro. Lastnik najdražjega porscheja naj bi bil nadzornik Luke Koper Rado Antolović. To je za Finance sicer zanikal, za Planet TV pa je potrdil, da ga uporablja, a ni v njegovi neposredni lasti.
Razkrit je lastnik najdražjega avtomobila v Sloveniji
3; Porsche carrera GT nekdaj v lasti Roka Drašlerja - 600 tisoč evrov
Porsche carrera GT je podobno kot mercedes SLR Mclaren eden od mladih klasikov, ki so še vedno izjemno zmogljivi, precej sodobni, obenem pa zaradi ekskluzivnosti že pridobivajo višjo vrednost. Med kupce je zapeljal že daljnjega leta 2003, poganja pa ga 5,7-litrski V10 motor s 612 konji, ki 1.455 kilogramov težkega športnika do stotice požene v 3,9 sekunde, do dvestotice pa v 9,9 sekunde. Največja hitrost carrere GT je 330 kilometrov na uro, cene rabljenih vozil pa danes segajo od 600 tisoč evrov.
4; Lamborghini aventador Roka Furlana - okoli 450 tisoč evrov
Ljubljanski podjetnik je ljubitelj hitrih in prestižnih avtomobilov, še posebej znamke Lamborghini, saj je aventador že njegov drugi dirkalnik te znamke. Poganja ga 6,5-litrski V12 motor s 700 »konji«, do stotice skoči v 2,9 sekunde in dosega največje hitrosti do 350 kilometrov na uro. Cena aventadorja brez davkov je okoli 300 tisoč evrov, s slovenskimi davki pa je višja od 450 tisoč evrov.
5; Mercedes SLR mclaren, Janez Ajlec in Miha Jarc - od 200 do 400 tisoč evrov
Mercedes-Benzov najbolj ekstremen avto preteklega desetletja, SLR mclaren, ki je nastal v sodelovanju z angleško znamko, je danes vreden toliko kot pred osmimi leti. Najboljši primerki namreč dosegajo vrednost tudi 400 tisoč evrov. Superšportnik, ki je bil predstavljen že daljnjega leta 2003, še danes zmore izjemne zmogljivosti, 5,4-litrski V8 motor s kompresorjem zmore 626 konjev, do stotice pospeši v 3,8 sekunde in drvi s hitrostjo 334 kilometrov na uro.
Članek o SLR mclarnu iz revije Manager
6; Porsche 911 GT3 RS - 290 tisoč evrov
Porschejev superšportnik 911 GT3 RS je eden najbolj ekskluzivnih porschejev, poseben pa je tudi zato, ker ga poganja klasičen atmosferski motor brez turbopolnilnika. Štirilitrski šestvaljni bokser zmore 367 kilovatov oziroma 500 konjskih moči pri visokih 8.250 vrtljajih v minuti, le 1.495 kilogramov težek superšportnik pa do stotice požene v 3,3 sekunde, najvišja hitrost je 310 kilometrov na uro. Slovenska cena 911 GT3 RS je okoli 280 tisoč evrov, privoščila pa sta si ga dva Slovenca.
7; Mercedes-Benz S coupe 63 AMG; Igor Akrapovič in Boštjan Šifrar - 286 oziroma 289 tisoč evrov
Mercedes-benz S coupe je prek pet metrov dolg kupe, izdelan na osnovi največje hišne limuzine razreda S. Velikan je delo oblikovalca Roberta Lešnika, združuje pa športnost, razkošje in sodobno tehnologijo, obenem pa sodi v sam cenovni vrh serijskih avtomobilov na trgu. V Sloveniji sta po naših informacijah dva S coupeja v najmočnejši različici S coupe 63 AMG s 585 konji. Prvega vozi Igor Akrapovič, kupil pa si ga je v razvojne namene, saj je zanj razvil izpuh iz titana. Drugega vozi podjetnik Boštjan Šifrar, lastnik družbe Sibo Group, stal ga je 289 tisoč evrov.
Po besedah Boštjana Šifrarja je v Sloveniji pet mercedes-benzov S coupe.
Zvezdnik, ki je ukradel četrtkovo predstavo
Vozni park Boštjana Šifrarja vreden dva milijona evrov
Boštjan Šifrar je velik avtomobilski navdušenec, stavi pa predvsem na oddelek AMG znamke Mercedes-Benz. V klepetu z nami mu je stekel jezik, hitro nam je predstavil svoj vozni park in iz glave izstrelil vse tehnične podatke svojih jeklenih lepotcev. Najbolj je ponosen na tri mercedes-benze AMG, gre za zgoraj omenjeni S coupe 63 AMG, terenca G AMG in superšportni kupe AMG GT S. Z zadnjim je za seboj pustil kolega s podobno močnim porschejem 911 turbo S, za svoj vozni park pa pravi, da je vreden okoli dva milijona evrov.
8; Mercedes AMG GT S - 250 tisoč evrov
Superšportnika je izdelal Mercedes-Benzov oddelek AMG, ki sicer skrbi za športne različice klasičnih avtomobilov te znamke. Najzmogljivejšo različico GT S poganja štirilitrski V8 z dvema turbopolnilnikoma in 375 kilovati (510 konjskimi močmi). Novi model v primerjavi z modelom SLS opušča navzgor odpirajoča se stranska vrata, ki jih je Mercedes-Benz uvedel pri modelu gullwing v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Prinaša pa lahko gradnjo karoserije, ki je v 90 odstotkih izdelana iz aluminija. AMG GT S do stotice pospeši v 3,8 sekunde, največja hitrost pa je 310 kilometrov na uro.
Boštjan Šifrar nam je v pogovoru omenil, da se s temi podatki ne strinja. "Moj AMG GT S ima do sto 3,4 sekunde, preverite v nemški reviji Auto motor und sport, nas je poučil!"
Mercedes bi rad omrežil kupce porscheja
9; Mercedes-Benz S 63 AMG - okoli 250 tisoč evrov
Mercedes-benz razreda S s 4,7-litrskim osemvaljnikom, dvema turbopolnilnikoma in močjo 585 konjev. Ne sodi povsem v vrh ponudbe, saj je nad njim še S 65 AMG z V12 motorjem. Dobro opremljen pa vseeno stane prek 250 tisoč evrov. Vozi ga eden od ljubljanskih podjetnikov.
Za volanom najboljšega avta na svetu
10; Range rover autobiography - 225 tisoč evrov
Najbolj prestižen range rover z opremo autobiography in petlirskim V8 bencinskim motorjem ali 4,4-litrskim turbodizlom sta si omislila dva Slovenca, njunih imen pa ne poznamo. Angleška prestižna terenca sta imela podobno končno ceno 225 tisoč evrov.
Reportaža: z range roverjem po sipinah Maroka