Kabrioleti niso kakšen novodobni izum - še več, tisti čisto prvi avtomobili, ki segajo več kot stoletje v preteklost, so bili tako ali tako kabrioleti. Kmalu so se zaradi večje uporabnosti seveda pojavili tudi klasično zasnovani avtomobili s trdo streho, kabrioleti pa so vseskozi ohranjali naravo tistega prvinskega užitka, ki ga ob rohnenju motorja spremlja še sveži veter okoli glav potnikov.
Ekskluzivnost kabrioletov je s poplavo majhnih avtomobilov s pomično streho v zadnjem času sicer nekoliko splahnela, a to ne velja za predstavnike najbolj zvenečih imen, ki so izpeljanke najprestižnejših modelov slavnih avtomobilskih znamk. Ti se namreč ponašajo z vrhunsko tehniko, neprimerljivo kakovostjo, najvišjo ravnjo udobja, velikokrat pa so tudi ročno izdelani in posebej prirejeni individualnim željam posameznega kupca. Ti pa tako ali tako redkeje vprašajo za ceno. Kdor pa že mora, si ga verjetno ne more zlahka privoščiti.
Bentley azure
Azure je oznaka za Bentleyjevo zastavonošo v kabrioletski obliki oziroma izvedenko modela arnage s pomično platneno streho. Več kot pet metrov dolg kabriolet je kljub aristokratsko dolgemu motornemu pokrovu, pod katerim je s turbinskima polnilnikoma podprt motor V8 z močjo 336 kilovatov oziroma 457 konjskimi močmi in navorom kar 875 newtonmetrov, namenjen štirim osebam. Vse štiri precej razvaja z ročno izdelano notranjostjo in najkakovostnejšimi materiali pravega lesa in najfinejšega usnja. Bentley sam skrbi za obdelavo teh naravnih materialov, kjer izurjeni rokodelci v posebnih delavnicah s filigransko natančnostjo poskrbijo za potrebno ekskluzivnost znamke Bentley, ki sicer sodi pod okrilje koncerna Volkswagen. Streha tega prestižnega kabrioleta je, tako kot se za čistokrvne kabriolete seveda spodobi, izdelana iz platna, za pomik v eno ali drugo smer pa ob pritisku na gumb potrebuje približno pol minute. Razlog za ekskluzivnost tega avtomobila je tudi omejena proizvodnja nekaj sto vozil.
Lamborghini murciélago roadster
Anekdota pravi, da je za Lamborghinijeve superšportne avte kriv Ferrari. A ne toliko zaradi svojih izjemnih dirkaških in drugih uspehov, ki jih je žel nekoč in jih tudi danes, temveč zaradi nekaj izgovorjenih besed Enza Ferrarija. Ferruccio Lamborghini je bil namreč lastnik ferrarija 250 GT, zaradi težav, ki jih je imel s sklopko, pa je obiskal Enza. Ta ga je odpravil z besedami, naj se lepo vrne domov v Sant’Agato in tam vozi svoje traktorje (Lamborghini je sprva izdeloval traktorje), ker športnega avta tako ali tako ne zna voziti. Ferruccio je besno zapustil Ferrarijevo pisarno in sam popravil sklopko, ob tem pa se je odločil, da bo izdelal lasten športni avto. Vse preostalo je zgodovina, ki so jo med drugim pisali modeli miura, countach in diablo, znamka Lamborghini pa si je z njimi utrdila statusni simbol in postala še bolj ekskluzivna od Ferrarija. Leta 1998 je znamka prešla v stoodstotno Audijevo last oziroma pod okrilje koncerna Volkswagen. Danes je eden izmed najbolj ekskluzivnih Lamborghinijevih modelov brezstrešni dvosedežnik murciélago roadster, ki s sredinsko vgrajenim motorjem V12 prostornine 6,2 litra in moči 426 kilovatov (580 konjskih moči) dosega hitrosti do 320 kilometrov na uro in do sto kilometrov na uro pospeši v 3,8 sekunde.
Mercedes-benz SLR mclaren roadstser
Mercedes-benz SLR mclaren roadster je verjetno eden izmed najbolj unikatnih kabrioletov in skoraj enako dirkaško nastrojen kot lamborghini. Kako tudi ne, saj temelji na kupejevski izvedenki Mercedesovega superšportnika, pri razvoju in izdelavi katerega s svojimi dirkaškimi izkušnjami veliko pripomore tudi moštvo formule 1 McLaren, ki v tem prvenstvu uporablja Mercedesove motorje. Z modelom SLR je Mercedes obudil slavni istoimenski dirkalnik iz petdesetih let prejšnjega stoletja, ki je zmagoval na številnih dirkah, dva primerka pa si je Rudolf Uhlenhaut, takratni vodja Mercedesovega testenega oddelka, predelal za vožnjo po cesti. Z enim izmed njih je nato postavil svojevrsten rekord, ki ga še do danes ni nihče presegel. Za pot od Stuttgarta do Münchna (približno 230 kilometrov) je porabil le 45 minut, kar več kot dovolj zgovorno govori o zmogljivostih tega avtomobila. Tudi novodobni SLR s kompresorsko podprtim motorjem V8 z močjo 460 kilovatov oziroma 626 konjskimi močmi omogoča dirkaške zmogljivosti, pospešek do sto kilometrov na uro v 3,8 sekunde in največjo hitrost 332 kilometrov na uro, zdaj pa ta ekskluzivni superšportnik prihaja tudi v izvedenki s pomično streho in oznako roadster. Streho je mogoče po ročnem odpahovanju zatičev s pomočjo elektrike zložiti v le desetih sekundah, aerodinamične izboljšave pa obljubljajo udobje tudi pri hitrostih več kot 200 kilometrov na uro. Tako kot celoten avtomobil je ekskluzivna tudi cena - 650 tisoč evrov.
Porsche 911 turbo cabriolet
Porschejeva nesmrtna legenda z oznako 911 je tudi v svoji zadnji generaciji ohranila prvinsko obliko športnega avtomobila, ki je zaznamovala prvega porscheja. Pred desetimi leti je Porsche predstavil tudi prvega turbo cabrioleta 911, končna hitrost 260 kilometrov na uro in pospešek do sto kilometrov na uro v 5,4 sekunde pa sta zaokroževala njegovo športno naravo. Tretja generacija tega modela, ki je tudi kronski dragulj tehničnega znanja znamke Porsche, pa zaradi dveh turbinskih polnilnikov, ki podpirata bokserski šestvaljnik z močjo 353 kilovatov (480 konjskih moči), dosega hitrosti do 310 kilometrov na uro in v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom do trimestne vrednosti pospeši v štirih sekundah, v kombinaciji s samodejnim menjalnikom z možnostjo ročnega menjavanja prestav pa je še za 0,2 sekunde poskočnejši. Streha je seveda izdelana iz platna in jo v celoti pomika elektrika. Pri nas bo najmočnejši brezstrešni porsche na voljo septembra letos. Zanj bo treba odšteti 170 tisoč evrov, po naših cestah pa se bodo gotovo vozili vsaj trije prednaročeni primerki.
Rolls-royce phantom drophead coupé
Prav te dni v svoji tovarni v Goodwoodu Rolls-Royce začenja izdelavo ekskluzivnega avtomoštirisedežnega kabrioleta, ki se tehnično, oblikovno (in tudi imensko) opira na model phantom. Znamka Rolls-Royce je pod okriljem BMW, njihova luksuzna limuzina je prodajno veliko uspešnejša od Mercedesovega tekmeca pod znamko Maybach. Phantom namreč s svojo mogočno pojavo, zajetnim motornim pokrovom, skoraj v vsej zgodovini znamke enako mogočno sprednjo masko, ki spominja na antični grški tempelj, in pozornostjo do vsake še tako majhne podrobnosti v prid ekskluzivnosti in udobja ohranja močan pečat statusnega simbola najvišjih krogov družbe, vse do kronanih glav in narodnih voditeljev po svetu. Z modelom phantom drophead coupé se Rolls-Royce vrača med najbolj luksuzne kabriolete, poganja pa ga enak motor kot phantoma - dvanajstvaljnik z močjo 338 kilovatov oziroma 460 konjskimi močmi, kar zadostuje, da več kot 5,6 metra dolg avto do sto kilometrov na uro pospeši v manj kot šestih sekundah. Cena tega ekskluzivneža je 370 tisoč evrov - seveda brez davkov, dajatev in številnih dodatkov, ki jih Rolls- Royce lahko povsem individualno izdela po željah posameznega naročnika.
Avtor: Anže Jamnik; objavljeno v reviji Manager, julij, avgust 2007
Naslovna zgodba tokrat dvojne številke revije Manager govori o podjetjih s področja pivovarstva, bančništva, gradbeništva in drugih, ki so kljub nepovezanosti z medijsko dejavnostjo, pomembni lastniki vplivnih slovenskih medijev. Pravi medijski baron je postal predsednik uprave Pivovarne Laško Boško Šrot. Zakaj so jim mediji tako zanimivi?
Med drugim boste v zadnjem Managerju izvedeli tudi:
- Z mediji do vpliva na zakonodajo in politiko
- Janša, čas je za izbor predsedniškega menija
- Zeleni posli prihodnosti
- Srdit boj za mobilne uporabnike
- Spregledana multimilijonarja
- Svet je poln površnih managerjev
- Novi twingo - iz Slovenije po neobičajni poti
- Zvezde ne nosijo vedno zlatih jajc
- Hrvaške nepremičnine: glejte dlje od Istre
Svoj izvod revije Manager lahko naročite tudi preko SPLETNE NAROČILNICE.