Najmanjši mercedes-benz A je star že tri leta. To v avtomobilskem merjenju časa pomeni, da je čas za prenovo. Ker je A Nemec, je ta na zunaj skromna, pod kožo pa bolj temeljita. Novega je veliko, od asistenčnih sistemov, LED žarometov, temeljito prevetrene ponudbe motorjev in s tem tudi oznak, do barv karoserije med katerimi še posebej izstopa zelena (eilbate green).
Na zunaj so spremembe že omenjeno skromne. Spredaj je A dobil novo masko posuto z kristalčki in presekano z eno ali dvema (AMG) kromiranima letvicama. Novi so še (doplačljivi) LED žarometi in nekaj bolj agresivno oblikovan odbijač. Zadek pa boste prepoznali po zaključkih izpušnih cevi, ki so tokrat vgrajene v odbijač.
V kabini je A dobil nove materiale in barve armaturne plošče, za palec večji osempalčni zaslon na vrhu sredinske konzole, ki mu še naprej ukazuje vrtljivi gumb vmesnika med sedežema. Sedeže lahko oblečete v črno ali peščeno rjavo barvo usnja paketa exclusive ali pa si v paketu style omislite sedeže z rdečimi ali zelenimi vzorci. Prednja sedeža imata večji 60-milimetrski pomik po višini. V novem A bodo na svoj račun prišli tako uporabniki iphonov kot androidov, prvim je namenjen vmesnik Apple carplay, drugim pa MirrorLink, ki bosta omogočala povezljivost s pametnimi telefoni. Poleg posredovanja klicev, glasbe in navigacije, znata sprejemati in pošiljati sms sporočila, brati elektronska sporočila. Sistem SIRI pa omogoča glasovne ukaze.
Večjo mero udobja ali vozne dinamike si bodo vozniki razreda A sedaj lahko izbrali sami prek sistema dynamic select, ki prek izbranih voznih programov comfort, sport, eco in individual določajo delovanje blažilnikov, odzivnost volana in menjalnika ter delovanje klimatske naprave. Sicer doplačljiv sistem bo del serijske opreme pri vseh modelih A s samodejnim menjalnikom 7G-tronic, paketom AMG line ali ob izbrani opciji znižanega podvozja.
Modeli opremljeni s samodejnim menjalnikom imajo tudi pomočnika launch assist za hitrejše pospeševanje z mesta in eko pomočnika z nasveti za varčnejšo vožnjo. Na področju varnosti sistem collision prevention assist plus, ki s pomočjo radarja zazna nevarnost trčenja in na to opozori voznika ali pa celo sam reagira z zaviranjem, dopolnjuje že znane sisteme.
Inženirji so pošteno prevetrili tudi motorno ponudbo, ki je sedaj bogatejša in bolj učinkovita, nove so tudi oznake. Osnovni A 160 poganja 1,6 litrski turbo bencinar s 75 kilovati, sledita enako velika stroja s 90 in 115 kilovati v A 180 in A 200. Oznaka A 220 prinese 135 kilovatov v dvolitrskem stroju, A 250 z enako velikim turbo motorjem pa sedaj zmore 160 kilovatov (218 konjskih moči) in omogoča pospešek do stotice v 6,3 do 6,5 sekunde (odvisno od menjalnika in prednjega ali štirikolesnega pogona).
Dizelski motorji so namesto s končnico CDI označeni s končnico d. Na dnu ponudbe pa sta A 160 d s 66 kilovati in A 180 d s 80 kilovati, v obeh primerih gre za renaultov 1,5 litrski turbodizel, ki so ga v Mercedes-Benzu za vgradnjo v razred A dodelali. Nova je različica A 180 d blueefficiency edition z daljšimi prestavnimi razmerji in drugimi spremembami, ki omogoča porabo le 3,5 litra in izpust 89 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.
V zgornjem delu dizelske ponudbe je Mercedes-Benz zadržal lasten 2,1 litrski turbodizel, čeprav se je v večjem C 200 d že znašel renaultov 1,6 litrski. A 200 d poganja že znani stroj s 100 kilovati, A 220 d pa je sedaj za pet kilovatov zmogljivejši, zmore 130 kilovatov (177 konjskih moči), poraba niha med 4 in 4,2 litra, pospešek do stotice pa je za 0,7 sekunde hitrejši (sedaj 7,5 sekunde) kot pri predhodniku.
Novost je še posebna različica motorsport edition, ki jo je Mercedes-Benz predstavil v čast ekipe Formule 1 Mercedes AMG Petronas. Rdeča nit te različice je zelena barva na obodih koles, v odbijačih in spojlerju nad zadnjim steklom. Oprema je na voljo z motorju od A 200/A 200 d, pri A 250 pa imajo zelen vzorec tudi zunanja ogledala.
Tu je seveda še A 45 AMG, o njem pa več jutri,...
Natanko pred tremi leti,... je mercedes-benz razreda A svetovni novinarski krst doživel v Sloveniji. Po cestah Gorenjske, prek avtoceste do Logatca, prek Cola, do Vipave in obale smo julija 2012 krožili z A 180 CDI, A 200 CDI, A 200 in A 250. Novi A je prinesel dober posel številnim slovenskim podjetjem, od takrat pa je po svetu navdušil nekaj stotisoč kupcev, med njimi tudi Slovence.