Majhnega enoprostorskega mercedesa A ni več, novi je večji in zasnovan povsem klasično - tako kot njegovi tekmeci. Vstop v množico pa ni napačen, saj je novi A zelo dinamičen in zabaven avto, zaradi precej večjih mer je še bolj prostoren od predhodnika in kljub temu nič dražji. Vstop v mercedesov svet bo pri nas stal 22.320 evrov.
Prodaja prestižnih kompaktnih avtov, sem sodijo BMW serije 1, audi A3, alfa giulietta, lexus CT200h, volvo V40 in tudi mercedes A, bo v svetu močno rasla, napovedujejo analitiki, zato je tudi Mercedes-Benz opustil sicer inovativno zasnovo modelov A in B z dvojnim dnom in se obrnil v smer tekmecev. Novi razred A je s 4,29 metra zato precej večji od prejšnjega in tudi klasično zasnovan, a mu to prinaša predvsem prednosti. Prva je vsekakor oblikovna - A je precej bolj privlačen kot do zdaj in deluje bolj dinamično od večine tekmecev, ki imajo bolj športen sloves.
Ni več mestni, je športni
Res je, okretnosti starega A ni več, tudi prostorske izkoriščenosti ne. Vse drugo pa je precej boljše. Denimo kakovost in videz plastike v potniški kabini sta povsem na ravni večjih mercedes-benzov, predalov med sedežema je dovolj, pa še veliki so. Sedeži (preizkusili smo različico sport) so odlični in zelo dobro oprijemljivi, izdelava je odlična, prostornost na zadnji klopi pa je boljša kot pri tekmecih, saj tudi višjerasli ne bodo tiščali kolen v prednji sedež ali glave v strop. Prtljažnik je s 341 litri povprečen, podiranje zadnje klopi pa ga poveča na solidnih 1.157 litrov. Časi zahtevajo tudi povezljivost s spletom, povezavo bluetooth in kompletno varnost, vse to ima novi A večinoma serijsko.
Majhna poraba, veliko užitkov
Izkaže se tudi s tehniko, znano iz razreda B, denimo zelo tihimi in varčnimi motorji, najšibkejši dizel A 180 CDI v povprečju porabi le 3,8 litra, močnejši A 200 CDI pa 4,1 litra. Bencinska ponudba sega od osnovnega A 180 z 90 kilovati do športnika A 250 s 155 kilovati, ki do stotice pospeši v 6,6 sekunde (ta bo stal 30.900 evrov). Mi smo preizkusili A 200 CDI s hitrim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko 7G-DCT.
Na preizkušnji od ljubljanskega letališča do Dvorca Zemono je ob kar dinamični vožnji porabil 6,1 litra goriva, kar je dober rezultat. Predvsem pa je preizkusni A s paketom sport ponudil natančen volan, čvrsto podvozje in veliko natančnosti ter užitkov v zavojih. Mercedes, kot ga do zdaj v tem razredu nismo poznali. S ceno 22.320 evrov (bencinski A 180) oziroma 23.100 evrov (dizelski A 180 CDI) je primerljiv s tekmeci in tudi z razredom B.
Z družino A nad nove tekmece
Proizvodnja novega A se začne šele konec julija, mi smo preizkušali še predserijske. »Na naš trg bo od septembra do konca leta zapeljalo 70 avtov razreda A, prihodnje leto pa okoli 150, napoveduje Igor Geršak iz Autocommercea, ki precej računa tudi na nove različice (omenjene v intervjuju z Robertom Lešnikom). »Te ne bodo občutno dražje od osnovnega A, z njimi pa bomo privabili tudi kupce volkswagnov in drugih množičnih znamk,« pravi Geršak.
Novi A s starim nima nič skupnega, tudi v primerjavi z večjimi mercedesi je močno drugačen. Po zasnovi je običajen petvratni kompaktnež, po vsebini sodoben in dinamičen.
Kabina je prostorna, plastika imenitna, oprema pa lahko (za doplačilo) tudi razkošna. Bogata varnost je serijska že pri osnovnem modelu.