Novi audi A7: futurističen šov luči v tehnološko izpiljenem kupeju za direktorje Novi audi A7: futurističen šov luči v tehnološko izpiljenem kupeju za direktorje Audi A7 sportback v novi generaciji dobiva številne tehnologije, hibridni sistem in motor od večjega brata A8.
Par sedežev za veliko užitkov Par sedežev za veliko užitkov Smart ForTwo je genijalno spreten mestni malček, ki v različici cabrio par potnikov hitro in preprosto popelje do sonca in svežega zraka, prikupi pa se tudi z dovolj zmogljivim motorčkom in dvosklopčnim menjalnikom.
Šestnajst milijonov kupcev, pa mu še vedno ni dovolj Šestnajst milijonov kupcev, pa mu še vedno ni dovolj Polo je po novem notranje prostornejši in prtljažniško razsežnejši, serijsko precej dobro založen z različnimi asistenčnimi sistemi, pa prvič naprodaj tudi v varianti na stisnjeni zemeljski plin CNG, kar je nekaj povsem drugega kot napol dirkaški GTI.
Ko ti njegova ekscelenca poišče avtomobilsko razbitino v džungli Ko ti njegova ekscelenca poišče avtomobilsko razbitino v džungli V nemškem Augsburgu je na ogled edini Mazdin muzej, ki ni na Japonskem, in verjetno tudi edini, kjer zveš kakšno podrobnost, ki je uradna tovarniška zgodovina ne pozna.
Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače ste vedno prišli na cilj, res pa je, da skoraj nikoli tako preprosto in varno kot danes

Na obisku svetišča, kjer se rojevajo avti za kralje

16.10.2014  22:30  Dopolnjeno: 17.10.2014 00:12
Ogledali smo si, kako najstajajo rolls-roycei, ki lahko stanejo tudi več kot milijon evrov. Roboti edinole barvajo, drugo je ročno delo.

Na jugu Anglije avtomobile gradijo še po starem, večinoma z lastnimi rokami. Sami obdelujejo les vse od korenine, karoserije pobarvajo tudi v barvo šminke, če kupec tako želi, in si predvsem vzamejo toliko časa, kolikor je potrebno za izdelavo avtov za najbogatejše - Rolls-Royce.

P9230005.1413496371.JPG.o.600px.jpg
Vožnja proti avtomobilskem svetišču - Rolls Roycevi tovarni v Goodwoodu, ki je skrita pred pogledi, tudi iz zraka, saj strehe nizkega poslopja prerašča trava.

Natrpano mestno središče Londona je bilo z zadnjega sedeža rolls-roycevega phantoma, največjega in najdražjega avta te znamke, ki te po žepu lahko udari tudi z milijonskim računom, videti kot mravljišče. Ljudje, ki divjajo po prehodu za pešce pri rdeči luči na semaforju, dvonadstropni avtobusi, ki izsiljujejo prednost, in avtomobili, ki v strnjeni vrsti, le slab meter drug za drugim, hitijo proti delovnemu mestu. Šofer Gavin, nekdanji dirkač, je mirno manevriral med gnečo, čeprav se je občasno zdelo, da bo z dva metra širokim phantomom podrsal ob kakšen drug avto. Mimoidoči mi skozi zatemnjeno zadnje okno namenjajo nasmehe, dvignjene palce, nikoli pa spačenega obraza, ki bi pokazal na nevoščljivost ali sovraštvo. Rolls-Royce je pozitiven, je angleški in je dokaz uspeha.

Industrijski objekt zlit s podeželjem južne Anglije

Zapustiva mesto, promet se zredči in neslišno drsiva proti angleškemu podeželju. Gavin pospeši do hitrosti 80 milj na uro, merilnik razpoložljive moči, ki nadomešča merilnik vrtljajev, pa negibno tiči pri 90 odstotkih, toliko rezerve še ima phantom s 6,75-litrskim V12-motorjem, potovalni računalnik pa kljub umirjenemu tempu kaže 25,1-litrsko povprečno porabo! »Naši kupci letno naredijo le nekaj tisoč kilometrov, zato rolls-roycei nimajo tako velikega ogljičnega odtisa, kot se zdi,« mi prebere misli Gavin.

Po dobri uri vožnje zavijeva v Good­wood na jugu Anglije, zeleno območje, obdano s travniki in kmetijami. Nikoli si ne bi mislil, da bi v takšnem okolju lahko stala tovarna oziroma da bi sodila vanj. Tako so pred letom 2003 razmišljali tudi domačini, ki so se na vse kriplje upirali gradnji tovarne. Upor jim vsaj uradno ni uspel, a je prinesel pozitiven učinek pri zasnovi tovarne. Zapeljeva po blagem klancu navzdol, mimo umetnega jezera do nizke stavbe, na vrhu prekrite s travo. Inštitut, fakulteta? Ne, tovarna Rolls-Royce, ki kaže učinke upora domačinov. Ta je povzročil, da so pri Rolls-Royceu pri zasnovi tovarne in njeni umestitvi v okolje želeli stavbo povsem skriti pred pogledi in jo zliti z okoljem. Zato so skopali globoko luknjo, iz nje odstranili 80 tisoč ton peska in zemlje in v njej zgradili tovarno. »Tako smo jo skrili tudi pred pogledi iz zraka, saj strehe nizkega poslopja prerašča trava. Domačini so danes ponosni na tovarno, tudi zato, ker spodbuja lokalno ekonomijo. V njej je delo dobilo 1.500 ljudi, od tega velik del iz okolice Goodwooda,« pojasni Janice Davis, ki me odpelje na ogled tovarne.

P9230020.1413477768.jpg.o.600px.jpg
Dom Rolls-Roycea je leta 2003 zrasel v ruralnem delu južne Anglije, v Goodwoodu. Zaradi prvotnega nasprotovanja domačinov so gradbeniki odstranili 80 tisoč ton zemlje in peska, v luknji zgradili nizko tovarno in streho prekrili s travo.

2.1413477761.jpg.o.600px.jpg
Debra pink - ekskluzivna barva, ki si jo je zaželel eden izmed naših kupcev. Prinesel nam je ženino šminko in si zaželel natanko takšen odtenek na karoseriji avtomobila, na koncu je po ženi poimenoval tudi barvo.

Avto v barvi šminke, psa, česarkoli želite

Veliko preddverje je skoraj prazno, na sredini le sprejemni pult, ob straneh pa rolls-roycea iz začetkov preteklega stoletja. Povzpneva se po stopnicah do prvega nadstropja, kjer so v vrsti zložene od pet do 6,1-metrske karoserije ghostov, wratithov in phantomov. »Te pridejo iz Goldinga, tam jih sestavijo in nanesejo dva zaščitna sloja, pri nas pa dobijo še pet slojev, vključno z barvo. To je edini postopek, ki ga opravijo roboti, vse drugo je delo človeških rok,« me pouči Davisova. Na zidu so v vrsto razporejeni vzorci barv. Kar 80 odstotkov kupcev si sicer izbere belo, črno ali srebrno, a v Goodwoodu ugodijo vsakršni želji, pove Davisova in pridrži odtenek mehko rožnate barve in majhne obrabljene šminke. »Ta košček nam je prinesel kupec, gre za šminko njegove žene Debre, in ugodili smo njegovi želji - dobil je phantoma z natanko takšnim odtenkom, barvo pa smo poimenovali Debra pink,« pojasni sogovornica. Drugi kupec si je zaželel barvo svojega psa, tretji odtenek športnega mclarna vulcano red in še je podobnih zgodb, skupno jim je le, da omejitev ni. Od nenavadnih do razkošnih želja - najbolj razvpito je imel kupec, ki si je zaželel zlato. V tovarni so barvi dodali prašne delce, na liter barve 19 gramov in le barvanje je stalo več kot 30 tisoč evrov. Barvanje karoserij ponavadi traja teden dni, dodatne želje pa lahko ta postopek podaljšajo za nekajkrat.

3.1413477762.jpg.o.600px.jpg
Ročno okrašen odbijač je eden izmed primerov, kako se mojstri v Rolls-Royceu izkažejo s kreativnimi dizajni in natančnostjo.

4.1413477763.jpg.o.600px.jpg
S sedmimi sloji zaščite in barv prevlečena karoserija, v tem primeru wraitha, na začetku proizvodne linije. Delavci jo po njej potiskajo ročno, na vsaki postaji se zadrži 55 minut.

Sterilno okolje, kjer rolls dobi dušo

Sprehodiva se v spodnje nadstropje, kjer izza zaprtih vrat v proizvodno halo delavci na drsnih mizah ročno potisnejo belega kupeja wraitha. Elek­trični so le vozički, ki jih je izdeloval eden izmed ustanovitelj znamke Henry Rolls, preden se je lotil avtomobilov. Hodim lahko le po sredinskem pasu, zunaj tega imajo delavci posebne čevlje, s katerimi ne prenašajo umazanije in prahu, ne poškodujejo različnih delov - s tal bi lahko jedel. Na drugi postaji čaka model ghost, delavci mu vgrajujejo kilometre dolge kable, ki jih poleg drugih delov s pomočjo računalniško pripravljenega seznama nakupujejo na policah na drugi strani hale - temu delu pravijo supermarket, saj so tu natančno zloženi posamezni deli za vsak avto. Za sestavo na tej postaji imajo 55 minut časa oziroma približno 15-krat manj kot v tovarnah, ki izdelujejo navadne avtomobile. Na tretji postaji rolls dobi dušo, pravi Davisova, saj se tu združita 5,7-metrska gmota kovine in aluminija - pogonski sklop z motorjem, menjalnikom in kardanom se združi s karoserijo.

5.1413477763.jpg.o.600px.jpg
Ko se združita karoserija in motorni sklop z menjalnikom in prenosi, avto dobi dušo, zato to fazo v tovarni imenujejo poroka.

6.1413477764.jpg.o.600px.jpg
1.340 steklenih vlaken prebada usnjen strop, delavci jih ročno napeljejo, odrežejo in zalepijo ter ustvarijo vtis zvezdnega neba. Zato porabijo 14 ur, Revoz pa v istem času od začetka do konca izdela twinga.

Medtem ko rolls dobi zvezdnat strop, Revoz izdela celega twinga

Na postaji, kjer rollsi dobijo sedeže, usnje na stropu, vrata in druge dele, se ustavimo pri šivalnici, kjer delavci prebadajo velik kos usnja. Vanj so ročno, z enakomernimi razmiki naredili kar 1.340 lukenj, skoznje potegnili enako število steklenih vlaken, jih porezali in zalepili. Postopek, ki traja toliko časa, kolikor Revoz potrebuje za sestavo twinga - od 12 do 14 ur -, bo kupcu prinesel učinek zvezdnega neba v avtu. Poleg šivalnice so v vrsto razporejena in vakuumsko vkleščena vrata, ki čakajo na vgradnjo. Tisti dan so bila vsa oblečena v kombinacijo črnega in rdečega usnja. »Ti avtomobili gredo na Kitajsko, naš največji trg. Kitajcem rdeča barva prinaša srečo, črna pa pomeni uspeh,« pojasni Davisova. Usnje barvo dobi s postopkom pigmentacije, pomemben pa je tudi njegov izvor. »Kože krav niso dovolj kakovostne, vselej izberemo bike in še te iz severnih delov Evrope in drugih celin,« pojasni vodička in pokaže na mikroskopsko majhne luknjice v usnju, ki jih povzročijo insekti. Te v tovarni odrežejo, manjkajoče dele prekrijejo z brezhibnim usnjem, za obleko phantoma porabijo od 11 do 15 kož, odrezani ostanki pa svojo pot končajo v modni industriji. V ozadju galerije na severnem delu tovarne, imenovanem »bespoke«, rolls-roycei dobijo najvidnejši individualen značaj - tu v obloge strehe in vrat vgradijo diamante, lesene obloge s posebno tematiko po izbiri kupca, izvezejo dodatke na preproge, sedeže, skratka izdelajo avto po meri lastnika.

rolls-royce-celestial.1413477773.jpg.o.600px.jpg
Rolls-royce phantom celestial - najbolj ekskluzivna dodelava do zdaj s steklenimi vlakni v stropu, 446 diamanti in temno modro barvo karoserije. Avto je bil prodan, še preden je zapeljal pod salonske luči. Foto: Rolls Royce

9.1413477766.jpg.o.600px.jpg
V tovarno prispejo kar cele korenine lesa, večinoma oreha ali češnje z različnih koncev sveta. Obdelava lesa je najzahtevnejši in najdaljši postopek - od korenine do končnega izdelka - traja več kot mesec dni.

Les pripoveduje posebno zgodbo. Njegova obdelava se začne, ko v tovarno pridejo korenine oreha ali češnje, nadaljuje se z rezanjem tankih plasti, nanosom petih lakov, rezljanjem, risanjem ali laserskim graviranjem vzorcev in napisov, celoten postopek od surovine do končnega izdelka pa traja več kot mesec dni, zato poteka sočasno s proizvodnjo drugih delov avta. Furnir pa je le vrhnja plast lesenih oblog, osnova je običajen les, ojačan z aluminijem in stisnjen pod tlakom 400 ton.

10-1.1413477771.jpg.o.600px.jpg
Osnova za lesene vložke je klasičen les z izdolbenimi odprtinami za zračnike, ojačan z aluminijem in stisnjen pod tlakom 400 ton. Čezenj gre furnir z ročno ali lasersko izdelanimi vzorci.

RR-usnje.1413477772.jpg.o.600px.jpg
Za usnjeno oblazinjenje phantoma porabijo od 11 do 15 kož bikov, te kupujejo v severnih delih Evrope in drugih celin, saj je tam manj insektov, ki bi poškodovali usnje. Poškodbe skrbno odrežejo, ostanki pa gredo v modno industrijo.

Trenutek resnice na koncu linije

Na koncu linije vsak avto čaka še računalniški pregled, ta sporoči morebitne napake in ime tistega, ki jo je zagrešil. »Nihče si ne želi biti na sramotilnem zidu,« se zareži Davisova in doda, da je takšnih primerov sicer zelo malo. Sledita še peturno poliranje, ki karoserijo pripelje do bleščečega sijaja, in preizkus na stezi, kjer rollse poženejo do konca in še preverijo vodotesnost. In po dobrem mesecu dni, če kupec ni bil preveč izbirčen, je rojen novi rolls-royce. Eden izmed 3.500 primerkov, ki stane od 350 tisoč evrov do več kot milijona - odvisno od lokalnih davščin in opreme. V zadnjem delu industrijskega poslopja jih je tisti dan na kupce čakalo več kot 60, štiridnevna proizvodnja torej, vredna okoli 30 milijonov evrov.

Foto: Miloš Milač

Preberite tudi:

20.06.2014
07.05.2014
07.05.2014
18.10.2013
26.09.2013
21.03.2012
11.01.2015
18.02.2015
15.07.2015
09.09.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Novi audi A7: futurističen šov luči v tehnološko izpiljenem kupeju za direktorje 1

Audi A7 sportback v novi generaciji dobiva številne tehnologije, hibridni sistem in motor od večjega brata A8.

AVTO
Testi
Testi Par sedežev za veliko užitkov

Smart ForTwo je genijalno spreten mestni malček, ki v različici cabrio par potnikov hitro in preprosto popelje do sonca in svežega...

AVTO
Novice
Novice Šestnajst milijonov kupcev, pa mu še vedno ni dovolj 3

Polo je po novem notranje prostornejši in prtljažniško razsežnejši, serijsko precej dobro založen z različnimi asistenčnimi...

AVTO
Novice
Novice Ko ti njegova ekscelenca poišče avtomobilsko razbitino v džungli 1

V nemškem Augsburgu je na ogled edini Mazdin muzej, ki ni na Japonskem, in verjetno tudi edini, kjer zveš kakšno podrobnost, ki je...

AVTO
Nasveti
Nasveti Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje

Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače...

AVTO
Novice
Novice Britanski fenomen, pametni opli in zgodba o Walterju Freyu 5

V tem tednu so se službeni vozniki tekmovanja Najboljši poslovni vozniki pomerili na odprti cesti za volanom insignij, preizkušali so...

AVTO
Novice
Novice Cirkus tehnike in adrenalina v režiji Mercedes-Benza 3

Vrhunska tehnologija v službi varnosti in udobja, razkazovanje motornih mišic iz Affalterbacha, piljenje vozniških spretnosti in mnoge...

AVTO
Testi
Testi Za volanom porschejev: karavana užitkov, adrenalina in tehnike

Porsche Road Tour je zapeljal tudi v Sloveniji, s skoraj celotno floto adrenalinskih avtomobilov, podkrepljen z inštruktorji in lepimi...

AVTO
Novice
Novice Elektrika in hibridi na poti v tovorna vozila

Dostavniki so dejansko še najbliže osebnim vozilom, zato ne preseneča podatek, da so električno gnana dostavna vozila danes že...

AVTO
Novice
Novice (intervju) Bo samovozeči avto imel osebnost, bo naš prijatelj?

Ludwig Engel je futurolog in urbanist, ki se je pri komaj 21 letih znašel v razvojnem oddelku Mercedesa. Išče odgovore na vprašanja,...

AVTO
Testi
Testi Modni plemič, ob katerem zastane dih 13

Audi Q2 s svojo mladostno podobo v urbani džungli postavlja nove trende, z mentaliteto prvakov osvaja predvsem ženska srca, a kaj ko gre...

AVTO
Nasveti
Nasveti S treningom varčne vožnje in nekaj triki do prihrankov, merjenih v tisočakih

Ob upoštevanju pravil varčne vožnje in opravljenem treningu lahko vaš voznik letno prihrani prek tri tisoč evrov; cenejše je tudi...

AVTO
Novice
Novice Terenski multipraktiki polnijo tudi slovenske ceste in brezpotja

Terenski poltovornjaki so se sprva uveljavili predvsem zaradi mode, robustnosti in mačo videza, manj pa zaradi resničnih terenskih...

AVTO
Posel
Posel Kaj poganja rast prodaje gospodarskih vozil in kako velik je v resnici trg?

Rast prodaje, a ne nujno zgolj slovenskim kupcem, in vprašanje o rabljenih dostavnikih. Je trg razvit in v kakšnem stanju so ta vozila?