Veliki scrambler za neukročene veterane Veliki scrambler za neukročene veterane Vožnja z rumenim scramblerjem 1100 je lahko tako zenovska, da v spominih nanjo meditiraš skozi zimo, še pred začetkom nove sezone pa z veseljem cesti ukradeš kakšen sončen dan.
Najcenejši, najbolj zanesljivi, kleni in razburljivi Najcenejši, najbolj zanesljivi, kleni in razburljivi Koncentrat, zaradi praznikov, dvotedenskega dogajanja prinaša pregled najcenejših 4x4 avtov v Sloveniji, električnih avtov glede na doseg baterije, opise kopice športnih terencev, pregled poslovanja Volva, Renaulta in Nissana, vrline osveženega volkswagna passata in prvo pomladno lastovko na dveh kolesih - ducati scrambler 1100.
Koliko kilometrov lahko prevozijo današnji električni avtomobili? Koliko kilometrov lahko prevozijo današnji električni avtomobili? Preverili smo, kateri električni avtomobili vas bodo zapeljali najdlje. Razporedili smo jih po dosegu, izmerjenem po novem merilnem ciklu WLTP. Ta prinaša realnejšo sliko od starega NEDC. Pogledali pa smo tudi, kako doseg merijo Američani.
Leta 2020 vsi novi avtomobili s sistemom za samodejno zaviranje Leta 2020 vsi novi avtomobili s sistemom za samodejno zaviranje Štirideset držav, vključno z Japonsko in EU, je potrdilo osnutek p(Združenih narodov#Organizacija združenih narodov) (ZN), ki leta 2020 predvideva obvezno vgradnjo sistema za samodejno zaviranje v osebne in lahke dostavne avtomobile.
Prava formula za preudarne kupce Prava formula za preudarne kupce Dacia duster je v drugo zadržal vse pozitivne lastnosti predhodnika, odličen štirikolesni pogon in ugodno ceno, prinesel pa kopico izboljšav ter v različici 1.5 dCi 110 Prestige tudi opremo, ki je pri romunu ne bi pričakoval.

Na obisku svetišča, kjer se rojevajo avti za kralje

Čas branja: 6 min
16.10.2014  22:30  Dopolnjeno: 17.10.2014 00:12
Ogledali smo si, kako najstajajo rolls-roycei, ki lahko stanejo tudi več kot milijon evrov. Roboti edinole barvajo, drugo je ročno delo.

Na jugu Anglije avtomobile gradijo še po starem, večinoma z lastnimi rokami. Sami obdelujejo les vse od korenine, karoserije pobarvajo tudi v barvo šminke, če kupec tako želi, in si predvsem vzamejo toliko časa, kolikor je potrebno za izdelavo avtov za najbogatejše - Rolls-Royce.

P9230005.1413496371.JPG.o.600px.jpg
Vožnja proti avtomobilskem svetišču - Rolls Roycevi tovarni v Goodwoodu, ki je skrita pred pogledi, tudi iz zraka, saj strehe nizkega poslopja prerašča trava.

Natrpano mestno središče Londona je bilo z zadnjega sedeža rolls-roycevega phantoma, največjega in najdražjega avta te znamke, ki te po žepu lahko udari tudi z milijonskim računom, videti kot mravljišče. Ljudje, ki divjajo po prehodu za pešce pri rdeči luči na semaforju, dvonadstropni avtobusi, ki izsiljujejo prednost, in avtomobili, ki v strnjeni vrsti, le slab meter drug za drugim, hitijo proti delovnemu mestu. Šofer Gavin, nekdanji dirkač, je mirno manevriral med gnečo, čeprav se je občasno zdelo, da bo z dva metra širokim phantomom podrsal ob kakšen drug avto. Mimoidoči mi skozi zatemnjeno zadnje okno namenjajo nasmehe, dvignjene palce, nikoli pa spačenega obraza, ki bi pokazal na nevoščljivost ali sovraštvo. Rolls-Royce je pozitiven, je angleški in je dokaz uspeha.

Industrijski objekt zlit s podeželjem južne Anglije

Zapustiva mesto, promet se zredči in neslišno drsiva proti angleškemu podeželju. Gavin pospeši do hitrosti 80 milj na uro, merilnik razpoložljive moči, ki nadomešča merilnik vrtljajev, pa negibno tiči pri 90 odstotkih, toliko rezerve še ima phantom s 6,75-litrskim V12-motorjem, potovalni računalnik pa kljub umirjenemu tempu kaže 25,1-litrsko povprečno porabo! »Naši kupci letno naredijo le nekaj tisoč kilometrov, zato rolls-roycei nimajo tako velikega ogljičnega odtisa, kot se zdi,« mi prebere misli Gavin.

Po dobri uri vožnje zavijeva v Good­wood na jugu Anglije, zeleno območje, obdano s travniki in kmetijami. Nikoli si ne bi mislil, da bi v takšnem okolju lahko stala tovarna oziroma da bi sodila vanj. Tako so pred letom 2003 razmišljali tudi domačini, ki so se na vse kriplje upirali gradnji tovarne. Upor jim vsaj uradno ni uspel, a je prinesel pozitiven učinek pri zasnovi tovarne. Zapeljeva po blagem klancu navzdol, mimo umetnega jezera do nizke stavbe, na vrhu prekrite s travo. Inštitut, fakulteta? Ne, tovarna Rolls-Royce, ki kaže učinke upora domačinov. Ta je povzročil, da so pri Rolls-Royceu pri zasnovi tovarne in njeni umestitvi v okolje želeli stavbo povsem skriti pred pogledi in jo zliti z okoljem. Zato so skopali globoko luknjo, iz nje odstranili 80 tisoč ton peska in zemlje in v njej zgradili tovarno. »Tako smo jo skrili tudi pred pogledi iz zraka, saj strehe nizkega poslopja prerašča trava. Domačini so danes ponosni na tovarno, tudi zato, ker spodbuja lokalno ekonomijo. V njej je delo dobilo 1.500 ljudi, od tega velik del iz okolice Goodwooda,« pojasni Janice Davis, ki me odpelje na ogled tovarne.

P9230020.1413477768.jpg.o.600px.jpg
Dom Rolls-Roycea je leta 2003 zrasel v ruralnem delu južne Anglije, v Goodwoodu. Zaradi prvotnega nasprotovanja domačinov so gradbeniki odstranili 80 tisoč ton zemlje in peska, v luknji zgradili nizko tovarno in streho prekrili s travo.

2.1413477761.jpg.o.600px.jpg
Debra pink - ekskluzivna barva, ki si jo je zaželel eden izmed naših kupcev. Prinesel nam je ženino šminko in si zaželel natanko takšen odtenek na karoseriji avtomobila, na koncu je po ženi poimenoval tudi barvo.

Avto v barvi šminke, psa, česarkoli želite

Veliko preddverje je skoraj prazno, na sredini le sprejemni pult, ob straneh pa rolls-roycea iz začetkov preteklega stoletja. Povzpneva se po stopnicah do prvega nadstropja, kjer so v vrsti zložene od pet do 6,1-metrske karoserije ghostov, wratithov in phantomov. »Te pridejo iz Goldinga, tam jih sestavijo in nanesejo dva zaščitna sloja, pri nas pa dobijo še pet slojev, vključno z barvo. To je edini postopek, ki ga opravijo roboti, vse drugo je delo človeških rok,« me pouči Davisova. Na zidu so v vrsto razporejeni vzorci barv. Kar 80 odstotkov kupcev si sicer izbere belo, črno ali srebrno, a v Goodwoodu ugodijo vsakršni želji, pove Davisova in pridrži odtenek mehko rožnate barve in majhne obrabljene šminke. »Ta košček nam je prinesel kupec, gre za šminko njegove žene Debre, in ugodili smo njegovi želji - dobil je phantoma z natanko takšnim odtenkom, barvo pa smo poimenovali Debra pink,« pojasni sogovornica. Drugi kupec si je zaželel barvo svojega psa, tretji odtenek športnega mclarna vulcano red in še je podobnih zgodb, skupno jim je le, da omejitev ni. Od nenavadnih do razkošnih želja - najbolj razvpito je imel kupec, ki si je zaželel zlato. V tovarni so barvi dodali prašne delce, na liter barve 19 gramov in le barvanje je stalo več kot 30 tisoč evrov. Barvanje karoserij ponavadi traja teden dni, dodatne želje pa lahko ta postopek podaljšajo za nekajkrat.

3.1413477762.jpg.o.600px.jpg
Ročno okrašen odbijač je eden izmed primerov, kako se mojstri v Rolls-Royceu izkažejo s kreativnimi dizajni in natančnostjo.

4.1413477763.jpg.o.600px.jpg
S sedmimi sloji zaščite in barv prevlečena karoserija, v tem primeru wraitha, na začetku proizvodne linije. Delavci jo po njej potiskajo ročno, na vsaki postaji se zadrži 55 minut.

Sterilno okolje, kjer rolls dobi dušo

Sprehodiva se v spodnje nadstropje, kjer izza zaprtih vrat v proizvodno halo delavci na drsnih mizah ročno potisnejo belega kupeja wraitha. Elek­trični so le vozički, ki jih je izdeloval eden izmed ustanovitelj znamke Henry Rolls, preden se je lotil avtomobilov. Hodim lahko le po sredinskem pasu, zunaj tega imajo delavci posebne čevlje, s katerimi ne prenašajo umazanije in prahu, ne poškodujejo različnih delov - s tal bi lahko jedel. Na drugi postaji čaka model ghost, delavci mu vgrajujejo kilometre dolge kable, ki jih poleg drugih delov s pomočjo računalniško pripravljenega seznama nakupujejo na policah na drugi strani hale - temu delu pravijo supermarket, saj so tu natančno zloženi posamezni deli za vsak avto. Za sestavo na tej postaji imajo 55 minut časa oziroma približno 15-krat manj kot v tovarnah, ki izdelujejo navadne avtomobile. Na tretji postaji rolls dobi dušo, pravi Davisova, saj se tu združita 5,7-metrska gmota kovine in aluminija - pogonski sklop z motorjem, menjalnikom in kardanom se združi s karoserijo.

5.1413477763.jpg.o.600px.jpg
Ko se združita karoserija in motorni sklop z menjalnikom in prenosi, avto dobi dušo, zato to fazo v tovarni imenujejo poroka.

6.1413477764.jpg.o.600px.jpg
1.340 steklenih vlaken prebada usnjen strop, delavci jih ročno napeljejo, odrežejo in zalepijo ter ustvarijo vtis zvezdnega neba. Zato porabijo 14 ur, Revoz pa v istem času od začetka do konca izdela twinga.

Medtem ko rolls dobi zvezdnat strop, Revoz izdela celega twinga

Na postaji, kjer rollsi dobijo sedeže, usnje na stropu, vrata in druge dele, se ustavimo pri šivalnici, kjer delavci prebadajo velik kos usnja. Vanj so ročno, z enakomernimi razmiki naredili kar 1.340 lukenj, skoznje potegnili enako število steklenih vlaken, jih porezali in zalepili. Postopek, ki traja toliko časa, kolikor Revoz potrebuje za sestavo twinga - od 12 do 14 ur -, bo kupcu prinesel učinek zvezdnega neba v avtu. Poleg šivalnice so v vrsto razporejena in vakuumsko vkleščena vrata, ki čakajo na vgradnjo. Tisti dan so bila vsa oblečena v kombinacijo črnega in rdečega usnja. »Ti avtomobili gredo na Kitajsko, naš največji trg. Kitajcem rdeča barva prinaša srečo, črna pa pomeni uspeh,« pojasni Davisova. Usnje barvo dobi s postopkom pigmentacije, pomemben pa je tudi njegov izvor. »Kože krav niso dovolj kakovostne, vselej izberemo bike in še te iz severnih delov Evrope in drugih celin,« pojasni vodička in pokaže na mikroskopsko majhne luknjice v usnju, ki jih povzročijo insekti. Te v tovarni odrežejo, manjkajoče dele prekrijejo z brezhibnim usnjem, za obleko phantoma porabijo od 11 do 15 kož, odrezani ostanki pa svojo pot končajo v modni industriji. V ozadju galerije na severnem delu tovarne, imenovanem »bespoke«, rolls-roycei dobijo najvidnejši individualen značaj - tu v obloge strehe in vrat vgradijo diamante, lesene obloge s posebno tematiko po izbiri kupca, izvezejo dodatke na preproge, sedeže, skratka izdelajo avto po meri lastnika.

rolls-royce-celestial.1413477773.jpg.o.600px.jpg
Rolls-royce phantom celestial - najbolj ekskluzivna dodelava do zdaj s steklenimi vlakni v stropu, 446 diamanti in temno modro barvo karoserije. Avto je bil prodan, še preden je zapeljal pod salonske luči. Foto: Rolls Royce

9.1413477766.jpg.o.600px.jpg
V tovarno prispejo kar cele korenine lesa, večinoma oreha ali češnje z različnih koncev sveta. Obdelava lesa je najzahtevnejši in najdaljši postopek - od korenine do končnega izdelka - traja več kot mesec dni.

Les pripoveduje posebno zgodbo. Njegova obdelava se začne, ko v tovarno pridejo korenine oreha ali češnje, nadaljuje se z rezanjem tankih plasti, nanosom petih lakov, rezljanjem, risanjem ali laserskim graviranjem vzorcev in napisov, celoten postopek od surovine do končnega izdelka pa traja več kot mesec dni, zato poteka sočasno s proizvodnjo drugih delov avta. Furnir pa je le vrhnja plast lesenih oblog, osnova je običajen les, ojačan z aluminijem in stisnjen pod tlakom 400 ton.

10-1.1413477771.jpg.o.600px.jpg
Osnova za lesene vložke je klasičen les z izdolbenimi odprtinami za zračnike, ojačan z aluminijem in stisnjen pod tlakom 400 ton. Čezenj gre furnir z ročno ali lasersko izdelanimi vzorci.

RR-usnje.1413477772.jpg.o.600px.jpg
Za usnjeno oblazinjenje phantoma porabijo od 11 do 15 kož bikov, te kupujejo v severnih delih Evrope in drugih celin, saj je tam manj insektov, ki bi poškodovali usnje. Poškodbe skrbno odrežejo, ostanki pa gredo v modno industrijo.

Trenutek resnice na koncu linije

Na koncu linije vsak avto čaka še računalniški pregled, ta sporoči morebitne napake in ime tistega, ki jo je zagrešil. »Nihče si ne želi biti na sramotilnem zidu,« se zareži Davisova in doda, da je takšnih primerov sicer zelo malo. Sledita še peturno poliranje, ki karoserijo pripelje do bleščečega sijaja, in preizkus na stezi, kjer rollse poženejo do konca in še preverijo vodotesnost. In po dobrem mesecu dni, če kupec ni bil preveč izbirčen, je rojen novi rolls-royce. Eden izmed 3.500 primerkov, ki stane od 350 tisoč evrov do več kot milijona - odvisno od lokalnih davščin in opreme. V zadnjem delu industrijskega poslopja jih je tisti dan na kupce čakalo več kot 60, štiridnevna proizvodnja torej, vredna okoli 30 milijonov evrov.

Foto: Miloš Milač

Preberite tudi:

20.06.2014
07.05.2014
07.05.2014
18.10.2013
26.09.2013
21.03.2012
11.01.2015
18.02.2015
15.07.2015
09.09.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Motocikli
Motocikli Veliki scrambler za neukročene veterane 2

Vožnja z rumenim scramblerjem 1100 je lahko tako zenovska, da v spominih nanjo meditiraš skozi zimo, še pred začetkom nove sezone pa z...

AVTO
Novice
Novice Najcenejši, najbolj zanesljivi, kleni in razburljivi

Koncentrat, zaradi praznikov, dvotedenskega dogajanja prinaša pregled najcenejših 4x4 avtov v Sloveniji, električnih avtov glede na...

AVTO
Nasveti
Nasveti Koliko kilometrov lahko prevozijo današnji električni avtomobili? 8

Preverili smo, kateri električni avtomobili vas bodo zapeljali najdlje. Razporedili smo jih po dosegu, izmerjenem po novem merilnem ciklu...

AVTO
Novice
Novice Leta 2020 vsi novi avtomobili s sistemom za samodejno zaviranje

Štirideset držav, vključno z Japonsko in EU, je potrdilo osnutek p(Združenih narodov#Organizacija združenih narodov) (ZN), ki leta...

AVTO
Testi
Testi Prava formula za preudarne kupce 5

Dacia duster je v drugo zadržal vse pozitivne lastnosti predhodnika, odličen štirikolesni pogon in ugodno ceno, prinesel pa kopico...

AVTO
Novosti
Novosti Japonec, ki želi stopiti iz sence večjih bratov 2

Japonci so vnovič in koreniteje spremenili Mitsubishijev ASX. Med pogonskimi sklopi bo dvolitrski atmosferski bencinski motor, dizlov, kot...

AVTO
Novice
Novice Zaposlenim v FCA več kot pet tisoč evrov bonusa

Septembra je skupini uspelo prodati več vozil kot Fordu, kar se ni zgodilo že 11 let. Zaposleni so od leta 2009 v povprečju prejeli že...

AVTO
Testi
Testi Simpatični mikroterenec za velike podvige

Suzuki ignis je le 3,7 metra dolgi avtomobilček, ki ob obilici prostora in opreme ponuja veliko karakterja, po želji pa tudi...

AVTO
Novice
Novice Lestvica TOP 10 najcenejših avtomobilov s 4x4 pogonom v Sloveniji

Najcenejši avtomobili s štirikolesnim pogonom so se v letu dni krepko podražili, lani je deseti na lestvici stal 20 tisočakov, danes...

AVTO
Novosti
Novosti Novi VW passat – skoraj sam vozi do 210 na uro, vselej povezan s spletom 9

Volkswagen bo letošnjo pomlad izdelal že 30-milijontega passata, ki je tudi pri nas najbolje prodajan poslovni avto. Prenova passata...

AVTO
Novice
Novice Milijonska naklada francoskega SUV, ujel je tudi pet tisoč Slovencev

V šestih letih je Peugeotov prvi mali SUV 2008 v Evropi prepričal milijon kupcev, v svetu že 1,21 milijona. Uspešen pa je tudi v...

AVTO
Posel
Posel Hitro rastoči Volvo v primežu povečanih vlaganj svari pred učinki carin 1

Krepka rast prodaje in prihodkov, a upad čistega dobička ambicioznih Švedov, ki so vse bližje nemški prestižni trojici BMW,...