Avto

Rolls Royce wraith: poltretja tona razkošja, sloga in karizme

Ko zahtevnost kupca preseže vse meje, je edina izbira le rolls-royce, denimo wraith, ki zna poleg razkošja ponuditi tudi zmogljivosti športnega avtomobila in sodobnost najboljših limuzin

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.05.2014 22:30
Čas branja: 5 min

Da gre za eno izmed največjih ikon, ni treba poudarjati. Lepo pa je to občutiti v praksi. Dovolj so bili že sprehod skozi Ljubljano, izlet na Gorenjsko, kava na letališču v Lescah. Rolls-royce wraith kot magnet vleče poglede, zbuja nasmeške, izvablja pozitivne komentarje in globoke vzdihe občudovanja.

rr-wraith-002-jm.1399484428.jpg.o.600px.jpg
Klasična oblika, sodobna tehnika in zvrhana mera karizme, ki veje iz vsakega centimetra 5,27 metra dolgega kupeja.

rr-wraith-005-jm.1399484427.jpg.o.600px.jpg

Zakaj kos pločevine, kroma, lesa in tehnike deluje tako magnetno na okolico? Za avtomobilske navdušence je jasno! Taksist v starem mercedes-benzu, ki je na Celovški cesti vzvratno pripeljal do nas in nas pozdravil z iztegnjenim palcem, starka, ki se je prešerno nasmejala ob pogledu na elegantno gmoto kovine kroma, grozd mladcev, ki so na široko odprli usta v znamenje občudovanja, ali pa moji dekleti, stari štiri in sedem let, ki sta wraitha pretaknili do zadnjega kotička, se zapičili v zanju smešno odpirajoča se stranska vrata, vlekli ubogo Emily (simbol spirit of ecstasy) na sprednji maski in stikali po stropu, ki ga razsvetljuje več kot 1.300 svetlečih zvezdic, ki, mimogrede, lahko pošteno zarežejo v kožo, pa dokazujejo karizmo rolls-roycea wraitha, čeprav je ta pravzaprav najbolj sodoben in zato najmanj značilen član izjemne angleške znamke. Tako velikega navdušenja do zdaj ni sprožil še noben avto. Zato je jasno, da je BMW ob prevzemu znamke uspelo obuditi in še nadgraditi ugled 110 let stare angleške znamke, ki svojo moč črpa iz preteklosti. Skozi obliko in predvsem zgodbe njenih lastnikov, kraljev, premierov, predsednikov in zvezdnikov, ki so v rolls-royceu našli statusu in zahtevam primernega sopotnika.

rr-wraith-006-jm.1399484430.jpg.o.600px.jpg
Spirit of ecstasy - simbol znamke, ki se na željo voznika lahko potopi v masko ali pa sonči na njej - perverzno.

Ne spreminjajte ga, pravijo lastniki

Pa ni bilo tako preprosto, kot se sliši, pravi Frank Tiemann, Nemec z angleškim naglasom in galantnostjo, ki je v tem tednu skupaj z rolls-royceoma wraithom in phantomom obiskal Ljubljano. »Novi phantom je bil najpomembnejši pri oživljanju znamke, ko jo je prevzel BMW. Veliko smo morali spremeniti, hkrati pa ohraniti bistvo znamke. Kot kaže, nam je uspelo, saj so se kupci odlično odzvali. Pred prenovo phantoma pa so soglasno izjavljali, pa ne spreminjajte ga preveč,« se smeji Tiemann, ki zadovoljno govori tudi o številkah, ki pri Rolls-Royceu vsako leto zrastejo za nekaj enot in vsako leto zapored dosežejo rekordno vrednost, lani nekaj več kot 3.500 vozil. »Rolls-Royce pa sočasno posluje tudi z dobičkom, vsako leto zajeten kupček denarja odnesemo lastniku BMW, zato nas ta podpira pri razvoju in vlaganjih,« doda in ob tem ne pozabi povedati, da je proizvodna številka že kar dovolj velika. Rast prodaje bi lahko negativno vplivala na ugled znamke.

rr-wraith-007-jm.1399484429.jpg.o.600px.jpg
Belo usnje, furnir in, da, utesnjenost zadnje klopi. Wraith je kupe v pravem pomenu besede, centimetre namenja obliki. Za razkošje zadaj sta bolj prava ghost in phantom.

rr-wraith-013-jm.1399484433.jpg.o.600px.jpg
Usnje, les, sijoča stikala in preproste poteze. V ozadju pa sodobna tehnika iz BMW serije 7.

Novodobni, za nove kupce, a še vedno pravi

Da prodaja raste, skrbijo novi modeli, predvsem ghost in wraith, ki sta namenjena mlajšim kupcem, ki cenijo tehniko, si želijo moči, radi vozijo sami in vse to radi počnejo v rolls-royceu. Da ne zraste preveč, pa skrbijo tudi cene. Naš wraith je denimo stal 263 tisoč evrov, s slovenskimi davki pa kar 419 tisočakov. Ghost, ki na papirju ponuja manj vsebine, pa še 164 tisočakov več. In kaj lahko ponudi avto za skoraj pol milijona evrov, kaj je pritegnilo nas? Ah, oblika je prava, rolls-royceova. Dolg motorni pokrov, navpična sprednja maska, pravokotne luči in nizka streha, ki se elegantno in enakomerno preliva proti zadku. Wraith je dolg 5,27 metra, pa ima vseeno le dvoje stranskih vrat, razmeroma majhno kabino in je zasnovan tako samozavestno neracionalno, da ga moraš občudovati.

IMG-4721.1399484431.jpg.o.600px.jpg
Phantom - rolls-royce za najbolj tradicionalne kupce ali pa za tiste, ki želijo in si lahko privoščijo najdražjega. Naš preizkusni drophead coupe je stal 583 tisoč evrov. Več o njem kmalu. Foto: Matej Kačič

Masko izdelali mojstri za kuhinjska korita

Vrnimo se k maski, ta ima topel, ne preveč bleščeč sijaj. To so inženirji lahko dosegli le z nerjavnim jeklom, izdelavo pa so prepustili dobavitelju, ki izdeluje kuhinjska pomivalna korita. Vstop v kabino prinaša podrobnosti, ki pritegnejo tudi do tehnike povsem hladne. Vrata se na široko odprejo v smeri vož­nje, zapreš pa jih s pritiskom na gumb na levi strani armature. Stopiš na mehak in gost tepih iz volne kalifornijskih ovac, nekateri lastniki rolls-roycea se menda pred vstopom celo preobujejo v copate. Ko si za volanom, ne moreš mimo ravnih in preprostih oblik armature, kromiranih vzvodov zračnikov, ki s potegom spustijo zrak v kabino, tankih obvolanskih ročic in velikega vrtljivega gumba na sredinski konzoli - vse je preprosto in pregledno.

rr-wraith-012-jm.1399484432.jpg.o.600px.jpg
V nasprotni smeri odpirajoča se vrata odpirajo svet razkošja, izjemno dodelanih podrobnosti in ročnega dela.

Les brez laka, zvezdno nebo

Ko greš v globino informacijskega zaslona, pa najdeš najboljše, kar ta hip ponuja BMW, a označeno z drugačno grafiko črk in številk, bolj umirjenim ozadjem... Potipaš les, ki deluje hrapavo, pristno. Furnir prekriva vrata in druge dele, pristen učinek pa dosega zato, ker sploh ni lakiran. Kako so ga potem zaščitili? S polnjenjem posameznih drobnih luknjic v njem, delo, ki zahteva čas in potrpljenje. Kar 18 ur pa delavec v rolls-royceu porabi za strop, posut s 1.300 zvezdicami, ki v večernih urah pričarajo občutje zvezdnega neba. V tem času v Revozu v celoti izdelajo štiri twinge in se lotijo že petega. Sedeži so razkošno široki, udobni, a ne foteljasto mehki. Dobro oporo ceniš na daljših poteh, boljše stranske opore pa niti ne pogrešaš. Zadnja klop sta dejansko dva ločena in konkretno odmerjena sedeža, prostora za kolena pa je malo, za odrasle že kar premalo. Wraith je namreč kupe, oblika ima prednost pred prostorom.

rr-wraith-011-jm.1399484432.jpg.o.600px.jpg
Če si omislite rolls-roycea, vas bo morda zamikala tudi usnjena torba iste znamke - za 3.200 evrov.

Vljuden, dokler ste vljudni z njim

Zaženemo motor, 6,6-litrski V12 z dvema turbopolnilnikoma je daljni sorodnik stroja iz BMW 760i. V wraithu ima kar 465 kilovatov (632 konjskih moči), 800 newtonmetrov navora in 600 kubikov več prostornine. Motor je neslišen, le merilnik razpoložljive moči, ki leži pri številki 100 odstotkov, sporoča, da deluje. Mehak pritisk na plin z lahkoto premakne skoraj 2,5-tonsko gmoto, dodajanje pa ga na avtocesti živahno premakne do največje dovoljene hitrosti, vseskozi pa merilnik razpoložljive moči niha med 70 in 80 odstotki - toliko rezerve ima V12. Orjaški kupe poženemo tudi med zavoje, pohojen plin zbudi mogočen, a pritajen ropot, ki so ga inženirji dolge ure spravljali iz sicer zelo mirnega motorja. Wraith se do stotice premakne v 4,6 sekunde, za seboj pusti tudi imena, kot je porsche 911, pri tem pa le mirno in dobrovoljno vleče brez prestanka. Med zavoji se predvidljivo nagne in daje, čeprav ostane miren in zanesljiv, jasno vedeti, da ni za takšne vragolije.

Luknjaste ceste spreminja v avtoceste

Zbudi se tudi osemstopenjski samodejni menjalnik, sicer neopazen in vljuden sopotnik, ki ob pretiravanju nase opozori z rahlim cukanjem. Pretiravanja hitro umiri elektronika, grobo ustavi pretok moči do koles, motorju vzame sapo in vozniku poskuša odvzeti adrenalin. Sami smo odnehali po nekaj zavojih in se raje spustili med dolge hitre zavoje, kjer se wraith s skoraj tremi metri med obema premama počuti kot doma - mirno in zanesljivo se odziva na dodajanje plina, le širina pasov vseskozi straši voznika, da je preblizu robnika, srednje črte in avta, ki prihaja nasproti. Tokrat izjemoma niso krive naše ceste, ampak več kot dva metra širine avtomobila. Tudi slabi odseki slovenskih cest pod 21-palčnimi kolesi wraitha, ki ga blaži zračno podvozje, delujejo skoraj tako kot v času, ko so nanje sveže tlačili asfalt. Ležeče policaje prevozi skoraj nezaznavno, z umirjenostjo angleškega džentelmena. Pri umirjenosti ga premaguje le mercedes-benz razreda S, pa še to zgolj z vključenim sistemom magic body control, ki prepozna cestne grbine. Poraba? Pri umirjeni vožnji med 12 in 14 litri, po skoraj 300 kilometrih različnih voznih okoliščin pa se je ustavil tik pod 18 litri.

Foto: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

07.05.2014
13.10.2014
16.10.2014
04.12.2014
11.05.2015
15.07.2015
09.09.2015
FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 4

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico