Avto

Rolls-Royce wraith - avto za pol milijona evrov

Skozi središče Dunaja in po okoliških podeželskih cestah smo zapeljali najmočnejšega rolls-roycea vseh časov - dobro opremljeni wraith stane 300 tisoč evrov, naša davčna uprava pa si vzame še 200 tisočakov davka.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.09.2013 22:30
Čas branja: 4 min

Kdo, za vraga, si danes kupi takšen avto in zakaj ste čistokrvnega angleža svetu predstavili na Dunaju?« vprašam Rolls-Royceovega predstavnika Franka Tiemanna. »Moč, stil in drama,« je kratek Frank Tiemann, Nemec galantno angleškega vedenja. Dunaj ima vse to, z dramo pa mislim na zgodbe o vohunih, ki so še danes pogosto povezane s tem mestom. Kdo si kupi takšen avto? »Ja, posebni ljudje. Takšni, ki ne gledajo na denar, v svojem voznem parku imajo pet, šest, sedem ali več avtomobilov, vsaj po enega za vsak dan v tednu. Kupci phantoma, ghosta, tudi novega wraitha avtov ne primerjajo po katalogu, tekmeci jih ne zanimajo, v resnici jih ni. Preprosto si kupijo rolls-roycea, si ga opremijo in pobarvajo po svoji želji. Čeprav imamo na voljo 44 tisoč barvnih odtenkov karoserije, včasih to pač ni dovolj. Kupci pridejo k nam z ženino šminko, z jabolkom posebno rdeče barve in si želijo tako obarvanega rolls-roycea. Takšnega seveda dobijo, pa še barvo poimenujemo po kupcu,« se je razgovoril Tiemann, ki je prežet z veličastnim Rolls-Royceom.

rolls-royce-wraith1.1380219266.jpg.o.600px.jpg
Masko je izdelal proizvajalec kuhinjskih korit - avtodobavitelji niso tako spretni z nerjavečim jeklom.

Bi si ga podarili za rojstni dan?

To je torej skrivnost prek stoletja stare, brez dvoma najbolj razkošne in tradicionalne znamke na svetu. Kaj pričakovati od takšnega avta, ki bi mu težko rekli le avto? Rolls-Royce je kult, statusni simbol, je najboljše darilo, ki si ga lahko posameznik podari, nam je pred leti rekel predsednik Rolls-Roycea Torsten Muller-Ötvös.

Polni pričakovanj, s še svežimi spomini na podaljšanega limuzinskega rolls-roycea ghosta, ki smo ga pred leti preizkušali v Ljubljani, se usedemo v zadnjo stvaritev te angleške znamke v lasti BMW - model wraith. Avto je mogočen, dolg je kar 5,27 metra. Spredaj odsekan z rahlo zglajenimi potezami pločevine, dolgim motornim pokrovom, orjaškimi enojnimi stranskimi vrati, ki se odpirajo v smeri vožnje, in mehko padajočo streho ter mišičastim zadkom.

Les brez lakiranja, maska kot pomivalno korito

Wraith je mešanica tradicije, klasike in nekoliko sodobnosti. »Prednjo pokončno masko smo želeli imeti iz nerjavečega jekla, ima ravno pravi sijaj, ne oksidira in daje topel videz. A tega ni znal narediti noben naš dozdajšnji dobavitelj,« nam pojasni vodja projekta Wraith Nils Griffel. In!? »Poiskali smo izdelovalce pomivalnih korit, njim je uspelo!« Odpelje nas do vrat, jih na široko odpre in pogladi orjaško zaplato furnirja na vratih. Ta je mehko ukrivljen, na otip deluje surovo, pristno. »Ni lakiran, zato je takšen občutek. Zaščitili pa smo ga s polnjenjem mini razpok v lesu, teh je na tisoče, predstavljajte si, kako dolgotrajno delo je to,« pojasni Griffel. Nadaljujeva še z ozvočenjem kabine, strokovnjak je osem mesecev nameščal, nastavljal zvočnike po strehi, vratih in drugih delih kabine, se vtakneva še v nekaj podrobnosti, nato pa se s 2,4-toncem odpravim na pot.

Nils-Griffel-rolls-royce-mm.1380219266.jpg.o.600px.jpg
»Furnir ni lakiran, tako je bolj pristen,« pravi Nils Grieffel iz Rolls-Roycea.

Ukročena zver

Izza volana je wraith natanko takšen kot ghost, preprost, mogočen, razkošen in zelo lahkotno vodljiv. Iz sredinske konzole štrlita aluminijasti tipalki za uravnavanje zračnikov, klimatska naprava ima drsna stikala, ki so že v osemdesetih letih izginila iz osebnih avtov. Ah, ja, wraith ima še strop posut z visokosvetlečimi žarnicami, ki svetijo skozi luknje usnja. Deluje kot nebo na jasno noč, stvar okusa. Menjalniku ukazuje tanka ročica, podobna kot v mercedesih, a še za polovico tanjša, desno od volana. Mogočen 6,6-litrski V12 z dvema turbopolnilnikoma in 464 kilovati (632 konjskimi močmi) mirno premakne 2,4-tonskega wraitha, po ulicah Dunaja kroži neslišno, ukročeno in nežno. Kako hitro se vrti v mestnem vrvežu, ne vemo, namesto merilnika vrtljajev ima wraith merilnik neizkoriščene moči, ta je vseskozi na 95 do 100 odstotkih. Cesta se odpre, mestne omejitve ostanejo za nami, tudi wraith opazno zadiha. Na avtocesti kilometre požira nezaznavno, zračno podvozje skoraj ne pozna cestnih grbin, manjših valov. Niti motorja niti šuma vetra okoli precej oglate karoserije ni slišati. Poraba je od 12 do 13 litrov - niti ni tako veliko glede na vse, in je celo pod tovarniškim povprečjem, ki obljublja 14-litrsko žejo.

Čeprav imajo kupci rolls- roycea na voljo kar 44 tisoč barvnih odtenkov karoserije, včasih to ni dovolj. V tovarno prinesejo ženino šminko, jabolko in si zaželijo enako obarvan avto.

Za seboj pusti porscheja

Z avtoceste zavijemo med Alpe, na slikovito in močno vijugasto cesto. Wraith se na dodajanje plina odzove lahkotno, kot ne bi tehtal poltretjo tono. Orjaški motor pritajeno zagrmi, nalepi na sedež in do sto kilometrov na uro skoči v 4,6 sekunde. Tega ni zmogel še prejšnji BMW M5 ali porsche carrera. Med zavoji se wraith drži smeri, na vsako dodajanje plina se mirno in odločno odzove, a vseeno se ne moremo znebiti strahu pred širino in težo mogočnega kupeja. Pritisk nam dvigne vsako srečanje z nasproti vozečimi, vsaka zožitev ceste. Tudi v zunanjih ogledalih, ki so postavljena preblizu in s svojo mogočnostjo dejansko ovirajo pogled iz avta, se zdi, da smo zasedli cel vozni pas do roba cestišča. Ja, ozki zavoji niso poligon zanj, daljše pa wraith požira kot ravnine, se komaj ali pa skoraj ne nagne, kljub vsakičnim izbruhom moči ne zaniha, ne gre po svoje, le brez predaha pospešuje v vrtoglave hitrosti. Do cilja 380-kilometrske preizkušnje se je poraba povzpela do 16,6 litra. Na koncu se stlačimo še na zadnjo klop, kljub 5,27 metra dolžine je tam komaj dovolj prostora za odraslo osebo, glava je tik pod stropom, res je tudi tik pod zvezdicami iz LED-tehnologije. Ah, saj ni pomembno, wraitha si kupec kupi zaradi oblike, sloga, vsega drugega, nikakor ne prostora. Tega ima na pretek ghost, še več pa phantom.

Astronomski davek

Kdorkoli pa si ga bo pri nas omislil, ga bo naročil pri BMW, ponj bo šel v München ali pa mu ga bodo dostavili na dom, ga tudi registriral in torej plačal vse slovenske davke, bo ne le bogat in izviren, ampak tudi konkreten patriot, ki bo pomagal reševati vprašanje državnega proračuna. Za osnovnega bo odštel 235 tisočakov, za dobro opremljenega 300 tisočakov in za povrhu še 200 tisoč evrov davkov. Ko seštejete 22-odstotni DDV, 31-odstotni DMV na izpuste (davek na motorna vozila) in še 16-odstotni DMV na prostornino, se ga toliko nabere. Poznate koga?

rolls-royce-wraith2.1380219267.jpg.o.600px.jpg
Razkošje v obliki materialov in zelo preproste uporabe

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

16.10.2014
04.12.2014
FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 1

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024

Pomembni datumi za vlagatelje na ljubljanski borzi

FINANCE
Živilci
Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj
Naj živilci
Naj živilciRedakcija Agrobiznisa Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj

Študenti BIC Ljubljana so kot predstavniki edine evropske šole med finalisti na tekmovanju Nasa Hunch Culinary Challenge skuhali tretji najboljši zajtrk.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost
Topjob
1. maj
TopjobLana Dakić Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost 4

Ob prazniku dela smo pogledali dejstva in izzive slovenskega trga dela.

FINANCE
9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji
Finance
INFLACIJA
Simona Toplak 9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji 4

Kaj se bo zgodilo, ko bo ECB začela rezati obrestne mere, zakaj se ne bomo znebili visoke inflacije, zakaj za to ne bo kriva ECB, ampak slovenska politika, kaj je s konkurenco in konkurenčnostjo Slovenije in kaj je črn scenarij, ki nas lahko čaka.

FINANCE
Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela
Finance
Lana Dakić
Lana Dakić Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela 2

Pomembno je, da je delovnopravna zakonodaja v koraku s spremembami na trgu dela. A kot vidimo pri evidencah delovnega časa, je tudi pomembno, da so zakonodajne spremembe pametne, brez dodatnih birokratskih ovir in oteževanja življenja.

FINANCE
Po uspehu zdravil za hujšanje nastaja nov trg: odvajanje od teh