Nova mazda3 nas je prepričala z obliko, zasnovo motorjev in karoserije, voznimi lastnostmi in vozniško naravnanostjo kabine. Japonka je vsekakor avto za sladokusce, ki jim cena ni na prvem mestu. Preizkusna mazda3 CD150 revolution top se je pokazala v najlepši luči, a zanjo je potrebno odšteti prek 25 tisoč evrov. Kaj pa tisti, ki iščejo najboljše razmerje med ceno in ponujenim, ki za avto kompaktnega razreda ne bi odšteli več od 15 oziroma 16 tisoč evrov? Takšnih kupcev je največ. Pa ima mazda pravi odgovor zanje?
Osnovna bencinska trojka stane toliko kot dizelski tekmeci
Gledano po ceniku v te cenovne okvire sodita le dve trojki - G100 emotion in G100 challenge z osnovnim 1,5 litrskim bencinskim motorjem s 74 kilovati oziroma 100 konjskimi močmi ter 150 nevtonmetri navora pri visokih 4.000 vrtljajih v minuti. Stroj ima neposrednen vbrizg goriva, ne pa tudi turbo polnilnika.
Tisti, ki v tem razredu ciljajo na dizelski motor, teh je po podatkih distributerjev pri nas prek 60 odstotkov, trojke niti ne bodo uvrstili na nakupni seznam. Dvomimo da bodo posegli po dizelski trojki CD150, ki stane prek 20 tisoč evrov. Vsi ostali pa se bodo najbrž zmrdovali nad skromnim motorjem, ki v teoriji in dejansko tudi v praksi ne more tekmovati s turbo motorji. Tu je še cena, res ugodna trojka je le osnovna G100 emotion v petvratni različici. Ta stane 14 tisoč evrov, ima sicer vse kar potrebujete - klimatsko napravo, zračne blazine, ABS in ESP ter elektriko za stekla in ključavnico. Za danes že kar običajne sladkorčke kot so sedempalčni zaslon (pri mazdi mu ukazuju vmesnik - vrtljiv gumb med prednjima sedežema), bluetooth povezava, samodejno zaviranje v mestu, tempomat, usnje na volanu in prestavni ročici in podobno, pa boste morali dodati še 2.300 evrov za opremo challenge. V tem primeru si za enako ceno lahko izberete tudi limuzinsko trojko, z osnovno opremo emotion pa ta ni na voljo.
Šibak, a prijeten motor
Res je, ne kaže dobro. Trojka ne zmaguje z razmerjem med ceno, opremo in zmogljivostmi. Tudi z vidika uporabnosti je skromna, kljub precejšnji karoserijski dolžini (4,46 metra) je na zadnji klopi utesnjena. Prtljažnik petvratne kombilimuzine pa z osnovnimi 350 litri ne sodi med večje.
Vseeno je ne kaže kar odpisati z nakupnega seznama, saj ponuja nekaj drugih zelo dobrih lastnosti. Motor denimo, sploh ni napačen. Lahek in sodoben bencinar z rekordno nizkim kompresijskim razmerjem 14:1 ima v sebi nekaj tistega veseljaštva strojev preteklosti. V nizkih vrtljajih je tih in miren, tudi solidno odziven, a nikakor ne tako kot bencinski turbo motorji. Ob dodajanju plina skozi izpuh pošilja rezek in športen zvok, pošteno pa se razživi šele nad tri tisoč vrtljaji. Nad tem območjem je motor veseljak, rad se vrti in se tudi prijetno oglaša. Njegov značaj je pristno športen, precej bolj denimo kot pri sodobnih turbo motorjih.
Zaradi lahke karoserije niti ni podhranjen
Res je sicer, da moč 74 kilovatov ne ponuja presežkov. A v povezavi z lahko karoserijo in podvozjem, sestavlja ju predvsem jeklo visoke trdnosti, trojka tehta le 1.190 kilogramov, zato večinoma ni podhranjena. Stotico doseže v 10,8 sekunde, v mestnem prometu je dovolj prožna, med zavoji dovolj hitra če jo priganjate. Na avtocesti pa obremenjena s štirimi potniki resda prične pešati za tekmeci z dizelskimi in turbobencinskimi motorji. Družinam zato priporočamo mazdo3 G120, ki ima prožnejši dvolitrski bencinar. Dolgoprogašem pa dizelski 2,2 litrski motor, a zanj boste odšteli vsaj 20.300 evrov.
Poraba od pet do sedem litrov
Kako pa je z žejo motorja G100, tovarna obljublja le 5,1 litra, kar je primerljivo s turbobencinskimi tekmeci. V praksi je trojko res mogoče voziti zelo varčno, le dobrih pet litrov prinese nežna desna noga. V povprečju pa se je poraba ustavila pri 6,4 litrih, kar je še vedno ugodna številka. če jo boste pogosto priganjali, bo poraba poskočila proti osmim litrom. V tem primeru pa osnovna trojka ni za vas, boljša izbira sta dvolitrska bencinarja.
Foto: Miloš Milač