Obe petici sicer zvesto sledita tehničnemu razvoju, ga v določeni meri tudi usmerjata. A prestop kupcev iz velikih šestvaljnikov na majhne štirivaljnike ni le posledica razvoja, je tudi posledica krize, ki je udarila sredi leta 2008.
Za 520d velja, da je manj dovolj, več pa vsekakor ne
"Manj je več," radi zapišejo avtomobilski proizvajalci. V primeru štiri in šestvaljne dizelske petice pa ni povsem tako. Lahko bi rekli, da je manj v tem primeru dovolj in nič več. Množičen prestop iz mogočnega in uglajenega šestvaljnika v nekdanjih BMW 530d, najbolj priljubljenih različicah bavarske limuzine višjega srednjega razreda, na le dvolitrski štirivaljni turbodizel je brez dvoma povezan z racionalnostjo, ki je zaradi gospodarskih razmer udarila v avtomobilski razred nad 50 tisoč evrov. Dvomimo, da sta selitev spodbudila zgolj okoljska ozaveščenost novodobnih menedžerjev in vse strožje omejitve hitrosti in kazni zanje. Res je sicer, da dvolitrski turbodizel v petici s 135 kilovati in 380 nevtonmetri ponuja dovolj vsega in še nekaj motornega razkošja. Nikakor pa ne ponuja toliko uglajenosti, zvočne prefinjenosti in motorne mogočnosti kot trilitrski šestvaljnik v BMW 530d ali še bolje - v 535d.
Petica ni poceni, tudi če jo poganja le štirivaljnik
V cenovnem razredu 40, 50 in več tisoč evrov, kamor sodita tudi preizkusni petici, pač ne moremo govoriti o racionalnosti. Morda zgolj o racionalnosti znotraj visokih cenovnih okvirov. BMW 520d z dvolitrskim štirivaljnim turbodizlom denimo po ceniku stane 51.150 evrov. Ko ga opremite z usnjem, navigacijsko napravo, radarskim tempomatom in še nekaj sladkorčki, ki so v tem razredu že nujni oziroma vsaj pričakovani, ceno poskoči prek 65 tisoč evrov. Če podobno opremite 535d xDrive, pa cena iz slabih 70 tisoč evrov poskoči na 85 tisočakov. V vsakem primeru boste zapravili veliko denarja, v salonu boste zneska sicer lahko znižali. Koliko, pri BMW ni povsem jasno, odvisno je predvsem od trenutne akcije, projekta ki poteka v času nakupa.
Majhen motor zadošča, zahtevne pa bo navdušil le s porabo
V primeru 520d xDrive boste dobili skromen, a dovolj odločen dvolitrski štirivaljni turbodizel, ki mu k enakomerni razporeditvi navora pomaga tehnologija twinscroll. Stroj je močan in odziven, do stotice skoči v osmih sekundah in ubogljivo vleče za dizla v zelo širokem območju vrtljajev - med 1.500 in skoraj pet tisoč. Z visoko težo petice opravi lahkotno, zagotavlja visoka avtocestna povprečja ob nizkih vrtljajih, za to je zaslužen osemstopenjski menjalnik z dolgima zadnjima dvema stopnjama. Ob tem je tako gnano petico moč voziti z dobrimi petimi, v povprečju pa s 6,5 litra nafte na sto kilometrov. Vse odlično torej, razen zvoka in tresljajev, ki tudi v menedžerski petici nista dovolj dobro zadušena in mogočnosti, ki jo majhen stroj ne zmore ponuditi.
Šestvaljnik v vsem sijaju, a brez brutalnosti
Vse to zna za 18 tisoč evrov dražji 535d xDrive, ki ga poganja trilitrski turbodizel s podobno tehniko in s kar 230 kilovati (konjskimi močmi) ter 630 nevtonmetri navora. Moči in navora je v izobilju, v kombinaciji s štirikolesnim pogonom pa 535d do stotice kljub 1,91 tone mase skoči v le 5,1 sekunde. Šestvaljnik poleg skoraj osupljivih zmogljivosti prinaša tudi tih in uglajen tek, dizelski ropot je namreč komaj slišen, tresljaji komaj zaznavni. Kljub veliki moči pa motor v povezavi s hitrim in mehkim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom omogoča tudi zvezno, a nikoli sunkovito pospeševanje. Marsikdo bo od paketa moči in pogona sicer pričakoval več brutalnosti, a je ne bo dobil. Poraba ima ob tem precej večji razpon kot v 520d, varčevanje prinese žejo dobrih pet litrov na sto kilometrov, težka noga tudi devet ali deset. V povprečju pa je 535d xDrive spil dober liter več od 520d, kar je sprejemljivo glede na razliko v moči.
Skromna prenova, še vedno odlična vsebina
Petica je ob lanski prenovi dobila nekaj manjših oblikovnih in tehničnih popravkov. Na zunaj je opazna spremenjena prednja maska z dodelano rešetko hladilnika, novimi odprtinami za zajem zraka na prednjem odbijaču, zadnje luči pa so dobile tanjše svetlobne trakove. Petica od prenove zna tudi slovensko, vsi meniji in komunikacija z voznikom so namreč prevedeni v naš jezik. Ostale lastnosti pa ostajajo znane in so večinoma zelo dobre. Od dobre a ne ravno razkošne prostornosti, do odlične nastvavitve podvozje (tega je moč tudi prilagajati), brezhibne ergonomije za volanom, natančnosti, izjemnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika in podobno. Brez pripomb je tudi štirikolesni pogon xDrive, ki z elektronskim razporejanjem moči omogoča odličen prenos moči na cesto in tudi nekaj zabave, saj v zavojih večji del moči pošlje na zadnji par, zato oba BMW xDrive, bolje gre sicer močnejšemu 535d, ob izklopljeni elektroniki zmoreta drseti prek zadnjih koles.
Foto: Miloš Milač