Avto

Petica za menedžerje pred in v krizi

BMW 520d ponuja luksuz za današnje čase, razen uglajenosti mu ne manjka prav veliko. Kdor si zaželi še motornega razkošja, ga bo v dizelskem 535d dobil in plačal v izobilju.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.03.2014 13:41
Čas branja: 3 min

Obe petici sicer zvesto sledita tehničnemu razvoju, ga v določeni meri tudi usmerjata. A prestop kupcev iz velikih šestvaljnikov na majhne štirivaljnike ni le posledica razvoja, je tudi posledica krize, ki je udarila sredi leta 2008.

IMG-9126.1395071414.JPG.c.600px.jpg
BMW 520d xDrive (levo) zadošča, 535d xDrive pa navduši. Razlika v ceni je 18 tisoč evrov.

Za 520d velja, da je manj dovolj, več pa vsekakor ne

"Manj je več," radi zapišejo avtomobilski proizvajalci. V primeru štiri in šestvaljne dizelske petice pa ni povsem tako. Lahko bi rekli, da je manj v tem primeru dovolj in nič več. Množičen prestop iz mogočnega in uglajenega šestvaljnika v nekdanjih BMW 530d, najbolj priljubljenih različicah bavarske limuzine višjega srednjega razreda, na le dvolitrski štirivaljni turbodizel je brez dvoma povezan z racionalnostjo, ki je zaradi gospodarskih razmer udarila v avtomobilski razred nad 50 tisoč evrov. Dvomimo, da sta selitev spodbudila zgolj okoljska ozaveščenost novodobnih menedžerjev in vse strožje omejitve hitrosti in kazni zanje. Res je sicer, da dvolitrski turbodizel v petici s 135 kilovati in 380 nevtonmetri ponuja dovolj vsega in še nekaj motornega razkošja. Nikakor pa ne ponuja toliko uglajenosti, zvočne prefinjenosti in motorne mogočnosti kot trilitrski šestvaljnik v BMW 530d ali še bolje - v 535d.

IMG-9150.1395072331.JPG.c.600px.jpg
Štirivaljnik (levo) ima dvojno izpušno cev na levi strani odbijača, šestvaljni 535d pa po eno na vsaki strani.

Petica ni poceni, tudi če jo poganja le štirivaljnik

V cenovnem razredu 40, 50 in več tisoč evrov, kamor sodita tudi preizkusni petici, pač ne moremo govoriti o racionalnosti. Morda zgolj o racionalnosti znotraj visokih cenovnih okvirov. BMW 520d z dvolitrskim štirivaljnim turbodizlom denimo po ceniku stane 51.150 evrov. Ko ga opremite z usnjem, navigacijsko napravo, radarskim tempomatom in še nekaj sladkorčki, ki so v tem razredu že nujni oziroma vsaj pričakovani, ceno poskoči prek 65 tisoč evrov. Če podobno opremite 535d xDrive, pa cena iz slabih 70 tisoč evrov poskoči na 85 tisočakov. V vsakem primeru boste zapravili veliko denarja, v salonu boste zneska sicer lahko znižali. Koliko, pri BMW ni povsem jasno, odvisno je predvsem od trenutne akcije, projekta ki poteka v času nakupa.

Majhen motor zadošča, zahtevne pa bo navdušil le s porabo

V primeru 520d xDrive boste dobili skromen, a dovolj odločen dvolitrski štirivaljni turbodizel, ki mu k enakomerni razporeditvi navora pomaga tehnologija twinscroll. Stroj je močan in odziven, do stotice skoči v osmih sekundah in ubogljivo vleče za dizla v zelo širokem območju vrtljajev - med 1.500 in skoraj pet tisoč. Z visoko težo petice opravi lahkotno, zagotavlja visoka avtocestna povprečja ob nizkih vrtljajih, za to je zaslužen osemstopenjski menjalnik z dolgima zadnjima dvema stopnjama. Ob tem je tako gnano petico moč voziti z dobrimi petimi, v povprečju pa s 6,5 litra nafte na sto kilometrov. Vse odlično torej, razen zvoka in tresljajev, ki tudi v menedžerski petici nista dovolj dobro zadušena in mogočnosti, ki jo majhen stroj ne zmore ponuditi.

Šestvaljnik v vsem sijaju, a brez brutalnosti

Vse to zna za 18 tisoč evrov dražji 535d xDrive, ki ga poganja trilitrski turbodizel s podobno tehniko in s kar 230 kilovati (konjskimi močmi) ter 630 nevtonmetri navora. Moči in navora je v izobilju, v kombinaciji s štirikolesnim pogonom pa 535d do stotice kljub 1,91 tone mase skoči v le 5,1 sekunde. Šestvaljnik poleg skoraj osupljivih zmogljivosti prinaša tudi tih in uglajen tek, dizelski ropot je namreč komaj slišen, tresljaji komaj zaznavni. Kljub veliki moči pa motor v povezavi s hitrim in mehkim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom omogoča tudi zvezno, a nikoli sunkovito pospeševanje. Marsikdo bo od paketa moči in pogona sicer pričakoval več brutalnosti, a je ne bo dobil. Poraba ima ob tem precej večji razpon kot v 520d, varčevanje prinese žejo dobrih pet litrov na sto kilometrov, težka noga tudi devet ali deset. V povprečju pa je 535d xDrive spil dober liter več od 520d, kar je sprejemljivo glede na razliko v moči.

IMG-8762.1395072372.JPG.n.600px.jpg
Brezhibno vozniško okolje, odličen (doplačilen) volan.

Skromna prenova, še vedno odlična vsebina

Petica je ob lanski prenovi dobila nekaj manjših oblikovnih in tehničnih popravkov. Na zunaj je opazna spremenjena prednja maska z dodelano rešetko hladilnika, novimi odprtinami za zajem zraka na prednjem odbijaču, zadnje luči pa so dobile tanjše svetlobne trakove. Petica od prenove zna tudi slovensko, vsi meniji in komunikacija z voznikom so namreč prevedeni v naš jezik. Ostale lastnosti pa ostajajo znane in so večinoma zelo dobre. Od dobre a ne ravno razkošne prostornosti, do odlične nastvavitve podvozje (tega je moč tudi prilagajati), brezhibne ergonomije za volanom, natančnosti, izjemnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika in podobno. Brez pripomb je tudi štirikolesni pogon xDrive, ki z elektronskim razporejanjem moči omogoča odličen prenos moči na cesto in tudi nekaj zabave, saj v zavojih večji del moči pošlje na zadnji par, zato oba BMW xDrive, bolje gre sicer močnejšemu 535d, ob izklopljeni elektroniki zmoreta drseti prek zadnjih koles.

IMG-9208.1395072422.JPG.s.600px.jpg
Petica po prenovi zna tudi slovensko.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

23.07.2013
08.07.2013
FINANCE
V nadzorni svet Triglava prihaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar V nadzorni svet Triglava prihaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Kje bo v poletni sezoni največ gradbenih inšpektorjev
TOP Gradbeništvo
INŠPEKCIJE
TOP GradbeništvoTanja Smrekar Kje bo v poletni sezoni največ gradbenih inšpektorjev

Preverjali bodo vgrajene gradbene materiale, z delovno inšpekcijo pa bodo opravili akcijo na večjih gradbiščih.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Novice
Tukaj so odgovori, kako postati poslovno učinkovita kmetija
FINANCE
Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu
Finance
POSLOVNI REZULTATI
Andreja Rednak Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu 5

Če ne dela javno zdravstvo ali dela malo, veliko delajo in za del pacientov poskrbijo vsaj zasebniki - koncesionarji

FINANCE
Manager
David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje
Manager
Intervju
ManagerGorazd Suhadolnik David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje

Kako poskrbeti, da bo trženje ustvarjalo vrednost in rast podjetja? David Pivk, tržnik z dolgoletnimi izkušnjami v globalnih podjetjih, ima odgovore.