Previdni "Nič?" se sprva sicer ponuja sam po sebi, a takšna ugotovitev se po nekajurnem druženju z inženirji, oblikovalci in novimi "peticami" izkaže za zmotno. Drži, spremembe na limuzini, karavanu in GT so se večinoma zgodile pod kožo vozil, a tudi na zunaj so posamezne malenkosti in spremembe poskrbele za to, da bodo osveženi modeli BMW serije 5 s koncem julija lahkotno držali korak s konkurenco. Pri nas lahko kupci prenovljen model naročijo že danes. Cene bodo po besedah Gordane Kisilak, direktorice korporativnega komuniciranja v BMW Group Slovenija, nekoliko spremenjene - na račun obsežnejše serijske opreme.
Petica sicer obstaja v treh različicah, najbolj priljubljena je limuzinska (sedan), ki pomeni 78 odstotkov vseh prodanih. Karavansko (touring) izvedenko si omisli 16 odstotkov kupcev, pri čemer jih kar 95 odstotkov prodajo v Evropi, skoraj polovico v Nemčiji. Različica GT oziroma Gran Turismo ostaja svojevrstni posebnež, v skupni prodaji si reže šestodstotni delež. "Gre za globalni model," je ob tem povedal član uprave, odgovoren za prodajo in trženje, Ian Robertson. V ZDA namreč prodajo 40 odstotkov vseh GT, v Evropi četrtino, kar 35 odstotkov pa na Kitajskem - tukaj si jo največkrat omislijo tisti, ki se naokrog radi vozijo s svojim šoferjem.
Če je limuzina najbolj po meri dinamičnih voznikov, karavan namenjen tistim, ki (ob tem) potrebujejo veliko prostora, potem GT še najbolj stavi na tiste, ki jim luksuz pomeni največ. Razkošje prostora na zadnji klopi GT navduši, kar kaže tudi velik nasmešek enega izmed pomembnejših mož v bavarski družbi.
Za BMW je tako serija 5 najpomembnejši model, kar kažejo tudi prodajne številke. Od leta 1972 do danes so jih prodali že več kot 6,6 milijona, trenutno aktualen model pa je od leta 2010 našel pot v domove več kot milijona kupcev po svetu - gre torej za najbolj uspešno serijo v njeni zgodovini. Z osvežitvijo želijo Bavarci prepričati omahljivce, ki se s pogledom morda že ozirajo k najbližjim Mercedesu E ali Audiju A6, hkrati pa niso želeli v slabo voljo spraviti sedanjih lastnikov. Ni namreč hujšega, kot da za jeklenega konjička odšteješ kup denarja, že po treh letih pa se izkaže, da je oblikovno in tehnološko zastarel ali nevpadljiv.
Zato so zunanje spremembe na novih peticah bolj filigranske. Tako so vsem namenili serijske ksenonske žaromete, za doplačilo pa so prvič na voljo prilagodljiva LED-svetila - profil novih luči je sicer ožji. Oblikovalci so spremenili tudi meglenke, v ohišja zunanjih ogledal pa so integrirali bočna smernika. Okvir rešetke hladilnika v obliki ledvičke BMW je dobil dodatne obrise, spremenili so spodnji del odbijačev, športni videz pa poudarjajo na novo strukturirane spodnje vstopne odprtine za zrak. Tudi zadnje luči so ožje, zunanji videz dopolnjuje serija novih platišč.
Pri seriji GT so spremenili podaljšani sprednji odbijač z odprtinami za zrak, rahlo so spremenili tudi zadek. Z daljšim in bolj ploskim zadkom so želeli vozilo bolj približati k tlom. Ohranili so dvojno odpiranje prtljažnih vrat, dodana je funkcija prostoročnega odpiranja, ki je dopolnjena z ustreznim zapiralnim mehanizmom. Če so vaše roke polne prtljage, jih lahko odprete z "brco" oziroma usmerjenim zamahom pod zadnjim odbijačem, na enak način pa se lahko sproži tudi zapiranje vrat. Prtljažni prostor GT so z nekaterimi spremembami povečali za 60 litrov na skupno 500 litrov, s podrtimi sedeži pa skupaj ponuja 1.700 litrov prostora.
Več je podkožnih sprememb, sploh pod motornim pokrovom - vsi motorji že zdaj izpolnjujejo določbe emisijskega standarda Euro6, ki bo v veljavi čez dobro leto. Bavarci so pripravili tudi novost, model 518d. "Malček" ima korenine v dvolitrskem motorju iz modela 520d, moč pa so mu zmanjšali na 105 kW (143 KM). Njegova odlika naj bi bila nizka poraba, le 4,5 litra na 100 kilometrov, na voljo bo v limuzini in karavanu, iz ponudbe pa so pri BMW umaknili model 520d efficientdynamics. Kupcem bodo od konca julija sicer na voljo štirje bencinski in šest dizelskih motorjev (najbolj priljubljen je 520d, pomeni petino prodaje), vsi delujejo skupaj s sistemi za rekuperacijo zavorne energije, imajo start&stop sistem ter način vožnje Eco pro. Na vrhu ponudbe kraljujeta novi V8 motor s tehnologijo BMW TwinPower Turbo in največjo močjo 330 kW (450 KM) ter M550d Inteligentni štirikolesni pogon xDrive bo moč kombinirati v 19 različicah - zanj se sicer odloči četrtina kupcev.
Po cestah v okolici bavarske prestolnice München smo preizkušali GT 535i in limuzinski 530d s 306 oziroma 258 KM. Po prvi motorni različici sicer poseže 15 odstotkov vseh kupcev, po 10 odstotkov pa si jih omisli bencinska 528i in 520i. Testna poraba se je sukala okoli 12 litrov, pri čemer je pri avtu med vožnjo moč čutiti, da je bolj luksuzno naravnan. Kljub temu do stotice potrebuje dobrih šest sekund, merilnik hitrosti se ustavi pri 250 km/h, deklarirana kombinirana poraba pa znaša 8,2 litra.
Dizelska različica ni bila najmočnejša, saj sta pred njo 535d in 550d, testna poraba pa je znašala 8,5 litra. Z nekaj bolj nežno stopalko za plin in manj prevoženimi kilometri v načinu Sport(+) bi bila poraba ustrezno nižja, deklarirani kombinirani v višini dobrih petih litrov pa bi se najbrž lahko približali samo v sanjah. Vozilo v manj kot šestih sekundah skoči do 100 km/h, najvišja hitrost je omejena na 250 km/h.
Nove petice se sicer ponašajo z zračnim vzmetenjem s samodejno regulacijo nivoja na zadnji premi. Del ponudbe osnovne opreme je tudi stikalo za uravnavanje vozne dinamike na sredinski konzoli, za doplačilo pa si lahko omislite elektronski nadzor blažilnikov, podvozje M sport ter tudi sistem podvozja adaptive drive in integralno aktivno krmiljenje.
Kupcem so na voljo nova lakiranja zunanjosti, še posebej pri paleti "individual", aluminijasta platišča, barve oblazinjenja in notranje obloge. Na voljo so tri stopnje opreme, Modern, Luxury in M Sport. Nekaj sprememb je tudi v notranjosti prenovljenih petic. Potnikom je denimo na voljo sodobnejši sistem z razvedrilnimi vsebinami za zadnji del potniškega prostora z zaslonoma v slogu tablic, sistem prostorskega zvoka harman kardon, nova je tudi izvedba možnosti ambientne razsvetljave z možnostjo spreminjanja barve med oranžno in belo za osvetlitev notranjosti.
BMW serije 5 se lahko spremeni tudi v pisarno, saj omogoča povezavo z internetom in olajšuje uporabo pisarniških aplikacij v vozilu. Poleg concierge storitve za hotelske rezervacije omogoča tudi po nareku udoben vnos besedil za SMS-sporočila ali e-pošto med vožnjo. Prek neposredno integrirane SIM-kartice ali prek pametnega telefona uporabnika lahko uporabljamo številne storitve iz tematskih področij iskanja, potovanja, office in družbenih medijev. Dodatni navigacijski sistem professional omogoča uporabo prometnih informacij v realnem času, novi krmilnik z na dotik občutljivo površino pa omogoča vnos črk pri določanju cilja in pri drugih funkcijah sistema upravljanja iDrive. Ta je obrobljen s kromiranimi obrobami.
BMW poleg cele vrste asistenčnih sistemov ponuja tudi asistenta za dolge luči, ki ne slepi prometa iz nasprotne smeri. Tukaj je tudi sistem BMW night vision s prepoznavanjem oseb in živali ter dynamic light spot. Večjo sprostitev pri monotoni vožnji v koloni na avtocesti in podporo bo vozniku nudil dodatni asistent pri zastoju. Vozilo samodejno ohranja na svojem voznem pasu - tudi pri vožnji skozi ovinke. Sistem bi nam ob začetku šolskih počitnic in mini selitve narodov na obroču okoli Munchna prišel še kako prav. Novembra bo na voljo tudi parkirna asistenca, vozila imajo tudi aktivnega asistenta za uravnavanje hitrosti s funkcijo stop & go ter opozorilnik pred naletom s funkcijo zaviranja.