Spoštovani bralec,
sem Miloš Milač, urednik avtomobilizma pri Časniku Finance in urednik novega portala avto.finance.si.
Na portalu avto.finance.si dnevno spremljamo dogajanje v avtomobilskem svetu. Poročamo o novih avtomobilih, občasno tudi motociklih, analiziramo avto posel in ga lokaliziramo z domačim avtomobilskim trgom in številnimi slovenskimi dobavitelji avto industriji.
Pred Vami je moje prvo tedensko pismo Vam, bralcem - pismo urednika.
V njem Vam povzeto sporočam pomembne dogodke preteklega tedna. Naslednje pismo boste v e-poštni nabiralnik, če boste to želeli, dobili prihodnji petek zjutraj - prijavite se in si zagotovite pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,... Prijavite se tu!
Začnimo z dobrimi novicami.
Avtomobilska Evropa se je počasi pričela postavljati na noge. Septembra je prodaja zrasla, pozitiven trend pa so ujeli tudi slovenski izdelovalci delov.
Dobavitelji so v preteklem tednu obiskali češko škodo, predstavili so svoje rešitve in skušali skleniti posel. Z njimi smo bili v Mladi Boleslavi.
BMW vozi ob boku Citroënov in drugih množičnih znamk, po prodaji je prehitel Fiata! Res je, BMW, Audi in Mercedes-benz so sestopili s prestolov in se podali v boj z množičnimi, ti pa s prestižnimi različicami silijo v revir nemške trojice. Zaenkrat se Nemcem poteza bolje obrestuje.
Ko smo že pri Nemcih. Dobili so še eno bitko, zaustavili so sprejetje okoljskega predpisa, ki je novim avtom v letu 2020 narekoval doseganje povprečne meje 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.
Avtomobili so vse pametnejši. Sami znajo parkirati, medtem pa vi lahko spijete kavo ali pa namesto vas iščejo parkirno mesto, prepoznavajo pešce na cesti in podobno.
Gremo v Francijo oziroma Romunijo. Renault scenica poznate, pa menite, da je vreden skoraj še enkrat toliko kot sorodna romunska dacia dokker? Tu najdete odgovor.
Vozili smo najmočnejši rolls royce vseh časov, kupe wraith s 632 konji in ceno skoraj pol milijona evrov. Kako se pelje avto, ki v slovenski proračun prispeva 200 tisoč evrov davkov.
Kaj pa najmočnejši audiji, po dirkališču v avstrijskem Spielbergu smo se zapeljali z R8 V10 plus s 550 konji, po okoliških cestah pa z RS6 s 560 in RS4 s 450 konji.
Matej se je s toyoto prius plug-in odpravil na popotovanje od Goričkega do Pirana. Koliko v resnici porabi Japonec z bencinskim in električnim motorjem v prvem in drugem delu reportaže.
Sam pa sem svoja tri dekleta in še sosedovo družino strpal v forda tournea custom in se z njim odpravil v Sarajevo.
Kaj pa prinaša prihodnji teden?
Na slovenski trg bodo zapeljali osveženi hyundai iX35, pred leti najbolje prodajani športni terenec v Sloveniji in povsem novi nissan note.
Na Financah bomo izbrali tri podjetja z najbolj eko voznim parkom, ta bodo za leto dni odpeljala toyoto prius plug-in.
Konec tedna pa greva z Matejem na svetovno premiero peljat osveženi audi A8 in povsem novi BMW X5.
O vsem tem bomo poročali v naslednjem tedenskem pismu v petek 25.10. (naročite se nanj) in seveda dnevno na portalu avto.finance.si.
Prijeten vikend Vam želim,
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.