Kupci kompaktnih enoprostorcev vedo, zakaj se odločajo zanje. Znotraj razmeroma majhnih mer (okvirno do 4,5 metra) dobijo prostor, prilagodljivost, visok položaj za volanom in udobje. Kot nalašč za družino, tudi posel. Zanje ponavadi plačajo vsaj 15 tisoč evrov za skromno opremljene bencinarje, še raje pa okoli 20 tisoč evrov za bolje opremljene dizelsko gnane. Kriza je sicer marsikaterega kupca potegnila za volan potniških dostavnikov, denimo citroëna berlinga, renaulta kangooja, fiata dobla in drugih. Ti za 15 tisočakov ponudijo že dizelski motor in veliko opreme, kupci pa se morajo sprijazniti z bolj kombijevsko obliko, grobimi materiali in manj imenitnosti. Nato je prišla dacia dokker, ki vse ponuja za 13 tisočakov. Pa je res tako preprosto?
Da bi ugotovili, smo primerjali kompaktna enoprostorca iz skupine Renault, dacio dokker z dna in renaulta scenica z vrha cenika. Za primerjavo smo vzeli dokkerja z najboljšo opremo in najmočnejšim dizelskim motorjem ter ceni dodali sistem ESP, pa ni dosegla niti 13 tisočakov. Za primerljivega renaulta scenica pa bi zapravili skoraj 10 tisočakov več.
Preprost in tega niti ne skriva
Dacijin novinec je preprost od koles do strehe, pravzaprav je prav simpatično iskren, saj na vsakem koraku sporoča, da gre za preprost nizkocenovni avto, ki želi ponuditi le veliko prostora za malo denarja. Zato so karoserijski robovi dokkerja preprosto odsekani, plastika v kabini je trda in cenena, a robustna, prevleke sedežev pa so tanke in neprijetno sintetične, tla v kabini in v prtljažniku bi brez težav lahko oprali z vodnim curkom. Za volanom dokkerja se sedi solidno, dokaj visoko, le volan je precej položen in nenastavljiv po globini. Dizelski stroj 1,5 dci s 66 kilovati je sicer živahen in s porabo pod šestimi litri varčen, a slabotna zvočna izolacija ne zmore utišati dizelskega ropota. Vožnja z dokkerjem je sicer prijetna, nikakor ne težaška, le precej bolj prvinska kot v zatesnjenem scenicu.
Lahko je tudi dostavnik
Na le 4,36 metra zunanje dolžine, dokker ponuja razkošno prostornost na prednjih dveh sedežih, na zadnji klopi, ki jo odkrivajo drsna vrata, in še v prtljažniku, ki pogoltne kar 800 litrov. Če zadnjo klop podrete in jo prekucnete, dobite mali tovornjak s kar tremi kubiki prostora. Z njim boste brez težav plezali po pločnikih, tudi po slabšem makadamu, saj je dokkerjev trebuh od tal oddaljen terenskih 19 centimetrov. Druga plat preproste zasnove pa je varnost, ki pri dokkerju, sodeč po oceni sorodne dacie lodgy, sega le do treh zvezdic na preizkusnih trčenjih Euroncap, četrto zgreši zaradi doplačljivega sistema ESP. Scenic jih ima seveda pet.
Scenic razvaja
12.880
evrov po ceniku stane dacia dokker 1.5 dci laureate.
22.790
evrov po ceniku stane renault scenic dci 110 dynamique.
Nato se presedemo v le centimeter daljšega scenica. V primerjavi z neposrednimi tekmeci sicer ne izstopa, a glede na dokkerja ponuja pravo razkošje za vsa čutila. Plastika na armaturni plošči je mehka in gumirana, volan je oblečen v usnje, sredinsko konzolo polni grafično dodelan zaslon, imenitni so tudi gumbi, valovite oblike armaturne plošče in imenitnejše sedežne prevleke. Srednja oprema dynamique je bogatejša kot v najbolje opremljenem dokkerju. V osnovi enak dizelski stroj, a z 81 kilovati je v scenicu tih in tudi mirnejši, zaradi ugašanja motorja pred semaforji in šeste prestave je še za kakšen deciliter varčnejši, za volanom pa dodatni kilovati zaradi obilnejše teže scenica niso tako zelo opazni. Je pa vožnja udobnejša tudi zaradi bolj dodelanega in tišjega podvozja, volanski mehanizem je natančnejši in hkrati bolj lahkoten. Prostorsko pa je scenic zaradi bolj mehkih karoserijskih robov manj učinkovit, še posebej v prtljažniku, ki za sedeži v drugi vrsti sprejme le 437 litrov, ob podiranju sedežev pa do 1.637. Tudi te številke so sicer dovolj velikodušne za družinske potrebe.
Popusti razliko v ceni zmanjšajo skoraj za polovico
A vseeno, je vse to vredno deset tisoč evrov več? Tu ima scenic asa v rokavu. Prodajajo se z visokimi popusti, v tem trenutku s štirimi tisočaki, kar ceno zniža na 18.790 evrov. Pri dacii popustov ni. Glavno vprašanje pa ostaja: zmorete na avto gledati le kot na prevozno sredstvo in živeti s slabšo varnostjo? Če je odgovor pritrdilen, se boste bolje počutili v dokkerju in prihranili šest tisočakov.
z vrtno cevjo.
in dvobarvnost armaturne plošče.