Avto

Dilema - prevozno sredstvo ali pravi avto

Dacia dokker je sicer pravi avto, a preprost in tudi zelo poceni. Renault scenic je njen drugi jaz, a vse dobrote stanejo deset tisoč evrov več.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.08.2013 22:30
Čas branja: 3 min

Kupci kompaktnih enoprostorcev vedo, zakaj se odločajo zanje. Znotraj razmeroma majhnih mer (okvirno do 4,5 metra) dobijo prostor, prilagodljivost, visok položaj za volanom in udobje. Kot nalašč za družino, tudi posel. Zanje ponavadi plačajo vsaj 15 tisoč evrov za skromno opremljene bencinarje, še raje pa okoli 20 tisoč evrov za bolje opremljene dizelsko gnane. Kriza je sicer marsikaterega kupca potegnila za volan potniških dostav­nikov, denimo citroëna berlinga, renaulta kangooja, fiata dobla in drugih. Ti za 15 tisočakov ponudijo že dizelski motor in veliko opreme, kupci pa se morajo sprijazniti z bolj kombijevsko obliko, grobimi materiali in manj imenitnosti. Nato je prišla dacia dokker, ki vse ponuja za 13 tisočakov. Pa je res tako preprosto?

IMG-2905.1377798670.jpg.o.600px.jpg
Dacia dokker (levo) je preprost in zelo prostoren dostavnik s sedeži in ceno manj kot 13 tisoč evrov. Za udobje, varnost, opremo in boljši ugled scenica boste doplačali šest tisoč evrov.

Da bi ugotovili, smo primerjali kompaktna enoprostorca iz skupine Renault, dacio dokker z dna in renaulta scenica z vrha cenika. Za primerjavo smo vzeli dokkerja z najboljšo opremo in najmočnejšim dizelskim motorjem ter ceni dodali sistem ESP, pa ni dosegla niti 13 tisočakov. Za primerljivega renaulta scenica pa bi zapravili skoraj 10 tisočakov več.

Preprost in tega niti ne skriva

Dacijin novinec je preprost od koles do strehe, pravzaprav je prav simpatično iskren, saj na vsakem koraku sporoča, da gre za preprost nizkocenovni avto, ki želi ponuditi le veliko prostora za malo denarja. Zato so karoserijski robovi dokkerja preprosto odsekani, plastika v kabini je trda in cenena, a robustna, prevleke sedežev pa so tanke in neprijetno sintetične, tla v kabini in v prtljažniku bi brez težav lahko oprali z vodnim curkom. Za volanom dokkerja se sedi solidno, dokaj visoko, le volan je precej položen in nenastavljiv po globini. Dizelski stroj 1,5 dci s 66 kilovati je sicer živahen in s porabo pod šestimi litri varčen, a slabotna zvočna izolacija ne zmore utišati dizelskega ropota. Vožnja z dokkerjem je sicer prijetna, nikakor ne težaška, le precej bolj prvinska kot v zatesnjenem scenicu.

Zmorete na avto gledati le kot na prevozno sredstvo in živeti s slabšo varnostjo? Če je odgovor pritrdilen, se boste bolje počutili v dokkerju in krepko prihranili.

Lahko je tudi dostavnik

Na le 4,36 metra zunanje dolžine, dokker ponuja razkošno prostornost na prednjih dveh sedežih, na zadnji klopi, ki jo odkrivajo drsna vrata, in še v prtljažniku, ki pogoltne kar 800 litrov. Če zadnjo klop podrete in jo prekucnete, dobite mali tovornjak s kar tremi kubiki prostora. Z njim boste brez težav plezali po pločnikih, tudi po slabšem makadamu, saj je dokkerjev trebuh od tal oddaljen terenskih 19 centimetrov. Druga plat preproste zasnove pa je varnost, ki pri dokkerju, sodeč po oceni sorodne dacie lodgy, sega le do treh zvezdic na preizkusnih trčenjih Euroncap, četrto zgreši zaradi doplačljivega sistema ESP. Scenic jih ima seveda pet.

Scenic razvaja

12.880

evrov po ceniku stane dacia dokker 1.5 dci laureate.

22.790

evrov po ceniku stane renault scenic dci 110 dynamique.

Nato se presedemo v le centimeter daljšega scenica. V primerjavi z neposrednimi tekmeci sicer ne izstopa, a glede na dokkerja ponuja pravo razkošje za vsa čutila. Plastika na armaturni plošči je mehka in gumirana, volan je oblečen v usnje, sredinsko konzolo polni grafično dodelan zaslon, imenitni so tudi gumbi, valovite oblike armaturne plošče in imenitnejše sedežne prevleke. Srednja oprema dynamique je bogatejša kot v najbolje opremljenem dokkerju. V osnovi enak dizelski stroj, a z 81 kilovati je v scenicu tih in tudi mirnejši, zaradi ugašanja motorja pred semaforji in šeste prestave je še za kakšen deciliter varčnejši, za volanom pa dodatni kilovati zaradi obilnejše teže scenica niso tako zelo opazni. Je pa vožnja udobnejša tudi zaradi bolj dodelanega in tišjega podvozja, volanski mehanizem je natančnejši in hkrati bolj lahkoten. Prostorsko pa je scenic zaradi bolj mehkih karoserijskih robov manj učinkovit, še posebej v prtljažniku, ki za sedeži v drugi vrsti sprejme le 437 litrov, ob podiranju sedežev pa do 1.637. Tudi te številke so sicer dovolj velikodušne za družinske potrebe.

Popusti razliko v ceni zmanjšajo skoraj za polovico

A vseeno, je vse to vredno deset tisoč evrov več? Tu ima scenic asa v rokavu. Prodajajo se z visokimi popusti, v tem trenutku s štirimi tisočaki, kar ceno zniža na 18.790 evrov. Pri dacii popustov ni. Glavno vprašanje pa ostaja: zmorete na avto gledati le kot na prevozno sredstvo in živeti s slabšo varnostjo? Če je odgovor pritrdilen, se boste bolje počutili v dokkerju in prihranili šest tisočakov.

IMG-2920.1377798667.jpg.o.600px.jpg
Krilna zadnja vrata odpirajo 800-litrski prtljažnik, oblečen v robustno plastiko. Brez težav se nad umazanijo spravite tudi

z vrtno cevjo.

IMG-2917.1377798668.jpg.o.600px.jpg
Scenicov zadek sprejme le od 437 do 522 litrov prtljage, odvisno od položaja zadnje sedežne vrste. Je pa vsaj precej bolj imeniten kot dokkerjev.

IMG-2890.1377798668.jpg.o.600px.jpg
Bolj preprosto in robustno kot v dokkerju skoraj ne gre. Sivino razbijata le velik zaslon na dotik

in dvobarvnost armaturne plošče.

IMG-2887.1377798669.jpg.o.600px.jpg
Scenic v kabini prinaša drug svet z imenitnejšimi materiali, skladnejšimi oblikami in boljšo opremo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
Avto
Renault scenic je dobil pravega naslednika, le z drugačnim imenom
Avto
AvtoJure Šujica Renault scenic je dobil pravega naslednika, le z drugačnim imenom 2

Novinec, ki se uvršča med modela captur in austral, je podobno kot izvirni scenic zasnovan kot klasičen družinski enoprostorec, v dolžino pa meri prav toliko kot četrta generacija scenica.

FINANCE
Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja
Finance
Intervju
Špela Mikuš Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja 2

Per Kristiansen iz podjetja Trivium bo na Slovenski marketinški konferenci 30. in 31. maja govoril o strategiji in tem, kako o njej razmišljati drugače.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: zakaj vlagati kot Buffett in kaj poganja rast zlata
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke 3