Pomagajte nam pri izbiri avtomobilov za Poslovni avto leta 2007 (PAL) in si priborite bogato nagrado. Podarite svoj glas avtomobilu, ki je zapeljal vaše srce in se potegujte za veliko nagrado - POLLETNI NAJEM POSLOVNEGA AVTA LETA 2007.
V pomoč vam predstavljamo kandidate, ki se borijo za enega izmed laskavih nazivov - Poslovni avto leta, Managerski avto leta, Službeni avto leta in Mali službeni avto leta. Začenjamo prav s kandidati, ki se borijo za slednji naziv, torej z najmanjšimi avtomobili.
Fiatov grande punto se je uvrstil že v PAL 2006, a je zaradi previsoke cene izpadel. Letos pa mu je ocenjevanje na podlagi tržne cene, ki je pri modelu dynamic za tisoč evrov nižja od redne, omogočilo uvrstitev med pet najboljših službenih avtomobilov po mnenju novinarske žirije PAL. Grande punto se od tekmecev loči predvsem po zelo privlačni obliki, ki prinaša svežino v mali razred. Poudarjeno dobre so tudi vozne lastnosti z natančnim volanom in podvozjem in prostornost na zadnji klopi, ki se med tekmeci uvršča med boljše. Grande punto z motorjem 1,4 16V, opremo dynamic in petimi vrati je s tržno ceno 11.360 evrov dober nakup, saj ponuja dovolj močan motor s 70 kilovati oziroma 95 konjskimi močmi ter zelo bogato opremo, ki poleg klimatske naprave, šestih zračnih blazin, elektrike in sistema ABS ponuja tudi CD-radio in potovalni računalnik. Dokaj drag pa je najem omenjenega grande punta, saj se s 690 evri razlikuje od podobno dragih tekmecev. Razlog je predvsem v večjem upadu vrednosti in višjih stroških v triletnem obdobju kot pri njegovih tekmecih.
Kandidati za Mali službeni avto 2007
- Fiat Grande Punto
- Nissan Note
- Opel Corsa
- Renault Clio
- Toyota Yaris
Najmanjša kategorija izbora Poslovni avto leta 2007 (PAL) tako kot lani ostaja mali službeni avto, ki pri avtomobilih ceni predvsem prostornost, uporabnost ter dostopno ceno in stroške. Manj pomembni pa so udobje, tehnika in vozne lastnosti. Zato se v finale omenjene kategorije niso uvrstili najboljši mali avtomobili, ampak tisti, ki za odšteti denar ponujajo največ.
Da pa prostornost in ugodna cena nista vse, dokazuje dejstvo, da v finalu omenjene kategorije ni najcenejših avtomobilov na trgu, kot so hyundai getz, kia picanto, fiat panda, peugeot 107. Najmanjši avtomobili preprosto ponujajo premalo vsebine in ob tem po mesečnem strošku najema niti niso opazno cenejši od naših finalistov. V izbor se niso uvrstile tudi nekatere poceni znamke, ker zaradi slabega ugleda in velikih tveganj, ki jih v času najema prevzame lizinško podjetje ali fizični lastnik, v resnici stanejo več, kot na prvi pogled sporoča nizka drobnoprodajna cena avtomobila.
Pri vseh avtomobilih pa smo izračunali, da se doplačilo izplača le pri zelo velikem številu prevoženih kilometrov, praviloma prek 30 tisoč na leto, zato so bencinske različice pri majhnih avtomobilih še vedno najboljši nakup. Iz izbora so izpadle tudi osnovne različice malih avtomobilov, ker mora danes tudi majhen avto ponujati dovolj močan motor za premagovanje mestnih in avtocestnih kilometrov in dovolj bogato opremo, predvsem pa varnost in klimatsko napravo. Ta je danes nujnost zaradi boljšega počutja voznika, ki v avtomobilu preživi veliko časa, hkrati pa še povečuje vrednost rabljenega avtomobila in s tem znižuje stroške.
Predstavitev kandidatov za Mali službeni avto 2007 poteka v abecednem vrstnem redu. Jutri bomo predstavili Nissan Note.