Elon Musk je vizionar iz Južne Afrike, ki je pri 12 letih prodal prvo računalniško igrico, pri 28 letih je zasnoval softwersko družbo Zip2, ki je izdelovala spletne mestne vodiče, z X.com in kasneje PayPal je omogočil spletna nakazila, z 31 leti je s podjetjem spaceX poletel v vesolje, dve leti kasneje pa je, čeprav se tega takrat najbrž ni zavedal, s Teslo pričel novo obdobje elektrifikacije avtomobilov. Danes je Tesla najbolj prodorna avtomobilska znamka, ki je ne uspejo dohajati tudi največja imana avtomobilske industrije. Musku je vse to uspelo z norimi idejami, trdno voljo in zmožnostjo povezovanja pravih ljudi. Musk se nikoli ni naslanjal na že znane koncepte, igral je svojo igro, tako kot Andrej Pečjak.
Slovenski inovator sicer deluje v precej manjšem in manj odmevnem obsegu, deluje predvsem v Sloveniji, a nima nič manj inovativnih idej kot prodorni Musk z druge strani Atlantika. Ljubezen do električnih avtomobilov je razvil iz hobija, a je kljub skromnim sredstvom hitro prerasel okvire garažnega mojstra. V okviru sredstev je s pomočjo Letrikinih motorjev predelal 35 klasičnih avtomobilov, pred dvema letoma je na reliju novih energij v Monte Carlu premagal vso konkurenco, tudi samega Elona Muska oziroma teslino ekipo. Odpor do velikih proizvajalcev je dobil lani, ko so mu organizatorji s pomočjo novih pravil preprečili ponoven naskok na najvišjo stopničko. Zato je nadaljeval sam, na domačem terenu, z domačimi podjetji in pretekli teden ponovno ugnal Muska z metronom 7 - električnim avtom z motorjem šempetrske Letrike in dosegom 700 kilometrov, 200 več od serijske in precej bolj zmogljive tesle model S. Pomislite, da bi za Pečjakom stali milijoni evrov za razvoj in proizvodnjo, ne le štirje sodelavci in omejena sredstva. Kaj če bi svoje ideje udejanjal v Nemčiji ali ZDA!? V tem primeru bi Pečjak tudi poslovno lahko lovil Elona Muska. Toplo bi mu privoščili tudi uspeh Igorja Akrapoviča, ki je v avtomobilskem in motociklističnem poslu že dosegel svetovno veljavo.
Elektrika že dlje časa obremenjuje tudi možganske celice vodij inštitutov in avtomobilskih proizvajalcev. BMW bo denimo manjšemu i3 čez tri leta dodal podaljšani in bolj uporabni i5, Tesla razvija cenejši model, novosti napovedujejo tudi druge znamke, saj se zavedajo, da bomo novice o trenutnih pocenitvah fosilnih goriv brali vse redkeje. Zmanjšanje izpustov bo glede na napovedi o rasti prodaje avtomobilov vse bolj neizbežno.
V vmesnem času pa bodo ceste po svetu še naprej tlačili klasično gnani, a varčnejši in bolj sodobni avtomobili. Takšne, predvsem dveh znamk, imajo radi Vrhničani, ki sodeč po statistiki registracij nove avtomobile kupujejo štirikrat pogosteje kot Nemci. Med vroče novince sodi mali potniški dostavnik ford tourneo courier, ki ga je Matej spoznaval v Frankfurtu. Še bolj racionalne kupce kot fordi pa nagovarjajo romunske dacie. Z najbolj kleno predstavnico te znamke smo se odpravili na popotovanje v njeno domovino, Romunijo. Na poti smo zašli v gozdove divje Transilvanije, srednjeveška mesta Hunedoara, Sibiu, Sigisoara in Brasov, obiskali grad grofa Drakule, se povzpeli na najlepšo cesto na svetu Transfagarasan in pot zaključili v naelektreni Bukarešti.
Dacie, forde, ople, peugeote in druge avtomobile pa lahko na našem trgu financirate z lizingom, kako visok bo obrok, pa je odvisno predvsem od tega, kaj vse je v njem zajeto. Ko smo na Financah določali finaliste izbora poslovni avto leta, smo pri ocenjevanju upoštevali poslovni najem z vsemi stroški, vključno z gorivom, saj smo tako najlažje določili njihovo vrednost. Kateri pa so vaši favoriti? Oddajte svoj glas najboljšim in se potegujte za bogate nagrade, časa imate le še do torka.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Prijeten vikend Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.