Od lanskega novembra, ko so jih dali na trg, so jih prodali 40. »Letno smo povprečno prodali od 30 do 35 predhodnic modela HP. Zdaj delamo že tretjo serijo 20 škropilnic, z njimi bomo letos potrojili prodajo v EU,« pravi Jan Šinkovec, direktor Agromehanike.
Njihove vlečene škropilnice AGS 2500 in 3000 HP ter stroji za zaščito sodijo v zgornji srednji razred na evropskem trgu. Že 25 let za opremo tovrstnih škropilnic razvijajo in delajo računalnik Agtronik, ki uravnava škropljenje in beleži podatke o tretirani parceli, uporabljenem pripravku, izvajalcu, datumu, kulturi in drugih parametrih. Agtronik-14 je združljiv tudi z GPS-napravo, ki zabeleži že obdelano površino in v sodelovanju z Agtronikom izklaplja sekcije na že obdelanih površinah. Podatke lahko uporabnik prenese na osebni računalnik za nadaljnjo obdelavo.
Novi računalnik za škropljenje
Kmalu bodo v Agromehaniki predstavili nov model računalnika za škropljenje s pršilniki. Pri pršilnikih pa je nova rešitev, s katero dosegajo do 90 odstotkov manjše izgube pesticidov (drift-reduction) in manj onesnažujejo okolje, kar je pomembno zlasti v bližini vodnih virov. Pri novem pršilniku lahko zapremo šobe in izstopne kanale, s tem pa prekinemo pršenje pesticidov.
Za sezono 2016 pripravljajo novo generacijo puhala. »S temi novostmi si odpiramo pot do najzahtevnejših kupcev v zahodni Evropi,« pojasnjuje Šinkovec.
1.500-1.600
traktorjev kupimo v Sloveniji vsako leto, kar nas uvršča v evropski vrh, takoj za Avstrijo.
Več povpraševanja na vzhodu kot na zahodu
Novo vlečeno škropilnico izvažajo v EU, od Švedske do Bolgarije in držav nekdanje Jugoslavije. »Škropilno tehniko v Srbiji bolje prodajamo kot na Hrvaškem,« pravi Šinkovec. V zahodni Evropi so prodajni cikli daljši, saj kmetijsko tehniko posodabljajo postopoma. V vzhodni Evropi pa države bolj subvencionirajo naložbe v sodobno tehniko in je zato več povpraševanja.
Tudi Slovenija je spodbujala nakupe traktorjev. Čeprav je po številu traktorjev na tisoč prebivalcev v evropskem vrhu in takoj za Avstrijo, se pri nas še vedno proda od 1.500 do 1.600 traktorjev na leto, na Hrvaškem pa le okoli 400, dodaja Šinkovec.
Močan razvoj in lastna proizvodnja
Agromehanika je proizvodno in trgovsko podjetje. »Razvijamo in proizvajamo kmetijsko tehniko pod štirimi lastnimi blagovnimi znamkami, ki so AGT za traktorje, AGS za škropilnice, AGP za pršilnike AGP in AG za razsipalnike,« pravi Šinkovec. Razvijajo in proizvajajo tudi elektroniko črpalke, regulatorje tlaka in druge komponente za škropilno tehniko.
Prodaja lastnih znamk jim prinese pol prihodkov, pol pa prodaja znamk, ki jih zastopajo. Gre za traktorje in priključke znamke Antonio Carraro in Deutz-Fahr, traktorske prikolice Pronar, vitle Krpan ter kmetijsko in komunalno mehanizacijo Ino.
Lani so dobro poslovali. »Prodajo doma smo povečali za 15 do 20 odstotkov, korak naprej smo naredili tudi v izvozu, ki nam prinese med 80 in 85 odstotki prihodkov,« pravi Šinkovec. Lani so imeli 425 tisoč evrov čistega dobička in 15,5 milijona evrov prihodkov, ki bi jih letos radi povečali za pet do deset odstotkov. Letos domača prodaja stagnira, izvoz pa raste.
Lani so 45 odstotkov prihodkov iz izvoza dosegli na trgih nekdanje Jugoslavije, kjer je Srbija njihov največji trg. Dobro polovico izvoznih prihodkov pa so dosegli v EU. Največ prodajo v Bolgarijo, na Češko in Poljsko. Letos je zaživela tudi Romunija. Solidno prodajajo v Avstrijo, Nemčijo in Veliko Britanijo, od skandinavskih držav pa največ na Švedsko in Dansko. Njihova eksotična trga pa sta Avstralija in Južna Koreja.