Največji svetovni avtomobilski proizvajalec Toyota Motor je v četrtletju do konca decembra ustvaril 153,2 milijarde jenov (1,2 milijarde evrov) čistega dobička, potem ko je imel v enakem obdobju predlani 164,7 milijarde jenov (1,3 milijarde evrov) izgube.
Kot je danes objavila družba, je dobiček ustvarila po zaslugi dobre prodaje priusov in drugih "zelenih" modelov, svoje pa je prispevala tudi ponovna rast prodaje v ZDA in na Japonskem, ki sta Toyotina najpomembnejša trga.
Družba je izboljšala napoved poslovanja v celotnem poslovnem letu, ki se bo izteklo konec marca. Namesto prej napovedane izgube v višini 200 milijard jenov po novem pričakuje 636,9 milijona evrov čistega dobička. Dvignila je tudi napoved prodaje vozil v celotnem letu, in sicer s 7,03 na 7,18 milijona vozil.
Pritožbe kar dežujejo
Četrtletni rezultati še ne odražajo škode, ki jo bodo povzročili zadnji odpoklici vozil. Družba je v januarju zaradi težav s pedalom za plin napovedala odpoklic okoli sedmih milijonov vozil z ameriškega in evropskega trga. Napaka se pojavlja v osmih Toyotinih modelih. Poleg tega je družba v začetku meseca prejela okrog 100 pritožb, ki se nanašajo na delovanje zavor v novem modelu priusa.
Izguba zaradi prekinitve prodaje teh modelov, stroški popravila in posledično morebiten padec zaupanja potrošnikov se bodo v poslovanju odrazili v tekočem četrtletju in morebiti v prihodnjem poslovnem letu.
Toyota v ZDA ob 1,4 milijarde evrov zaradi odpoklica
Toyota je danes tudi prvič podala oceno stroškov odpoklica v ZDA: stroški odpoklica naj bi znašali do 1,4 milijarde evrov, od tega večji del za stroške popravila ter manjši zaradi izpada prodaje. V družbi ocenjujejo, da bi lahko odpoklic znižal prodajo za 100 tisoč vozil.