»Pogosto se niti ne zavedamo nevarnosti, ki nas čakajo na cesti. Poleg tega se ne znamo odzvati, ko se zgodi kritična situacija,« pravijo AMZS-inštruktorji varne vožnje na Vranskem. Zato smo tudi letos v projektu Najboljši poslovni vozniki pred izziv postavili tiste, ki se redno spoprijemajo z nevarnostmi - okoli 90 voznikov službenih vozil iz 21 slovenskih podjetij.
Video iz prve delavnice Najboljši poslovni vozniki 2015
Več o projektu najboljši poslovni vozniki
Varno okolje poligona omogoča preizkušanje meja avtomobila in vozniškega znanja, s to nalogo pa so se sredi septembra v AMZS centru varne vožnje Vransko spoprijeli tekmovalci iz podjetij Unicredit banka, Zlatarna Celje, Sindikat policistov Slovenije, ELES in Knauf Insulation. Spopadli so se z izzivi, kako se znajti na spolzki cesti, kako na poledeneli, kako s športnim terencem splezati po drsečem pobočju ali, še bolje, se spustiti z njega. Preizkusili so se tudi v varčni vožnji v težkih razmerah, premagovanju klancev, izkoriščanju zavornega učinka motorja in jadranju v prostem teku in podobno. Na cesti takšne razmere doživljamo redko, vselej pa nas presenetijo in se večkrat končajo z zveriženo pločevino ali še slabše. To velja tudi danes, ko so avtomobili precej varnejši kot v preteklosti. Njihova elektronska pamet, predvsem sistema ABS in ESP pa tudi drugi, odpušča številne vozniške napake, a ne vedno.
Podjetja so na prvem dogodku dosegla podobne rezultate, najboljše med njimi pa se bo uvrstilo v finalno tekmovanje, ki bo v AMZS centru varne vožnje Vransko 12. novembra. Takrat se bodo za skupno zmago in naziv najboljši poslovni vozniki bojevala štiri podjetja. Lani si je zmago pripeljala ekipa Unicredit banke.
Z živahnimi 150 konjiči, vklopljenimi varnostnimi sistemi in 30- ali 80-odstotnim oprijemom podlage je opel adam S pomenil velik izziv. Tisti najbolj divji vozniki so izgubljali sekunde, podirali stožce, počasni so bili na koncu hitrejši.
Izziv: Vaja poteka na različnih podlagah z različnim oprijemom. Bela podlaga ima približno 30-odstotni, asfaltna površina pa 80-odstotni oprijem, kar pomeni, da mora voznik prilagajati hitrost glede na razmere za vožnjo. Da je vaja še malo težja, je pot določena s stožci in zahteva natančnost voznika pri upravljanju vozila. Vsaka napaka se kaznuje s časovnim pribitkom, saj vaja poteka na čas (izpuščena ovira šteje deset sekund, podrt stožec tri sekunde). Proga poteka v klančini, tako da poleg natančnega dela z volanom zahteva tudi natančnost pri dodajanju plina, pri vožnji po klančini navzdol pa izredno natančnost pri zaviranju.
Vijuganje med stožci z veliko, a okretno zafiro tourer se je v prvem delu preizkusa končalo z navidezno enostavnim izzivom - strelom na gol. A vratca so se redko zatresla, gol so dali le tisti, ki so na pravi razdalji zavirali na polno.
Izziv: Tekmovalci se z družinskim enoprostorcem oplom zafiro tourer, na katerem je nad pokrovom motorja nameščena posebna posoda, zapeljejo med stožci po progi. Na začetku vaje smo vsakemu tekmovalcu v podstavek namestili žogo, s katero je moral odpeljati naprej med stožci. sledi vožnja proti golu, kjer mora ustaviti in zavirati na natančno določenem mestu, da doseže zadetek. V nadaljevanju zapelje vzvratno in se med stožci zapelje proti cilju. Merijo se čas izvedbe vaje ter število padlih žog, podrtih stožcev. Tudi zadetek v gol udeležencu prinese pozitivne točke.
Opozorilo: vsebina lahko vsebuje oglasne elemente, tako imenovani product placement.
Najboljši poslovni vozniki 2015, 1. delavnica
Foto: Jure Makovec