Članki
Vsebinsko oglaševanje

(Foto) Izziv divje konjenice na spolzki podlagi, kako varno do cilja

Umetno izzvane nevarnosti v varnem okolju poligona lahko odtehtajo več kot na tisoče kilometrov, prevoženih na cesti
24.09.2015 22:30
Dopolnjeno: 05.10.2015 09:31
Čas branja: 4 min

»Pogosto se niti ne zavedamo nevarnosti, ki nas čakajo na cesti. Poleg tega se ne znamo odzvati, ko se zgodi kritična situacija,« pravijo AMZS-inštruktorji varne vožnje na Vranskem. Zato smo tudi letos v projektu Najboljši poslovni vozniki pred izziv postavili tiste, ki se redno spoprijemajo z nevarnostmi - okoli 90 voznikov službenih vozil iz 21 slovenskih podjetij.

Video iz prve delavnice Najboljši poslovni vozniki 2015

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Več o projektu najboljši poslovni vozniki

npv-prvi-dan-087-jm.1443157204.JPG.n.960px.jpg
Tekmovanje Najboljši poslovni vozniki poteka že drugo leto zapored, namenjeno je podjetjem in predvsem tistim zaposlenim, ki so veliko na poti. Zato še toliko bolj potrebujejo sprotno obnavljanje vozniških veščin, ki ga omogočimo skupaj z inšruktorji AMZS centra varne vožnje Vransko. Tudi letos tekmovalci tekmujejo z oplovimi vozili, modelom adam S, corso, mokko, insignio in zafiro tourer.

Varno okolje poligona omogoča preizkušanje meja avtomobila in vozniškega znanja, s to nalogo pa so se sredi septembra v AMZS centru varne vožnje Vransko spoprijeli tekmovalci iz podjetij Unicredit banka, Zlatarna Celje, Sindikat policistov Slovenije, ELES in Knauf Insulation. Spopadli so se z izzivi, kako se znajti na spolzki cesti, kako na poledeneli, kako s športnim terencem splezati po drsečem pobočju ali, še bolje, se spustiti z njega. Preizkusili so se tudi v varčni vožnji v težkih razmerah, premagovanju klancev, izkoriščanju zavornega učinka motorja in jadranju v prostem teku in podobno. Na cesti takšne razmere doživljamo redko, vselej pa nas presenetijo in se večkrat končajo z zveriženo pločevino ali še slabše. To velja tudi danes, ko so avtomobili precej varnejši kot v preteklosti. Njihova elektronska pamet, predvsem sistema ABS in ESP pa tudi drugi, odpušča številne vozniške napake, a ne vedno.

Podjetja so na prvem dogodku dosegla podobne rezultate, najboljše med njimi pa se bo uvrstilo v finalno tekmovanje, ki bo v AMZS centru varne vožnje Vransko 12. novembra. Takrat se bodo za skupno zmago in naziv najboljši poslovni vozniki bojevala štiri podjetja. Lani si je zmago pripeljala ekipa Unicredit banke.

Test: Spretnost na drseči podlagi

npv-prvi-dan-028-jm.1443115860.jpg.n.960px.jpg
Z živahnimi 150 konjiči, vklopljenimi varnostnimi sistemi in 30- ali 80-odstotnim oprijemom podlage je opel adam S pomenil velik izziv. Tisti najbolj divji vozniki so izgubljali sekunde, podirali stožce, počasni so bili na koncu hitrejši.

Izziv: Vaja poteka na različnih podlagah z različnim oprijemom. Bela podlaga ima približno 30-odstotni, asfaltna površina pa 80-odstotni oprijem, kar pomeni, da mora voznik prilagajati hitrost glede na razmere za vožnjo. Da je vaja še malo težja, je pot določena s stožci in zahteva natančnost voznika pri upravljanju vozila. Vsaka napaka se kaznuje s časovnim pribitkom, saj vaja poteka na čas (izpuščena ovira šteje deset sekund, podrt stožec tri sekunde). Proga poteka v klančini, tako da poleg natančnega dela z volanom zahteva tudi natančnost pri dodajanju plina, pri vožnji po klančini navzdol pa izredno natančnost pri zaviranju.

npv-prvi-dan-035-jm.1443115856.jpg.n.960px.jpg
»Proga je super, ampak kar zahtevna,« so povedali v ekipi Sindikata policistov Slovenije. Letos so fantje ohranili čast, saj najboljšega časa ni doseglo edino dekle v ekipi, Monika Golob. Lani je bilo drugače.

npv-prvi-dan-022-jm.1443115854.jpg.n.960px.jpg
Inštruktor Vojko Safran o pravi taktiki: »Ohraniti je treba mirno kri, progo odpeljati nežno in tudi dinamično, ker gre za vožnjo na čas. Glede na to, da ima avto močan motor (turbo s 110 kilovati v oplu adamu S), je izvedba vaje še zahtevnejša. Tako je tudi v prometu.«

Test: Spretnost v vožnji

npv-prvi-dan-051-jm.1443115859.jpg.w.960px.jpg
Vijuganje med stožci z veliko, a okretno zafiro tourer se je v prvem delu preizkusa končalo z navidezno enostavnim izzivom - strelom na gol. A vratca so se redko zatresla, gol so dali le tisti, ki so na pravi razdalji zavirali na polno.

Izziv: Tekmovalci se z družinskim enoprostorcem oplom zafiro tourer, na katerem je nad pokrovom motorja nameščena posebna posoda, zapeljejo med stožci po progi. Na začetku vaje smo vsakemu tekmovalcu v podstavek namestili žogo, s katero je moral odpeljati naprej med stožci. sledi vožnja proti golu, kjer mora ustaviti in zavirati na natančno določe­nem mestu, da doseže zadetek. V nadaljevanju zapelje vzvratno in se med stožci zapelje proti cilju. Merijo se čas izvedbe vaje ter število padlih žog, podrtih stožcev. Tudi zadetek v gol udeležencu prinese pozitivne točke.

npv-prvi-dan-041-jm.1443115857.jpg.n.960px.jpg
»Težko se je bilo skoncentrirati na nalogo, da kar najhitreje, a obenem nežno odpelješ med stožci. Najtežje pa je bilo na koncu ravnine zadeti gol, ugotoviti, kdaj in kako močno zavirati,« so komentirali tekmovalci iz podjetja Knauf Insulation.

legan-brane-jm.1443115853.jpg.n.960px.jpg
Inštruktor Brane Legan o pravi taktiki: »Pravilno pospeševanje in vrtenje volana sta tisto, kar posamezniku omogoča tako vožnjo, da žoga ne pade iz posode. Tako med vožnjo uskladite svoje delo, pozornost, natančnost in varno pripeljete do cilja.«

npv-prvi-dan-063-jm.1443115862.jpg.n.960px.jpg
»Verjamemo, da je projekt Najboljši poslovni vozniki unikaten v našem prostoru, in upamo, da postane tradicionalen,« je ob sprejemu tekmovalcev povedala Špela Prislan iz Opla Slovenije.

npv-prvi-dan-014-jm.1443115865.jpg.n.960px.jpg
Ekipi Zlatarne Celje je lani zmaga ušla za las, letos so se pripravili še bolje in zmagali na treh od šestih preizkusov - s pijanimi očali, na terenu in v EKO vožnji.

npv-prvi-dan-033-jm.1443115863.jpg.n.960px.jpg
Tekmovalci sindikata policistov so preizkus drsenja z adamom S zapustili zadovoljni, štoparica pa je pokazala, da so bile druge ekipe hitrejše. Policisti so se najbolje izkazali pri parkiranju s corso in slalomu z zafiro tourer.

npv-prvi-dan-081-jm.1443115866.jpg.n.960px.jpg
Namig na eno od naslednjih reportaž - vožnja z avtomobilčkom na pedala s »pijanimi očali«, ki simulirajo 1,2 promila alkohola v krvi.

Opozorilo: vsebina lahko vsebuje oglasne elemente, tako imenovani product placement.

Foto: Jure Makovec

Preberite tudi:

05.10.2015
08.10.2015
09.11.2015
12.11.2015
16.11.2015

Projekt Najboljši poslovni vozniki je namenjen k spodbujanju vseh voznikov službenih in dostavnih vozil k odgovorni, varčni in predvsem varni vožnji. 

Zakaj sodelovati?

  • brezplačni team-building za vas in vaše sodelavce,
  • zanimiv, dinamičen, zabaven in koristen program je nagrada in priznanje izbranim zaposlenim,
  • investicija v dodatna znanja, spretnosti in kompetence zaposlenih,
  • boljši poslovni vozniki podjetju omogočajo občutne prihranke (z varčnejšo in varnejšo vožnjo),
  • pozitivno medijsko pojavljanje vašega podjetja v uredniški reportaži, objavljeni v tiskani in spletni izdaji časnika Finance.

Potek in opis izbora

15. 10. 2019 v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem

Vsako podjetje lahko prijavi 2 do 4 sodelavce, udeležba za vse pa je brezplačna. Ekipe se bodo lahko udeležile: 

  • praktičnih spretnostnih vaj na poligonu AMZS Centra varne vožnje in
  • praktičnih vaj na terenu.
  • strokovnega posveta na temo homologacije, pametnega financiranja, dodatne opreme in drugih pravil ter posebnosti, ki veljajo za dostavna vozila.

Zmagovalci in nagrade:

  • vsi udeleženci prejmejo praktična darila in nagrade.

Na podlagi točkovanja in končne razglasitve rezultatov so posebej nagrajeni:

  • zmagovalci posameznih spretnostnih kategorij in
  • zmagovalna ekipa v seštevku točkovanja vseh kategorij na dogodku

Za vse tekmovalce so na dogodku na voljo tudi napitki, prigrizki in kosilo.

FINANCE
Članki
Kako dobri vozniki ste? Kaj pa vaši zaposleni?
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Kako dobri vozniki ste? Kaj pa vaši zaposleni? (PRO)

Izkoristite priložnost edinstvenega team buildinga z vašimi sodelavci - pridite na dogodek Najboljši poslovni vozniki in se preizkusite v varni vožnji osebnih in gospodarskih vozil.

FINANCE
Članki
(video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič (video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje (PRO)

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Članki
Brez mestnih terencev nam živeti ni
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Brez mestnih terencev nam živeti ni (PRO) 8

Še pred slabim desetletjem jih ni bilo skoraj nikjer, danes pa se prodajajo kot vroče žemljice. Le kaj imajo v sebi mestni terenci, da močno privlačijo staro in mlado?

FINANCE
Članki
Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje (PRO)

Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače ste vedno prišli na cilj, res pa je, da skoraj nikoli tako preprosto in varno kot danes

FINANCE
Članki
Umetna pamet ne reši pobeglega zadka
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Umetna pamet ne reši pobeglega zadka (PRO)

Kaj storiti, ko vam odnese zadek? Zavirati na vso moč, stopiti na plin, dvigniti roke in vse prepustiti elektronskim pomagalom? Po pravi odgovor smo se s službenimi vozniki iz 24 podjetij odpravili v varno okolje poligona

FINANCE
Članki
Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre (PRO)

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Članki
(reportaža) V avtu se znajdemo, a na poti cenimo sodobno pomoč
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO (reportaža) V avtu se znajdemo, a na poti cenimo sodobno pomoč (PRO)

Zemljevidi, spraševanje mimoidočih za pot, spomin in intuicija … tako smo na cilj prihajali včasih, danes pa izbrano destinacijo pred vožnjo vnesemo v navigacijo – a obstaja še bolj udobna možnost

FINANCE
Članki
(reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO (reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni (PRO)

Vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki jeseni prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu