Tako je bilo že s prvim, še bolj z drugim in tretjim BMW X5, ki je nekdaj nišni razred zakoličil kot stalnega. Nemški orjak nikoli ni imel terenskih ambicij, utelešal je dinamiko na visokih nogah ter s trendovsko zasnovo in imenitnim imenom polnil proračun bavarskega BMW. Pri BMW sicer pravijo in dokazujejo, da se X5 s pravo obutvijo znajde tudi na sipinah, v snegu in na klasičnem terenu, a pravi namen take promocije je božanje ega lastnikov - »moj zna, čeprav tega ne potrebujem«.
Toda bistvo X5 je drugje - novinec je ta hip najboljši približek limuzini za zahtevano ceno slabih 70 tisoč evrov, saj v tretji generaciji res uspešno združuje postavljaštvo velikega luksuznega terenca, nekaj robustnosti, povezane s pogonom in večjo oddaljenostjo od tal, ter vozne lastnosti na cesti. Na novo, tudi menedžersko raven so X5 dvignile številne drobne dodelave, zaradi katerih se na asfaltu znajde celo bolje kot marsikatera ostarela in okorna limuzina.
Avto je še vedno velik (4,9 metra) in precej težak, dizelski 30d xDrive tehta 2.145 kilogramov. A je v rokah veščega in neveščega voznika bolj lahkoten in okreten kot kadarkoli. Dodelan motor pa kljub ne prav razkošni konjenici 190 kilovatov gmoto pločevine, plastike in aluminija do stotice izstreli v 6,9 sekunde, kar mu zavida tudi kakšna limuzina. Razumna je tudi poraba, saj šestvaljni dizel 30d (štirivaljnika mu ne privoščimo) po mestu zahteva deset, na avtocesti okoli devet litrov, umirjeno premikanje po podeželskih cestah in vaseh pa porabo zmanjša na sedem litrov. Potniki se bodo dobro počutili tudi v kabini, na sedežih je ugodja veliko. Dobro se bodo počutili tudi potniki na zadnji klopi, vsi skupaj pa bodo polnili večji, 650-litrski prtljažnik, ki ga odpirajo dvodelna vrata.
68.500
evrov je redna cena BMW X5 30d xDrive automatic.
1.909
evrov je mesečni najem BMW X5 30d xDrive automatic z vsemi vključenimi storitvami za tri leta in 90 tisoč kilometrov.
6,2
litra je povprečna poraba šestvaljnega turbodizla.
Vir: ALD Automotive