Ženevski avtosalon bo vrata za obiskovalce odprl jutri, v areni Palexpo pa bo na kar 110 tisoč kvadratnih metrih možno videti okrog 900 razstavljenih modelov, svoje izdelke pa predstavlja kar 250 različnih znamk in predelovalcev.
Če se boste okrog nekaterih zadržali le po nekaj sekund, posamezni modeli gotovo pritegnejo veliko več pozornosti. Jasno je, da je v Ženevi veliko zvezd in da je vsaka posebna po svoje, vseeno pa smo za začetek izluščili morda pet najbolj vročih.
Všečni francosko-japonski trojček
V razredu malih avtomobilov se bo letos dogajalo, kot se že nekaj časa ni. Poleg novega twinga po svoj kos pogače prihaja tudi trojček Citroën C1 - Peugeot 108 - Toyota aygo. Vsi trije avtomobili si delijo osnovo in litrski trivaljni bencinski motor, v Ženevo pa so prišli s povsem novimi temelji in všečno zunanjostjo.
Novi C1 je od predhodnika sicer daljši sza dobra dva centimetra, vendar lahko brez težav prevaža štiri odrasle osebe. V prtljažnik je moč pospraviti skoraj 200 litrov prtljage, kar je 57 litrov več kot pri predhodniku. Novinec je tudi precej lepši, dnevne luči v LED tehnologiji je podedoval od modela DS3, ozke luči pa od modela C4 cactus. C1 bo na voljo kot tri- ali petvratna različica, novost pa bo predstavljala različica z zložljivo platneno streho v rdeči, črni ali sivi barvi, ki so jo poimenovali airspace. Na voljo bodo tudi številne nove tehnologije, denimo multimedijski sistem, ki je spojen s sedempalčnim na dotik občutljivim zaslonom. Voznik bo z nekaterimi aplikacijami, naloženimi na pametnem telefonu, lahko upravljal kar prek multimedijskega zaslona.
Tudi Peugeot 108 bo na voljo s trdo streho ali v različici TOP!, ki se bo ponašala z zložljivo platneno streho, podobno kot fiat 500C. Za pogon malčkov bodo skrbeli 1,0 in 1,2-litrski trivaljniki različnih moči, vsi naj bi proizvedli manj kot 100 gramov CO2 na prevožen kilometrov. Trojček je tudi shujšal, skupna teža naj bi bila le 840 kilogramov, kar je skoraj cent manj od Volkswagna up! in Škode citigo. Kljub novi zasnovi, ki ni v prid okretnosti, pa boste Peugeota 108 na parkirišču obrnili na manjšem prostoru, na le 9,6 metra širine. V kabini se 108 hvali še z večjim številom bolj uporabnih odlagalnih površin. V predal pred sopotnikom boste lahko spravili litrsko, v vrata pa pollitrski plastenki.
Vse napisano velja tudi za Toyoto aygo, ki v drugi generaciji prinaša športen in zelo agresiven sprednji del vozila, kjer so dnevne luči LED postale del odbijača. Prednji del zaznamuje oblikovno navidezna črka X, mnenja o lepoti pa so nekoliko deljena. Zadek ayga ima zdaj precej večji naklon kot predhodnik. Z dolžino 3,45 metra ostaja krajša od Renaulta twinga. Sprednji in zadnji kolotek so pri Toyoti razširili za slab centimeter, medosna razdalja je ostala nespremenjena, prostornina notranjosti pa je vseeno narasla za slab centimeter.
Cene trojčkov še niso znane, vendar pričakujemo, da bo vsak trojček stal najmanj deset tisoč evrov.