Japonski trg je do tujih znamk neprijazen, lani je bilo tu prodanih pet milijonov avtomobilov, od tega le 4,5 odstotka tujih znamk. Da bi si izboljšali položaj in ujeli pozornost obiskovalcev odmevnega avtosalona, Nemci, Angleži in drugi v Tokiu postavljajo razkošne razstavne prostore in imajo tudi nekatere svetovne premiere. Malo sicer špekulirajo le s sočasnim razkritjem nekaterih novosti v Los Angelesu in kitajskem Guangzhouu, ki se odpre jutri.
S katerih avtov so pred nekaj urami potegnili rjuho
Letošnje zvezde med serijskimi avtomobili v Tokiu so redke, a sijoče. Denimo Porschejev srednjerazredni športni terenec macan, ki sveti z dnevnimi žarometi ljubljanske Helle Saturnusa Slovenija, jaguar F-type coupe, ki je dobil skladno kovinsko streho in seksi zadek. Tu so še BMW serije 4 convertible, povsem novi mini, Mercedes-Benzov S 65 AMG in še nekateri drugi. Več pod fotografijami.
Macan je novi Porschejev športni terenec, ki z dolžino okoli 4,7 metra sodi pod model cayenne. Prinaša še bolj športno obliko, nekaj novih oblikovnih smernic - denimo prednje luči po vzoru modela 918 in še večje prodajne načrte kot cayenne. V prihodnjem leto bo macan s cenami od dobrih 50 tisoč evrov namreč našel 50 tisoč kupcev, so prepričani pri Porscheju. Športnega nemca bodo prek vseh štirih koles poganjali trije trilitrski stroji, dizelski s 190 in bencinska z 250 oziroma 294 kilovati (340 oziroma 400 konjskih moči). Dizelski stroj bo porabil 6,1, najmočnejši bencinar devet litrov goriva.
Jaguar je roadsterju F-type namenil čvrsto kovinsko streho in nastal je F-type coupe. Ta je še bolj skladen, zadaj še bolj seksi kot vetrnjaški anglež s pomično streho. Stroji, ki bodo poganjali športnega angleža: trilitrska šestvaljnika s 340 oziroma 380 konjiči. Povsem na vrhu pa je petlitrski V8 turbo s 550 konjiči, ki F-type coupe do stotice požene v 4,2 sekunde. Na nemškem trgu bo novinec stal najmanj 67 tisoč evrov.
BMW je v Tokio poleg modelov i3, i8, M4 coupe concept in še nekaterih drugih pripeljal še svetovno novost - serijo 4 convertible. Nova štirica je naslednik kabrioletske trojke, inženirji pa so ji izboljšali aerodinamiko (koeficient zračnega upora je 0,28) in izolacijo strehe ter ohranili nizko težišče kupeja, saj je convertible le za centimeter višji. Sprva bodo na voljo različice 420d, 428i in 435i, dizelski bo pri nas stal okoli 50 tisoč evrov.
Mini se predstavlja v tretji generaciji, odkar ga je prevzel BMW. Novi mini je pričakovano zelo podoben prejšnjemu, krasijo ga le manjše oblikovne spremembe in nekaj bolj izrazit videz. V dolžino je zrasel za deset centimetrov na 3,79 metra, pod pokrovom pa so novi stroji. Med njimi tudi trivaljnik 1,5 turbo s sto kilovati.
Nissan še kar dodeluje superšportnika GT-R, novi je dobil dodatno ime nismo, kar 600 konjičev v že znanem 3,8-litrskem V6 biturbu in višjo ceno, okoli 150 tisoč evrov. Z njim namerava Nissan preseči rekord na stezi Nürburgring in jo prepeljati v manj kot sedmih minutah in osmih sekundah.
Mercedes-Benz je v Tokio pripeljal najmočnejši razred S 65 AMG, ki ga poganja bencinar V12 biturbo s kar 630 konji. Druga novost (v ozadju) je zadnja dodelava športnika SLS z imenom SLS AMG GT final edition. Poganja ga že znani 6,2-litrski V8 s 583 konjiči.