Subaru je ena redkih znamk, ki se drži na začrtani poti. Predvsem tehnično ostaja poseben, vsak sklop izdela sam, zato je precej ekskluziven. To velja tudi za novi outback z dizelskim motorjem in samodejnim menjalnikom ter ceno vsaj 38 tisočakov.
Trmast in uspešen
Subarujevo vztrajanje na začrtani poti v času, ko drugi proizvajalci spreminjajo obraze, strategije, predvsem pa dosegajo visoke prihranke z delitvijo, osnov, motorjev, menjalnikov,... bi marsikdo lahko razumel kot nezmožnost prilagajanja. Sodeč po rezultatih prodaje pa to nikakor ne drži. Subaru je lani dosegel rekordno prodajo 707 tisoč avtomobilov, letos cilja na 750 tisoč. Skoraj polovico avtov prodaj v Severni Ameriki. Raste celo v Evropi, kjer večina drugih znamk upada v prodaji (letos bo poskočila iz 42.901 na 45 tisoč), upada pa tam kjer skoraj vsi rastejo, na Kitajskem. Znamka je kot kaže odporna na gospodarska nihanja, recept za to pa so avtomobili od katerih vselej veš kaj pričakovati.
Rahla prenova
Tudi zato osveženi outback ni prinesel nobenih presenečenj, le veliko dobrega, nekaj povprečnega in zelo malo slabega. Oblikovalci so ga pred kratkim malo polikali, predvsem na prednjem delu, kjer je dobil novo masko, žaromete, odbijač in meglenke. Inženirji so dodatno zatesnili kabino in med merilnika vstavili nov informacijski zaslon s podatki o navigaciji, potovalnem računalniku in podobno.
Prostor za košarkaše
V kabini ne moremo mimo precej puste armaturne plošče, kakovosti plastike in izdelave ter urejenosti ji sicer ne moremo očitati. Ob tem pa tudi ne moremo mimo zadnje klopi, ki je naravnost razkošna. Outback, ki s 4,79 metra zunanje dolžine prav nič ne izstopa iz razrednega povprečja, na zadnji klopi premaga le škoda superb. Nanjo se je brez težav spravil 201 centimetra visok predstavnik Subaruja Marko Đurovič, pa se s koleni vseeno ni dotikal prednjih sedežev. To sicer ni novost, a je vseeno omembe.
Največja novost pa je posebej za Evropo razvita kombinacija outbacka boxer diesel s samodejnim menjalnikom, kljub temu da ta trg pomeni le šest odstotkov prodaje za Subaru.
V hiši razvit tudi menjalnik
Gre za novo kombinacijo in za nov menjalnik, ki dejansko deluje precej drugače od klasičnih brezstopenjskih CVT menjalnikov. »Zakaj si je Subaru sploh naložil delo za prodajo nekaj tisoč avtov v Evropi, samodejni menjalnik bi lahko preprosto kupil od dobaviteljev avto industrije?« Vse izdelamo sami, tehničnih sklopov ne kupujemo od dobaviteljev, tudi tako zadržimo ekskluzivnost,« pojasni italijanski predstavnik te znamke.
CVT brez slabih lastnosti zasnove
Kombinacija se vseeno v teoriji zdi nenavadna, menjalnik ki dodajanj plina vsakič kaznuje z visokimi vrtljaji ne gre skupaj z dizelskim motorjem, ki se najbolje počuti v nižjih vrtljajih. Zato je Subaru dodelal menjalnik, vstavil mu je sedem stopenj, ki v praksi dejansko delujejo tako dobro kot pri klasičnem samodejnem menjalniku. Z outbackom smo se podali skozi Milano, pri počasni vožnji je menjalnik ohranjal dva tisoč vrtljajev, deloval je kot klasičen CVT menjalnik. Pri dodajanju plina, pa je pričel mehko in razmeroma hitro prestavljati višje. To lahko počne avtomatika, ali pa voznik prek lopatic ob volanu. Tudi sicer je dizel z zanimivim zvokom, bokserska zasnova, sedaj še tišji in bolj umirjen. V nižjih vrtljajih zadovoljno godrnja, pri dodajanju plina pa v daljavi bolje zatesnjene kabine in motornega prostora tiho hrumi.
Motor ravno še zadošča
Dizel z vsemi pritiklinami, turbo polnilnik, hladilnik polnilnega zraka,... samodejni menjalnik, štirikolesni pogon in še karavanska zasnova pa seveda nosijo svoj davek v visoki teži outbacka. Tehtnica pokaže prek 1,6 tone, zato je 110 dizelskih kilovatov le zmerno živahnih. Moči je sicer dovolj v vsaki vozni situaciji, motor navduši predvsem z navorom, mirnim tekom in zanimivim zvokom. Manj pa s porabo. Že tovarna navaja 6,3 litra, v praksi pa računajte na sedem litrov. To sicer ni pretirana številka, sploh upoštevaje vso tehnično opremo outbacka, a nekateri evropski in japonski dizli znajo še bolje. Z mercedes-benzom E 250 CDI 4Matic smo se vozili s pol litra manjšo porabo, s passatom 2.0 TDI alltrack, ta je neposreden tekmec outbacka, prav tako.
Najmanj 38 tisočakov
Tudi cena 38 tisoč evrov za osnovni, sicer že precej dobro opremljeni outback boxer diesel lineartronic comfort, ni med najnižjimi. Subaru pa za ta denar ponuja veliko tehnične ekskluzivnosti, po drugi strani pa tudi tradicionalizma v brezčasni obliki, preprosti a dobro zasnovani potniški kabini in zanesljivost, o katerih poročajo lastniki subarujev in raziskave.