Ko smo pred dobrim letom obiskali sodobno Fiatovo tovarno, ki je zrasla na "pogorišču" nekdanje Crvene Zastave v srbskem Kragujevcu, smo bili nemalo presenečeni.
Namesto zatohlih in zamazanih hal, ročnega dela in postopanja smo naleteli na tehnološko zelo sodobno tovarno s skorajda laboratorijsko čistočo, kupu robotov pa so za tekočim trakom asistirali marljivi delavci. Ti so v svet, tudi v ZDA, sprva poslali model 500L, ki sta se mu pridružila še 500L living in 500L trekking. Tem naj bi se čez dobri dve leti pridružil še povsem nov Fiatov model - bodisi model 500 s petimi vrati ali pa križanec na osnovi aktualnega modela 500L.
Fiatova razvojna strategija do leta 2016 ni nič kaj skromna, vložek v nove modele pa znaša devet milijard evrov. Predvsem evropskemu trgu jih želijo ponuditi kar 20, mnogi modeli pa bodo nastajali na osnovi pande in modela 500. Enega naj bi tako proizvajali v Kragujevcu. Ali bo to mali 500 z dodatnim parom vrat ali pa malo večji križanec na platformi 500L še ni znano, za prvega (500h) se ogrevajo tudi Poljaki. V Torinu sicer čakajo na potrdilo srbske vlade o nadaljevanju skupnih vlaganj v tovarno FAS. Če bi do posla dejansko prišlo, bi delo dobilo še dva tisoč delavcev, srbski izvoz pa bi se s sedanjih 1,5 milijarde dvignil na tri milijarde evrov. Fiat sicer naskakuje ruski trg, za kar bodo v Kragujevcu okrepili proizvodnjo in zaposlili dodatne ljudi.
V Srbiji bodo letos naredili med 100 in 120 tisoč avtov, velika večina gre v izvoz, 20 odstotkov v ZDA, preostanek pa v Evropo. Februarja steče proizvodnja modela 500L LPG, torej na utekočinjen naftni plin. Ob tem še zanimivost, Srbi bodo združili praznike, tovarna FAS bo tako zaprta med 18. decembrom in 8. januarjem 2014. Kljub temu v halah ne bo mrtvo, saj jih bodo zasedli vzdrževalci in tehniki.