Avto

Skromnost v imenu napredka, a ne v orjaku X5

BMW X5 25d Xdrive; velikan z dvolitrskim turbodizlom, ki za 4.600 prihranka v primerjavi s trilitrskim strojem prinaša manj plusov kot minusov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.08.2014 11:17
Čas branja: 3 min

Ko je mercedes-benz v razred M vgradil 2,1 litrski štirivaljni turbodizel s skromno porabo in vseeno zadovoljivimi zmogljivostmi, je bilo le še vprašanje časa, kdaj se bo za podobno potezo odločil še bavarski BMW. Bavarski velikan je sodoben in glede na prostornino zelo zmogljiv dvolitrski štirivaljni turbodizel dobil v tretji generaciji. A teža pri X5 zahteva visok davek, prednosti pred večjim trilitrskim turbodizlom so precej redkejše od slabosti.

P6020199.1408819441.JPG.n.600px.jpg
Tudi velikan BMW X5 ni ušel trendom prostorninsko skromnejših motorjev. Na dnu ponudbe v različici 25d je dvolitrski štirivaljni turbodizel s 160 kilovati in 450 nevtonmetri navora. Številke, ki obetajo, a v praksi delujejo precej skromneje kot 190 kilovatov in 560 nevtonmetrov šestvaljnega turbodizla. Mali stroj v X5 25 xDrive stane 63.900 evrov, 4.600 manj kot X5 30d xDrive s šestvaljnikom.

S samim motorjem sicer ni ni prav nič narobe, prostorninski skromnež naravnost blesti v skoraj vseh tehničnih disciplinah, saj dvostopenjski turbo polnilnik (twin scroll) poskrbi za odzivnost v nižjih vrtljajih in moč v visokih. Štirivaljnik se tako brez zamud na dodajanje plina odziva že pod 1.500 vrtljajev in se s še večjim veseljem zavrti do bencinskih 5.500 vrtljajev. Deluje odlično, če nosi skromno težo, denimo v majhnem 325d. V 4,89 metra dolgem in 2,1 tone težkem X5 pa se pač znajde precej slabše kot večji trilitrski turbodizel s 190 kilovati. Razlog je v skromnejšem navoru, motor 25d ponuja 450 nevtonmetrov, 30d pa 560 nevtonmetrov. Izza volana pa je skromnost moč občutiti po precej skromnejši sapi pri pospeševanju (do stotice 25d potrebuje 8,2 sekunde, 30d pa 6,8 sekunde), manjši odločnosti ne glede na število motornih vrtljajev in pomanjkanju sunka, ki ga večji brat. Štirivaljnik ima tudi bolj skromen in manj prijeten zvok kot grmenje, ki ga ustvari šest valjev v 30d, a to je bilo pričakovano. Tekmec mercedes-benz ML 250 CDI je vsaj z vidika navora, ponuja ga 500 nevtonmetrov, odločnejši. Slabše kot BMW pa se izkaže pri končnih zmogljivostih in motornem ropotu.

P6020234.1408957145.JPG.o.600px.jpg
BMW X5 tudi v novi generaciji ponuja kompromis med cestnimi in terenskimi lastnostmi. Največ je pridobil pri varnosti, tehniki in uporabnosti kabine.

P6020253.1408957449.JPG.o.600px.jpg
Dvodelno odpiranje, 650 do 1870 litrov prostora ter uporabni predali pod dnom.

Z majhnim strojem v velikem Bavarcu ne bi bilo prav nič narobe, če bi štirivaljnik slabšo predstavo kompenziral z bistvenimi prednostmi pri ceni in porabi, pa jih ne. Že po tovarniških podatkih sta oba stroja zelo blizu, štirikolesno gnani X5 25d xDrive v povprečju porabi 5,8, šestvaljni 30d pa le deciliter več, kar pomeni da je podoben tudi njun ogljični odtis. BMW torej "downsizing" (zmanjševanje prostornine z namenom nižanja izpustov ogljikovega dioksida) torej ni uspel. Tudi v praksi sta imela oba podobno porabo, med osem in deset litrov. Ob visokih cenah obeh X5, 30d xDrive stane 68.500 evrov, 25d xDrive pa 63.900, 4.600 manj torej, pa je razlika med obema strojema premajhna.

P6020213.1408957600.JPG.o.600px.jpg
Urejena in bogato opremljena armaturna plošča, odlični (doplačljivi) sedeži in pripravna ročica hitrega osemstopenjskega samodejnega menjalnika.

Če odmislimo primerjavo med strojema, pa lahko za štirivaljni X5 25d zapišemo, da ponuja povsem zadovoljive zmogljivosti. Kljub visoki teži nikakor ni podhranjen, moči je vseskozi dovolj za tekočo vožnjo, poln plin pomeni pospešek do stotice v 8,2 sekunde in največjo hitrost 220 kilometrov na uro. Druge lastnosti največjega člana družine X pa so večinoma pohvalne. Resno oblikovana, a kakovostno zasnovana potniška kabina ponuja vzorno ergonomijo, v zadku pa uporaben in prilagodljiv 650 litrski prtljažnik. Podvozje X5 skupaj z natančnim volanom in hitrim menjalnikom ponuja za ta razred izvrstne lastnosti na cesti in nekaj manj udobja pri blaženju cestnih lukenj. Štirikolesni pogon z elektronsko pametjo pa se znajde v vseh pogojih.

BMW X5 torej sodi med boljše izbire v tem razredu, a ne s skromnim štirivaljnim turbodizlom. Velikan zaživi šele s trilitrskim turbodizlom, doplačilo 4.600 evrov zanj pa raje kompenzirajte s kakšnim kosom dodatne opreme.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

09.01.2014
29.10.2013
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 7

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 2

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.