Avto

Pripeljali smo novega šefa - BMW X5

Novi BMW X5 naj bi konkurenci pokazal, kdo je glavni med luksuznimi športnimi terenci in kdo je najboljši za ljudi z aktivnim življenjskim slogom.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.10.2013 22:30
Čas branja: 4 min

Ko so ga Bavarci pred skoraj 15 leti prvič pokazali javnosti, je tekmecem po zaslugi angleškega pedigreja in nemškega znanja hitro pokazal, kdo je šef. Zasenčil jih je s svojo športno podobo in luksuzom ter postavil takšne standarde v razredu, da je ustvaril novega. Prodajne številke so dolgo strmo rasle. Konkurenti seveda niso spali in sedem let pozneje je bil petičnež zrel za zamenjavo. Novinec je bil občutno večji in težji, ob tem je hotel znati vse - čeprav športnik po srcu in videzu, je stavil tudi na eleganco in udobje, želel je postati nujen za vsakega, ki ima kaj pod palcem. Naprodaj je bil po vsem svetu in dolgo ustvarjal lep dobiček, čeprav je sem in tja naletel na kritike - preveč športen in premalo udoben.

IMG_3025
V BMW so prepričani, da bo prestol med športnimi terenci z novim X5 znova njihov.

Sčasoma se je vse ostrejša konkurenca zajedla tudi v njegov uspeh in kljub odličnim rezultatom iz preteklosti je prišel čas slovesa. Pri BMW so zdaj pripravili tretjo generacijo modela X5, ki je pravzaprav ustanovitelj razreda SAV (sports activity vehicle) - petičnejše veje razreda SUV (sport utility vehicle). Prepričani so, da bo prestol v tem razredu znova njihov in da 1,3 milijona prodanih primerkov od leta 1999 ni bilo naključje. Pri snovanju bolj oblega naslednika so na »piko« vzeli predvsem Mercedesov ML, ki jim je v zadnjem času prevzel primat na trgu športnih terencev, zagotovo pa so si v mislih tudi že zrisali naslednika Audijevega Q7.

Zunanjost brez revolucije, notranjost čisti prestiž

Na zunaj prav radikalno drugačen novi X5 ni, oblikovalci so se hitro znašli in povedali, da so prav to želeli. Model je bil že prej privlačen, ravno pravih mer in oblike, zakaj bi ga torej spreminjali? Drži, le oko poznavalca bo hitro prepoznalo večje in bolj poudarjene ledvičke ter z njimi stekajoče se žaromete v slogu serije 3, mogočne zračne zareze tik za prednjimi kolesi, zadaj pa nove žaromete ter usmerjevalnike zraka ob zadnjem steklu. Z različnimi paketi je sicer možno individualno vplivati na zunanjost, malenkostne razlike prinašajo tudi v notranjosti.

Ob vstopu v mogočno potniško kabino v nosnice butne vonj po prestižu. X5 ponuja najboljše v luksuznem razredu, naj gre za športno udobne usnjene sedeže, vrhunsko ergonomijo, velik osrednji zaslon, kup dodatne opreme, najsodobnejšo tehnologijo in rešitve na področju varnosti, udobja in zabave ter prostornost na vseh sedežih in v prtljaž­niku. Ali pa za odlično mehaniko, ki je skrita pod njegovo kožo. BMW X5 to pot namreč prek svojega podvozja dopušča celo vrsto kompromisov, dodatno širi svojo ponudbo in se tako še bolj prilagaja različnim vozniškim željam, potrebam in navadam. Ob nakupu si je mogoče omisliti štiri različno nastavljena podvozja, ki zadovoljijo še tako na popolno udobje ali čisto športnost naravnan okus, v vsaki različici pa si lahko odzivnost motorja, menjalnika in nastavitev podvozja prilagajamo s programi eco pro, comfort, sport in sport+.

Prvič zgolj zadnji pogon

V novem X5 je prvič na voljo zgolj zadnji pogon, a mu najbolj pristoji štirikolesni xdrive z vektorskim razporejanjem navora. Na ovinkastih in deloma tudi mokrih tirolskih cestah nam je pokazal vse svoje odlike, ceste se kljub svoji višini in oddaljenosti od tal drži kot klop, pri tem pa udobje ne trpi. Najbolj primeren se zdi turbodizelski vrstni šestvaljnik s 190 kilovati s ceno od 68 tisočakov. Takšnega smo iz Tirolske prek mondenega Kitzbűhla in predora Felbertauern pripeljali tudi v Ljubljano. Če ste do zdaj omahovali zaradi njegovih mer, lahko potrdimo besede Bavarcev: v avtu se njegovih zajetnih zunanjih gabaritov ne občuti. Motor je precej tih, ob odločnejšem pritiskanju na plin pa vrstni šestvaljnik prijetno rohni. Njegova robustna in agresivna zunanja podoba s prehitevalnega na vozni pas hitro spravi tudi največje sanjače, moč motorja in menjalnik omogočata bliskovita in varna prehitevanja, hkrati pa te lahkotnost upravljanja in udobje mimogrede zazibata v prijetne trenutke v domačem naslanjaču. Stik z naključnimi mimoidočimi v smučarski meki je pokazal, da ga resda takoj ne ločijo od druge generacije, a jim je bil všeč, ker ne deluje tako kleno terensko. Bogati Čeh pa je priznal, da bi se zanj lahko odpovedal tudi svoji prestižni limuzini. Predvsem ker se v njem višje sedi, pri dostopu do hotela v Tatrah pa je zdaj odvisen od volje zimske službe.

Od sredine novembra tudi pri nas

Pri nas bo novi BMW X5 sicer na voljo od sredine novembra, vsem motorjem, ki izpolnjujejo normo Euro 6, ukazuje samodejni osemstopenjski menjalnik. Inženirji pravijo, da so motorji v povprečju za nekaj odstotkov zmogljivejši in varčnejši.

Trilitrski dizel, ki bo pri nas najbolj pogosta izbira, je tako pridobil deset kW in jih ima skupaj 190 ter 20 Nm navora. Zmanjšala naj bi se tudi poraba, in sicer za okoli 15 odstotkov oziroma za dober liter na 6,2 litra. Naša poraba do Ljubljane je sicer znašala 9,7 litra.

Ob začetku prodaje bo kupcem na voljo še M50d (280 kW), ki do stotice pospeši v 5,3 sekunde, cene pa se začnejo pri 96.900 evrov. Za približno tri tisočake je dražji edini bencinar, xDrive50i, ki zmore 330 kw, sto kilometrov na uro pa doseže v okroglih petih sekundah. Prihodnje leto pride tudi različica 25d (63.400 evrov), ki lahko poganja le zadnji kolesni par (59.900 evrov) in zmore 160 kW, ter srednjemočan dizel 40d, ki mu merilni valji pokažejo 230 kW. Cena takšnega se bo začela pri 73.500 evrov. Bencinskemu motorju se bo pridružil še xDrive35i, šestvaljnik zmore 225 kW, cene se začnejo pri 71.400 evrov.

1.1383072983.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

09.01.2014
25.08.2014
FINANCE
Vlagatelj Maks
Kako izgleda Woodstock kapitalistov Warrena Buffetta
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Kako izgleda Woodstock kapitalistov Warrena Buffetta

Kolega se je udeležil letnega srečanja družbe Berkshire Hathaway.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Utrip iz Gornje Radgone
TOP Gradbeništvo
Reportaža: Sejem gradbeništva MEGRA
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Utrip iz Gornje Radgone
FINANCE
Transport in logistika
Kaj prinaša digitalna avtocesta, s katero smo se po besedah predstavnika Darsa uvrstili v vrh Evrope
Transport in logistika
Transport in logistikaJure Šujica Kaj prinaša digitalna avtocesta, s katero smo se po besedah predstavnika Darsa uvrstili v vrh Evrope 1

Skupek različnih rešitev je že zdaj pripomogel k boljšemu obveščanju o dogajanju na cestah, izboljšana bo pretočnost, boljši bo izkoristek parkirnih mest ob avtocestah... Kaj vse je Dars vgradil v avtoceste?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Spremembe v delovnih okoljih: kako digitalizirati fleksibilne oblike dela
OGLAS
Finance
DIGITALIZACIJA
Finance PR Spremembe v delovnih okoljih: kako digitalizirati fleksibilne oblike dela (OGLAS)

Vzpostavitev trajnostnega sistema zavzetosti zaposlenih v hibridnem delovnem okolju podpira dobro počutje zaposlenih in hkrati spodbuja njihovo inovativnost.

FINANCE
Podjetnik
Poletje je pred vrati: kje bo največ inšpektorjev, koga in kaj bodo pregledovali
Podjetnik
INŠPEKCIJE
PodjetnikTanja Smrekar Poletje je pred vrati: kje bo največ inšpektorjev, koga in kaj bodo pregledovali 1

Kaj bodo preverjali Fursovi, tržni, gradbeni, meroslovni, zdravstveni, delovni ... inšpektorji.

FINANCE
Koliko je pametna naša industrija in kako bo še pametnejša?
PRO
Finance
Pametna industrija
Redakcija Tovarna leta Koliko je pametna naša industrija in kako bo še pametnejša? (PRO)

Izkoristite še danes in jutri omejeno možnost predprijave s 25-odstotnim popustom za konferenco Pametna industrija.