Avto

Mali in veliki smart - pamet na kvadrat

Smart "za dva" in smart "za štiri" sta zapeljala na slovenski trg, prihodnje leto želita omrežiti želita 90 Slovencev, ki iščejo poseben, igriv in tehnično sodoben majhen avto

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.12.2014 11:33
Čas branja: 3 min

Nova smarta, ki sta slovenske cene dobila pred mesecem dni, najmanjši fortwo in 80 centimetrov daljši forfour pa smo v preteklem mesecu tudi preizkusili na prvi predstavitvi, sta v tem tednu tudi uradno zapeljala na slovenski trg.

PC090574-3-.1418291728.jpg.o.600px.jpg
Majhnost, barvitost, veliko všite varnosti smarta forfour. Foto: Miloš Milač

Veliko serijske varnosti, malo druge opreme

Mestna malčka sta v tem času dobila še šibkejšo različico litrskega trivaljnega bencinskega motorja s 45 kilovati, ki je njuno ceno znižala za 500 evrov na 9.990 evrov za fortwo in 10.490 evrov za forfour. Zmogljivejpi motor s 52 kilovati stane 500, najzmogljivejši 0,9 litrski tudbo s 66 kilovati pa 1.700 evrov več. Za ta denar v vsakem primeru dobite majhen avto s pogonom in motorjem zadaj, petstopenjski ročni menjalnik, serijsko všito varnost od čvrste zasnove karoserije, do sistemov ABS, ESP in pet zračnih blazin vključno s kolensko za voznika in sistem crosswind assist ki zmanjšuje občutljivost na bočni veter. Za doplačilo pa ponuja tudi sisteme za preprečevanje trka v mestu in za opozarjanje na nenamerno vožnjo prek črte ali premajhno varnostno razdaljo. Če je varnostna oprema bogata, je druga razmeroma skromna. Pri obeh smartih je potrebno doplačilo za klimatsko napravo (v paketu stane 1.155 evrov), po višini nastavljiv sedež in volan ter večjo 35-litrsko posodo za gorivo.

Oba smarta ponujata tudi enotni hišni videz, kljub precejšnji razliki v velikosti - fortwo je dolg 2,69 metra, forfour pa 3,49 metra. Mali fortwo ob tem prihaja iz tekočih trakov francoske tovarne, forfour pa je twingov bratranec, izdeluje ga novomeško Revoz.

V 2015 na slovenske ceste 90 novih smartov

Novinca sta tudi razlog, da se je slovenski distributer te znamke - ljubljanski Autocommerce, ponovno resneje lotil trženja. V letu 2015 želi prodati 90 novih smartov, od tega 50 večjih forfour, 20 novih fortwo in 20 fortwo electric z električnim motorjem, ki nosi še staro karoserijsko obliko.

Smart-fortwo-2015-1600x1200-wallpaper-16.1416313530.jpg.s.600px.jpg

Fortwo - malček zgrajen okoli kabine

Autocommerce z njima cilja predvsem na kupce v mestih, kjer njuna majhnost pride najbolj do izraza. To velja prevdvsem za le 2,69 metra dolgi fortwo, ki z rajdnim krogom le 6,95 metra blesti v okretnosti, ob tem pa ima za sedežema še solidnih 260 litrov prostora za prtjago. Uporabnost označuje tudi naslon desnega sedeža, ki ga je moč poklopiti in omogočiti nakladanje 1,55 metra dolgih predmetov. Najmanjši smart je tudi najmanjši avto na trgu.

PC090566.1418293495.JPG.n.600px.jpg

Še bolje izkoriščeni forfour, kakšna je primerjava s twingom?

Večji forfour dodatne centimetre še bolje izkorišča, kabina namreč predstavlja kar 77 odstotkov celotne dolžine 3,49 metra. Tudi forfour ima poklopljiv naslon prednjega desnega sedeža, ki omogoča nakladanje do 2,2 metra dolgih predmetov. Dostop do, za te karoserijske mere, precej prostorne zadnje klopi je olajšan z rekordnim 85 stopinjskih kotom odpiranja vrat. V primerjavi s tehničnih bratrancem twingom ima več serijsko vgrajene varnosti, višje sedeže in vgrajene LED dnevne žaromete in nekaj bolj prestižne materiale v potniški kabini. Smart forfour zato po ceniku stane 1.500 več kot twingo, s primerljivo opremo pa razlika splahni na tisoč do 1.200 evrov.

Smart-forfour-2015-1600x1200-wallpaper-2e.1408974278.jpg.o.600px.jpg

Paketi, barve, doplačila

Oba smarta imata v ponudbi različne pakete opreme, ki omogočajo skoraj popolno individualizacijo avtomobila. Strastni kupci bodo denimo izbrali paket passion, ki blago na armaturni plošči in na sredinskem delu vrat obarva v oranžno ali belo barvo. Bolj zadržani bodo posegli po paketu prime, ki v kabino prinaša predvsem črne barvne odtenke pomešane z vložki bele, najbolj odštekan pa se zdi paket proxy s kombinacijo bele in svetlo modre barve, ki prekriva del armaturne plošče, sedežev in vrat. Za pakete boste odšteli od 1.460 (passion) do približno 3.600 evrov za proxy, ki vsebuje tudi nekaj drugi dodatkov, denimo 16-palčna aluminijasta kolesa, samodejno klimatsko napravo, radio in povezljivost s pametnimi telefoni. Povsem na vrhu pa je paket edition 1 z masko hladilnika v črni barvi, za centimeter znižanim podvozjem, trikrakim športnim volanom, kromiranim zaključkom izpušne cevi in nekaj drugimi stilističnimi spremembami, ki ceno smartov dvignejo na 13.741 evrov pri fortwo oziroma skoraj 14.600 evrov pri forfour.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

25.11.2014
18.11.2014
25.08.2014
16.07.2014
16.07.2014
01.06.2014
07.03.2012
01.12.2014
04.12.2014
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 7

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 2

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.