Avto

Letrika lahko poveča doseg električnih avtomobilov

V Letriki so predstavili visokonapetostni pogonski sistem za električni osebni avtomobil

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.06.2014 10:45
Čas branja: 1 min

V Letriki so predstavili visokonapetostni pogonski sistem za električni osebni avtomobil. Kot pravijo v Letriki, so v povezavi z inštitutom Metron dokazali, da imajo znanje in da je mogoče narediti večji družinski električni avto s povsem običajnimi avtomobilskimi zmogljivostmi in ustreznim dosegom. Inovator Andrej Pečjak, ustanovitelj omenjenega inštituta, je namreč njihov pogonski sistem vgradil v večji osebni avtomobil in na preizkusih z enim polnjenjem pri povprečni hitrosti 70 kilometrov na uro prevozili več kot 700 kilometrov, pri avtocestni vožnji s hitrostjo med 120 in 130 kilometri pa 400 kilometrov.

letrika-metron1-xx.1402668698.jpg.o.600px.jpg
Tole bo v prihodnosti morda pod avtomobilskimi pokrovi namesto motorjev, kakršni so običajni zdaj - Letrikin visokonapetostni pogonski sistem za električna vozila. Foto: Letrika

In kdaj bomo lahko kupili avtomobil z Letrikinim električnim pogonom? V Letriki so nam pojasnili, da je to odvisno od več dejavnikov, predvsem od interesa avtomobilskih tovarn, pa tudi od ponudnikov druge opreme, med katero so ključne baterije. Ob predstavitvi so sicer zatrdili, da se pogovarjajo z različnimi proizvajalci in z njimi oblikujejo razvojne projekte ter pričakujejo, da bodo prvi avtomobili z njihovimi pogonskimi sistemi na voljo čez tri leta. Je pa še druga pot: Letrika bi prodajala pogonski sistem samostojno kot paket za ljubitelje predelovalce avtomobilov, tako kot že prodajajo nizkonapetostni pogonski sklop.

Novogoriška družba ima namreč že precej izkušenj s pogoni za električna vozila, saj že vrsto let dobavlja motorje in krmilnike za električne viličarje, vozila za golf in druge male štirikolesnike, med njimi tudi elektromotorje za Renaultovo električno vozilo Twizy. Izdelujejo tudi 15-kilovatni nizkonapetostni pogon za vozila z maso do ene tone, ki ga ljubitelji uporabljajo za predelavo manjših avtomobilov na električni pogon. O razvoju električnih avtomobilov pišemo v članku 177 let električnih avtomobilov.

Članek je bil objavljen v junijski številki revije Manager

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

18.06.2014
FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: na poti v 70-ta leta in 44% upad indeksa
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike 2

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje 4

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 8

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 3

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.