V Letriki so predstavili visokonapetostni pogonski sistem za električni osebni avtomobil. Kot pravijo v Letriki, so v povezavi z inštitutom Metron dokazali, da imajo znanje in da je mogoče narediti večji družinski električni avto s povsem običajnimi avtomobilskimi zmogljivostmi in ustreznim dosegom. Inovator Andrej Pečjak, ustanovitelj omenjenega inštituta, je namreč njihov pogonski sistem vgradil v večji osebni avtomobil in na preizkusih z enim polnjenjem pri povprečni hitrosti 70 kilometrov na uro prevozili več kot 700 kilometrov, pri avtocestni vožnji s hitrostjo med 120 in 130 kilometri pa 400 kilometrov.
In kdaj bomo lahko kupili avtomobil z Letrikinim električnim pogonom? V Letriki so nam pojasnili, da je to odvisno od več dejavnikov, predvsem od interesa avtomobilskih tovarn, pa tudi od ponudnikov druge opreme, med katero so ključne baterije. Ob predstavitvi so sicer zatrdili, da se pogovarjajo z različnimi proizvajalci in z njimi oblikujejo razvojne projekte ter pričakujejo, da bodo prvi avtomobili z njihovimi pogonskimi sistemi na voljo čez tri leta. Je pa še druga pot: Letrika bi prodajala pogonski sistem samostojno kot paket za ljubitelje predelovalce avtomobilov, tako kot že prodajajo nizkonapetostni pogonski sklop.
Novogoriška družba ima namreč že precej izkušenj s pogoni za električna vozila, saj že vrsto let dobavlja motorje in krmilnike za električne viličarje, vozila za golf in druge male štirikolesnike, med njimi tudi elektromotorje za Renaultovo električno vozilo Twizy. Izdelujejo tudi 15-kilovatni nizkonapetostni pogon za vozila z maso do ene tone, ki ga ljubitelji uporabljajo za predelavo manjših avtomobilov na električni pogon. O razvoju električnih avtomobilov pišemo v članku 177 let električnih avtomobilov.
Članek je bil objavljen v junijski številki revije Manager