Na Portugalskem smo na kratko preizkusili električni izvedenki renaulta fluencea in kangooja z razmeroma ugodno ceno, primerljivo z dizelskima izvedenkama, 15 tisoč za kangooja (brez davka) in 21 tisoč za fluencea Z.E. (v Franciji), dodaten strošek pa je najem baterije. Pri nas se bo prodaja začela sredi prihodnjega leta.
Renault pri konceptu nakupa vozila brez baterije in najema te poudarja dve pomembni prednosti: začetni strošek nakupa vozila je nižji, poleg tega pa baterija ostane v lasti proizvajalca, s čimer odpade skrb za morebitno odpoved te (če se njena zmogljivost zmanjša na 70 odstotkov ali manj, vam jo Renault zamenja z novo) ter reciklažo ob koncu življenjske dobe.
Cena na ravni dizelskih izvedenk
S ceno okoli 20 tisoč evrov sta električno gnana fluence in kangoo približno primerljiva z dizelsko gnanima izvedenkama (koliko natančno bosta stala v Sloveniji, še ni znano), v grobem so podobne tudi njune zmogljivosti, doseg (teoretičen oziroma v idealnih razmerah) z enim polnjenjem baterij pa je s 185 kilometri pri fluenceu oziroma 170 kilometri pri kangooju seveda manjši.
Sicer pa oba avtomobila poganja v osnovi enak elektromotor, ki v fluenceu razvija 70 kilovatov (95 konjskih moči), v kangooju pa 44 kilovatov oziroma 60 konjskih moči.
Pri kangooju je sprememb manj
Kangoo, ki je v električni izvedenki na voljo v dveh dolžinah ter z dvema ali petimi sedeži, se tudi sicer zelo malo razlikuje od klasično gnanega brata, vključno z nosilnostjo in tovornimi zmogljivostmi (baterija zmogljivosti 22 kilovatnih ur je nameščena v pod).
Pri fluenceu pa je baterija nameščena med potniški in prtljažni prostor, zato je avtomobil (izključno na račun zadnjega previsa) 130 milimetrov daljši, prtljažnik pa je okrnjen na 317 litrov.
Poleg nekaterih manjših oblikovnih sprememb (maska, luči in podobno) in dodatnih izboljšav v prid učinkovitejše rabe energije sta tako fluence Z.E. kakor tudi kangoo Z.E. zelo podobna običajnim izvedenkam, tudi proizvajajo ju na istih linijah (v Turčiji oziroma v Franciji). Enako je z vožnjo, kjer z navorom bogat električni motor pri obeh omogoča solidne pospeške (fluence včasih poskuša celo zavrteti kolesa v prazno), dovolj visoko končno hitrost, teža baterije na vozne lastnosti tudi pomembno ne vpliva.
Do konca desetletja desetina električnih avtomobilov
Cena obeh električnih renaultov je (ob upoštevanju finančnih spodbud) torej primerljiva s klasično gnanima oziroma dizelskima izvedenkama, dodaten strošek pa pomeni najem baterije, ki znaša 82 evrov na mesec.
V ta paket sodi tudi 24-urna pomoč na cesti in možnost najema vozila po nižji ceni kot sicer, pri Renaultu pa poudarjajo tudi 20 odstotkov nižje stroške vzdrževanja.
Sicer pa oba avtomobila lahko v Sloveniji pričakujemo poleti 2012, pozneje pa se bosta električnim avtomobilom, delež katerih pri Renaultu za leto 2020 ocenjujejo na deset odstotkov avtomobilskega trga, pridružila še renault zoe in twizzy.