Škodina zgodba se sicer ni pričela pisati šele leta 2009, ta letnica je pomembna zgolj za škodinega poslovneža superb. Zadnje dobro leto za avto posel, leta 2008, je bil superb neopazna limuzina s volkswagnovimi geni in le 1,4 odstotnim tržnim deležom.
S fordom mondeom sta zamenjala položaja
Tistega leta je denimo ford mondeo, ki mu pripisujemo podobne vrline - prostornost za ugodno ceno, našel 311 kupcev. V času krize so poslovne limuzine, karavani in redki petvratniki večinoma le izgubljali kupce. Ford mondeo jih je letos našel le 75, pa še to s pomočjo močnih prodajnih akcij, superb pa prek dvesto, v letu 2011 celo 352.
Ugled, ki ustreza tudi predsedniku Slovenije
Kaj se je zgodilo? Preprosto je postalo pametno voziti škodo superb, zaradi skromnosti ki jo sporoča znamka, neopaznosti, ki jo sporoča njena zunanja oblika in tudi zaradi sodobnosti, resnično kraljevske prostornosti in ugodne cene. Nenazadnje si jo je privoščil, menimo da zaradi skromnosti znamke, tudi urad nekdanjega predsednika Slovenije Danila Türka. Čeprav izbrani superb 3,6 4x4 ni bil skromen v nobenem pogledu, pa še na razpisu je bil dražji od primerljivo opremljenega BMW 535i.
Po sledeh Kie, a razred višje
Superb je torej uspešnica, uspelo ji je tisto, kar je kii med športnimi terenci s sportagom in kompaktneži s ceedom. Morda je osvežena škoda superb, ki je na naš trg zapeljala v petek, vsaj na prvi pogled zato razmeroma skromno spremenjena.
Kaj je novega za oči
Pri osveženem superbu, še zlasti limuzini, najprej opazite nove zadnje luči. Kljub temu je največje spremembe doživel prednji del, ki je popolnoma nov do prvega strešnega stebrička. Maska ima širšo mrežo hladilnika, nove so luči, odbijač, meglenke in blatnika. Poliranje potez je prineslo boljše rezanje zraka, količnik zračnega upora je 0,29, pri varčni različici greenline celo 0,27.
Kaj pa za čutila in žep
Tehnično so superbovi motorji do 19 odstotkov varčnejši, dizelski porabijo od 4,2 do 5,6 litra, bencinski pa od 5,9 do 9,3 litra. Nova motorna različica je dvolitrski bencinski turbo 2.0 TSI s 147 kilovati in samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama DSG. Več je kombinacij motor, menjalnik, pogon. Novih motorjev iz octavie ni, saj so namenjeni le modelom zgrajenim na osnovi MQB (golf VII, octavia, leon, A3). V kabini izpostavljamo razkošno različico laurin&klement, ta ima tako kot razkošne limuzine nastavljanje prednjega desnega sedeža iz zadnje klopi (prek stikal na levem stranskem delu sedeža).
Cene, doplačila
Cene superba se pričnejo pri 19.990 evrih za različico 1.4 TSI s 92 kilovati, dizelski 1.6 TDI pa je okoli 1.600 evrov dražji. Za karavana boste doplačali okoli tisočaka, odvisno od različice, za štirikolesni pogon pa 2.600 evrov.