Pri Hondi na prvo žogo najprej pomislimo na športnost in zmogljiv bencinski motor, a ta japonska znamka v zadnjem času zelo pogosto spreminja smer. Prehaja iz športnosti do izrazite okoljske usmerjenosti s hibridi, ki jih v zadnjem času sicer postavlja na stran. Zaradi spreminjanja smeri pogosto razočara in tudi navduši. Zelo dober primer hondine vihravosti je tudi novi civic, ki blesti na področjih sicer značilnih za kakšno drugo znamko, denimo Škodo, Volkswagen ali Opel. Nikakor pa ni v vrhu tam, kjer bi od znamke to pričakovali.
Rekorder v prostoru
Novi civic je, za razliko od prejšnjega, usmerjen precej bolj neposredno v množični nižji srednji avtomobilski razred. S prihodom novinca so namreč utihnile hondine sanje o prestižnem delu razreda, o tekmecih kot so Audi, BMW, in Mercedes-Benz. Morda je tudi zato manj futuristično oblikovana in morda ima zato karavansko različico tourer, ki vsaj s prostornino pokori vso evropsko in drugo konkurenco. Oblikovno je civic tourer vseeno, še nekoliko bolj kot petvratna različica, poseben z dolgim previsom prek zadnje preme, ozkima zadnjima stranskima stekloma, visokimi žarometi in zadnjim steklom, ki se globoko zajeda v prtljažna vrata. Sveža oblika pa je le uvod v pravo vsebino civica tourerja - 624 litrski prtljažnik ki po prostornini užene vse tekmece na trgu.
Zadaj še večji od accorda
Prtljažnik prekriva mehak rolo, v dnu ima še pokrit predal, ob straneh pa ne ponudi povsem ravnih linij. V zadku boste našli še 12 voltno vtičnico, različne kavlje za pritrjevanje prtljage in dokaj lično obdelavo. Ob podiranju po tretjini deljive zadnje klopi pa bo prostor zrasel na megalomanskih 1.668 litrov. Japonka ima torej lastnosti, ki so bolj značilne za evropske znamke. A če pogledamo nazaj, civic tourer ni prvi hondin karavanski velikan. Prejšnja generacija accorda tourerja je prav tako blestela v prostornosti, čeprav je ponudila nekaj manj razkošja kot novi civic, dokler je ni leta 2008 izpodrinila bolj prestižna in prostorsko precej skromnejša nova generacija.
Odličen, a precej slišen dizel
Drug civicov adut že poznamo - gre za 1,6 litrski turbodizel, ki nas je navdušil že v petvratni različici in v večjem in težjem CR-V. Štirivaljnik s 88 kilovati in 300 newtonmetri navora se kljub navidezni skromnosti zdi idealen za pogon civica, saj ponuja prožnost iz globin motornih vrtljajev, dobro odzivnost v srednjem območju in še veselje do vrtenja v netipično visoke vrtljaje skoraj do številke pet tisoč na merilniku vrtljajev. Pogosto prestavljanje šeststopenjskega menjalnika sicer ni potrebno, a je zaradi lahkotnosti in natančnosti gibov ročice, tudi zaradi veseljaškega motorja, to prav prijetno početje.
Motor je zaradi sodobnosti in lahke gradnje izrinil 47 kilogramov težji 2,2 litrski turbodizel. Zmogljivosti 1,6-litrskega stroja so sicer skromnejše, a popolnoma zadoščajo in presegajo pričakovanja, ki jih honda ponuja skozi podatek o pospešku do stotice v 10,5 sekunde in največjo hitrost 195 kilometrov na uro. Tovarniška poraba 3,9 litra je tudi v tem primeru zastavljena preveč samozavestno. A testna meritev, ki se je gibala med 4,4 in 5,4 litra, vje vredna pohvale. Tako skromne številke dosegajo zelo redki tekmeci. Je pa večina tekmecev navajena lepšega vedenja, predvsem tišjega teka kot hondin štirivaljnik.
V kabini skromna, pri ceni samozavestna
Na področjih, kjer je Honda v preteklosti blestela, pa se tale civic ne izkaže tako dobro. Sicer zelo lična armaturna plošča z merilniki v dveh višinah je pregledna in bogato opremljena, a si bo voznik zaradi prenizkega volana in previsokega sedeža težko našel primeren položaj. Kritika gre tudi zadnji klopi, kjer primanjkuje prostora za kolena in glave. Vozne lastnosti civica tourerja solidne, volan in vodnje niso tako kirurško natančni kot bi pričakovali od te znamke, udobje pa je kljub nastavljivemu blaženju zadnje preme (serijsko pri opremi lifestyle) zgolj povprečno. Tu je še cena s katero se civic uvršča med najdražje v tem razredu. Za osnovni civic tourer 1.6 i-DTEC comfort boste z že odštetim popustom odšteli dobrih 20 tisoč evrov, za bogato opremljenega tourerja s paketom lifestyle pa 23.670 evrov.