Avto

Dizelska honda, ki je zaslepila tekmece

Ob hondinem 1,6 litrskem turbodizlu smo dobili občutek, da se vrača nekdanja slava znamke in da so bili hibridi le izlet v neznano.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.01.2014 23:44
Čas branja: 3 min

Ob stavčni zvezi v kateri skupaj nastopata Honda in dizel, se marsikateri hondaš še danes namrdne. Kaj torej novega dizla povezuje s slavo nekdanjih hond, saj veste, tistih z visokovrtečimi se 1,6 litrskimi bencinarji? Odgovor je inovativnost, prodornost in premikanje meja. To je še več vredno, ker je hondin stroj tako dober na področju, ki je tej znamki razmeroma tuje. Razen pri 2,2 litrskem dizlu se ta znamka ni šla dizelskih čarovnij, pred njim so si stroje potrebne za Evropo preprosto sposodili pri Isuzuji, čeprav starikavi tresavčki niso niti približno sodili v atletska telesa Japoncev.

Honda-motor-1.6-I-DTEC.1390441320.jpg.s.600px.jpg

Dizli so za Japonce vse večje breme

Nato je tu še prepričanje, ki je precej pogosto pri japonskih znamkah, da se dizlov za tako majhen trg kot je Evropa, pač ne izplača razvijati. Tega se vse bolj oprijema Toyota, ki je ustavila razvoj dizelskih strojev, kupovala jih bo pri BMW. Enako razmišlja tudi Nissan, ki si stroje sposoja pri francoskem Renaultu, Suzuki ima fiatove, Mitsubishi pa je začuda razvil svojega, čeprav si jih je v preteklosti rad sposojal pri Volkswagnu. Kapo dol še subaruju za bokserski dizel, upamo le da se njegov razvoj ne bo ustavil in Mazdi, ki prav tako premika meje motoroznanstva z dizelskimi in bencinskimi stroji. Zadnji bi mimogrede dobro pristajali tudi hondam, 1,4 in 1,8 litrski stroj pač nista več zadnji krik tehnike. Pri Hondi to vedo in že pripravljajo odgovor z novimi turbo bencinarji.

P1090904.1390441111.JPG.o.600px.jpg

Stroj brez revolucije, le množico izboljšav

In kaj nas je tako navdušilo pri hondinem, v celoti aluminijastem 1,6 litrskem štirivaljnem turbodizlu? V prvi vrsti prožnost iz dna globin vrtljajev in skoraj bencinsko veselje do vrtenja, ki ju omogočajo garretov turbo polnilnik četrte generacije s spremenljivo geometrijo lopatic in podporno elektroniko ki minimizira zakasnitve odziva turbine ter močno optimizirani deli vključno s tanjšim in krajšim batnim plaščom ki za 40 odstotkov zmanjšuje mehansko trenje (v primerjavi z motorjem 2.2 I-DTEC) že pri 1.500 vrtljajih v minuti. Lahka gradnja je zajela vse sestavne dele, vključno z bati in ojnicami, motor je v primerjavi z večjim dizlom 2.2 I-DTEC lažji za kar 47 kilogramov. K zmanjševanju porabe pa pripomore še nov sistem vbrizgavanja z boschevo elektroniko, ki omogoča pritiske do 1.800 barov in boljše zgorevanje. V civicu motor po tovarniških obljubah porabi 3,6, v večjem športnem terencu CR-V pa 4,5 litra.

P1090891.1390441190.JPG.c.600px.jpg

Skromen v številkah, prepričljiv za volanom

Rezultat dela hondinih inženirjev je majhen, lahek in kompakten stroj s 88 kilovati (120 konjskimi močmi) in 300 nevtonmetri največjega navora. Podatki sami po sebi ne povedo prav veliko. Dokazujejo le učinkovitost stroja, šele preizkus pa ga povzdigne nad tekmece. Najbolj nas je navdušil v terencu CRV, gnanim le prek prednjih koles, a vseeno zajetnim bremenom 1.541 kilogramov suhe mase. Na prvi pogled 4,57 metra dolg športni terenec ne obljublja prav veliko. Že po nekaj kilometrih pa dizel navduši s prožnostjo iz globin, ki omogočajo lenarjenje s prestavno ročico, speljevanje v drugi prestavi na križišču brez da bi motor kašljal in pretresal potnike. Hkrati pa prinaša še veselje do vrtenja, ki se konča šele malo pod pet tisoč vrtljaji. Številke o zmogljivostih so solidne, CR-V do stotice skoči v 11,2 sekunde in zmore nekaj čez 180 kilometrov na uro končne hitrosti, a nikakor ne morejo pravilno osvetliti občutkov izza volana, ki vseskozi prepričujejo, da se pod pokrovom vrti zmogljivejši stroj. Sapa mu vidneje prične pojemati šele pri pospeševanju na avtocesti.

Širok razpon uporabnih vrtljajev in predvsem brezhibna vleka v nižjih območjih, voznika vodi k hitremu prestavljanju. Rezultat pa je seveda skromna poraba goriva, ki je na relacijah padla celo pod pet litrov. To pa je za takšnega velikana izjemen rezultat. Tudi povprečnih 5,5 litrov, ki smo jih izmerili na preizkusu, govorijo o hvalevredni skromnosti.

IMG-2472.1390441418.JPG.s.600px.jpg

V civicu še lažje diha, a je presenečenja manjše

Enak stroj smo preizkusili tudi v 231 kilogramov lažjem civicu. Tu se je seveda izkazal še bolje, s še več odločnosti pri pospeševanju in še za pol litra skromnejšo porabo goriva ki se je vrtela od 4,3 do 5,2 litra. Vseeno pa je bilo presenečenje manjše kot v večjem CRV, kjer smo pred preizkusom podcenjevali lastnosti majhnega stroja v tako velikem avtu.

Da je dizel, ne zmore skriti

Ob hvali ne moremo mimo slabosti motorja, ki mu odvzamejo nekaj sijaja. Tresljaji motorja so prisotni, a nič bolj kot pri motorjih tekmecev. Njegov ropot pa je glasnejši kot pri dizlih iz volkswagnov, citroenov, peugeotov, toyot in nekaterih drugih štirivaljnikih z mehkejšim in manj slišnim delovanjem.

Kako dober je, poudarja tudi cenik

Bistveno ovira pa sta ceni obeh hond, ki preprečujeta da bi vrhunski dizel zapeljal v več slovenskih garaž. Civic 1.6 I-DTEC comfort stane najmanj 18.820 evrov, s paketom sport pa prek 20 tisoč evrov oziroma le deset evrov manj kot močnejši 2,2 litrski stroj. Pri CR-V pa je zanj potrebno odšteti najmanj 25 tisoč evrov, v primerjavi z dvolitrskim bencinskim strojem je dražji za kar 4.090 evrov. Cene so visoke. Upoštevaje bogato osnovno opremljenost in precej dobre lastnosti obeh hond pa poštene, a nikakor ne dovolj agresivne, da bi tako gnana civic in CRV lahko posegala po množicah.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

Preberite tudi:

05.12.2013
03.06.2013
12.04.2013
27.02.2013
05.09.2012
28.12.2011
06.10.2015
FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 2

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja 1
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 6

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.