Jeep grand cherokee je eden izmed najbolj prepoznavnih, tudi uspešnih ameriških avtov v Evropi. Je eden izmed prvih, ki je terenskost združil z razkošjem. Vse to zna tudi v novi izdaji, a je zaradi odličnih nemcev malce manj samozavesten kot pred desetletji.
Jeepi grand cherokeeji so se po naših cestah vozili še precej pred prvimi BMW X5, mercedes-benzi ML, volkswagni touaregi in audiji Q7. V preteklosti je grand cherokee pomenil statusni simbol, kombinacijo klenega in razkošnega terenca. Bil je in je še vedno range rover za polovico cene, zato se z imenitnim angležem niti ne želi kosati. S ceno okoli 65 tisoč evrov za najbolj razkošno različico overland pa je zapeljal neposredno v lovišče nemških luksuznih terencev. Manj zahtevni se bodo našli v osnovnem grand cherokeeju s ceno 53 tisočakov, kar je že precej ugodna številka na ravni številko manjših športnih terencev s podobnimi zmogljivostmi.
Ostaja luksuzni terenec, zavrača športnost
Tu se znajde kar dobro, a nikakor ne tako suvereno kot pred dvema desetletjema, ko je bil indijanski poglavar (grand cherokee) dejansko brez pravih tekmecev. Največji jeep je zadržal klenost zasnove in odlične terenske lastnosti, manj prepričljiv pa je na cesti, kar morda niti ni tako zelo narobe. Zmotilo bo le tiste, ki so prepričani, da mora biti dvotonski luksuzni terenec tudi zelo športen in hiter med zavoji.
Velik, težak in odločen
Poglejmo številke. Grand cherokee je dolg 4,82 metra, kar je primerljivo s tekmeci. S težo 2.430 kilogramov pa jih presega za 200 do 300 kilogramov, kar pomeni, da se Jeep ni veliko ukvarjal z lahko gradnjo. Velika teža se pozna tudi pri zmogljivostih, saj je trilitrski šestvaljni dizel s 177 kilovati italijanske zasnove (VM Motori) pri pospeševanju do stotice približno za sekundo počasnejši (za sprint potrebuje 8,2 sekunde) od tekmecev, poraba pa je z 8,3 litra (na preizkusu 10,4) prav tako malce večja. V vožnji te razlike sicer niso tako zelo opazne, motor je dovolj živahen in razvaja z visokim navorom 550 newtonmetrov, ki ga doseže že pri 1.800 vrtljajih. Le zvočna izolacija bi bila lahko malo boljša.
Razkošje opreme, povprečna plastika
Vozniško okolje je mešanica razkošja in povprečnosti. K razkošju sodijo mehki in udobni sedeži, usnje, veliki kosi lesa na armaturni plošči in zgornjem delu volana (tu je sicer v napoto, ker drsi pri preprijemanju), resnično zelo bogata oprema paketa overland, ki vključuje tudi osem zračnih blazin, biksenonske žaromete, usnjene ogrevane in zračene sedeže, odličen radio in še kaj. Za slabih 1.600 evrov dobite še radarski tempomat in opozorilnik za mrtvi kot. Zelo prijeten je še volan, razen lesenega dela, saj je oprijemljiv in lahkoten. Povprečna pa je plastika na armaturni plošči, za ta razred ne prav razkošno odmerjen je prostor na zadnji klopi. Tega pa ni mogoče očitati 782-litrskemu prtljažniku, ki se odpira na elektriko.
V vožnji bo takšen grand cherokee večinoma zelo prijeten sopotnik.
Mehak in udoben
Podvozje je mehko in udobno, menjalnik soliden, predvsem mehak, motor pa bo v vseh razmerah razvajal z dovolj sape. Ko boste grand cherokeeja zapodili v zavoje, bodo velika teža, manj natančen volan in mehko podvozje v napoto dinamičnim željam. Tu nemci ponudijo več.
Postavljaški in odličen na terenu
Grand cherokee pa se bo lastniku oddolžil z odličnim štirikolesnim pogonom quadra drive II in zračnim podvozjem quadra lift. Prvi ponuja pet programov, delno zaporo zadnjega diferenciala in še reduktor moči, zračno podvozje pa trebuh grand cherokeeja dvigne 27 centimetrov nad tla. V tej legi bo zlahka plezal tudi po skalnatem terenu ali pa bo le dvigal ego lastnika.