Avto

Indijanski poglavar v nemškem lovišču

Jeep grand cherokee 3.0 CRD overland

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.01.2013 22:30
Čas branja: 2 min

Jeep grand cherokee je eden izmed najbolj prepoznavnih, tudi uspešnih ameriških avtov v Evropi. Je eden izmed prvih, ki je terenskost združil z razkošjem. Vse to zna tudi v novi izdaji, a je zaradi odličnih nemcev malce manj samozavesten kot pred desetletji.

cherokee
Jeep grand cherokee je bil vedno zelo postaven luksuzni terenec. Takšen je tudi danes z značilnimi navpično postavljenimi kromiranimi letvami na sprednji maski.

Jeepi grand cherokeeji so se po naših cestah vozili še precej pred prvimi BMW X5, mercedes-benzi ML, volkswagni touaregi in audiji Q7. V preteklosti je grand cherokee pomenil statusni simbol, kombinacijo klenega in razkošnega terenca. Bil je in je še vedno range rover za polovico cene, zato se z imenitnim angležem niti ne želi kosati. S ceno okoli 65 tisoč evrov za najbolj razkošno različico overland pa je zapeljal neposredno v lovišče nemških luksuznih terencev. Manj zahtevni se bodo našli v osnovnem grand cherokeeju s ceno 53 tisočakov, kar je že precej ugodna številka na ravni številko manjših športnih terencev s podobnimi zmogljivostmi.

Ostaja luksuzni terenec, zavrača športnost

Tu se znajde kar dobro, a nikakor ne tako suvereno kot pred dvema desetletjema, ko je bil indijanski poglavar (grand cherokee) dejansko brez pravih tekmecev. Največji jeep je zadržal klenost zasnove in odlične terenske lastnosti, manj prepričljiv pa je na cesti, kar morda niti ni tako zelo narobe. Zmotilo bo le tiste, ki so prepričani, da mora biti dvotonski luksuzni terenec tudi zelo športen in hiter med zavoji.

[A] 742eUntitled-14.1357151478.jpg

Velik, težak in odločen

Poglejmo številke. Grand cherokee je dolg 4,82 metra, kar je primerljivo s tekmeci. S težo 2.430 kilogramov pa jih presega za 200 do 300 kilogramov, kar pomeni, da se Jeep ni veliko ukvarjal z lahko gradnjo. Velika teža se pozna tudi pri zmogljivostih, saj je trilitrski šestvaljni dizel s 177 kilovati italijanske zasnove (VM Motori) pri pospeševanju do stotice približno za sekundo počasnejši (za sprint potrebuje 8,2 sekunde) od tekmecev, poraba pa je z 8,3 litra (na preizkusu 10,4) prav tako malce večja. V vožnji te razlike sicer niso tako zelo opazne, motor je dovolj živahen in razvaja z visokim navorom 550 newtonmetrov, ki ga doseže že pri 1.800 vrtljajih. Le zvočna izolacija bi bila lahko malo boljša.

Razkošje opreme, povprečna plastika

Vozniško okolje je mešanica razkošja in povprečnosti. K razkošju sodijo mehki in udobni sedeži, usnje, veliki kosi lesa na armaturni plošči in zgornjem delu volana (tu je sicer v napoto, ker drsi pri preprijemanju), resnično zelo bogata oprema paketa overland, ki vključuje tudi osem zračnih blazin, biksenonske žaromete, usnjene ogrevane in zračene sedeže, odličen radio in še kaj. Za slabih 1.600 evrov dobite še radarski tempomat in opozorilnik za mrtvi kot. Zelo prijeten je še volan, razen lesenega dela, saj je oprijemljiv in lahkoten. Povprečna pa je plastika na armaturni plošči, za ta razred ne prav razkošno odmerjen je prostor na zadnji klopi. Tega pa ni mogoče očitati 782-litrskemu prtljažniku, ki se odpira na elektriko.

V vožnji bo takšen grand cherokee večinoma zelo prijeten sopotnik.

[A] 8c35Untitled-16.1357151592.jpg

Mehak in udoben

Podvozje je mehko in udobno, menjalnik soliden, predvsem mehak, motor pa bo v vseh razmerah razvajal z dovolj sape. Ko boste grand cherokeeja zapodili v zavoje, bodo velika teža, manj natančen volan in mehko podvozje v napoto dinamičnim željam. Tu nemci ponudijo več.

Postavljaški in odličen na terenu

Grand cherokee pa se bo lastniku oddolžil z odličnim štirikolesnim pogonom quadra drive II in zračnim podvozjem quadra lift. Prvi ponuja pet programov, delno zaporo zadnjega diferenciala in še reduktor moči, zračno podvozje pa trebuh grand cherokeeja dvigne 27 centimetrov nad tla. V tej legi bo zlahka plezal tudi po skalnatem terenu ali pa bo le dvigal ego lastnika.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

Preberite tudi:

07.10.2013
FINANCE
Po uspehu zdravil za hujšanje nastaja nov trg: odvajanje od teh
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ljudem nočem dajati lažnega upanja
TOP Gradbeništvo
Intervju: Boštjan Šefic
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Ljudem nočem dajati lažnega upanja

Dela pri obnovi po poplavah za velika gradbena podjetja ne bodo zelo pomembna, to področje bodo lahko izkoristili mali in srednje veliki gradbinci.

FINANCE
Evrska inflacija aprila ostala pri 2,4 odstotka
Finance
Cene v EU
Špela Mikuš Evrska inflacija aprila ostala pri 2,4 odstotka
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Slovenska inflacija aprila upadla na tri odstotke, a še vedno ostaja nad povprečjem evroobmočja
Finance
RAST CEN
Teja Grapulin Slovenska inflacija aprila upadla na tri odstotke, a še vedno ostaja nad povprečjem evroobmočja

Storitvena inflacija še vedno visoka, rahel upad cen hrane in brezalkoholnih pijač

FINANCE
Dražbe
Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin
OGLAS
Dražbe
DražbeFinance PR Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin (OGLAS)

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
Nemški BDP v prvem četrtletju zrasel za 0,2 odstotka
Finance
Stanje v največjem evropskem gospodarstvu
Špela Mikuš Nemški BDP v prvem četrtletju zrasel za 0,2 odstotka
FINANCE
International
Navigating Major Transitions in an Uncertain Economy