Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Francozi v luksuz, Nemci pa v množico

Nemški prestižneži napadajo cenejše znamke, te, predvsem francoske, pa v želji po zaslužku silijo v njihov revir.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.10.2013 22:30
Čas branja: 2 min

Stiska množičnih avtomobilskih proizvajalcev v Evropi in veliki apetiti nemške prestižne trojice vodijo v skrajnosti. Množične znamke, predvsem francoski Peugeot, Citroën in Renault, tudi nekateri drugi, bilance in prodajo rešujejo z vstopom v prestižni razred avtomobilov z nekaterimi nišnimi modeli z boljšo in bolj inovativno opremo ter drznejšimi oblikovalskimi in tehničnimi prijemi. V prestižnem delu trga iščejo boljšo prodajo in zaslužke, s katerimi bi radi pokrpali izgube na upadajočem evropskem trgu.

mercedes-a.1381427015.jpg.o.600px.jpg
Mercedes-benz razreda A tej znamki zagotavlja rast prodaje v Evropi. Kupce jemlje tudi neprestižnim znamkam.

citroen-ds3-cabrio2.1381427016.jpg.o.600px.jpg
Citroën z modeli, kot je DS3, lovi bogatejše kupce, ki so se doslej odločali za prestižne znamke.

BMW ob boku Volkswagnu in Citroënu

Nemška prestižna trojica BMW, Mercedes-Benz in Audi, ki s prodajo vsak od 1,3 do 1,6 milijona vozil na leto pravzaprav niso več tako nišni prestižni proizvajalci, pa v želji po rasti prodaje sestopajo v nižje razrede z bolj preprostimi in cenejšimi avtomobili. Smernice vodijo do neizogibnega. Tako se denimo BMW 1, mercedes-benz razredov A in B ter audi A1 in A3 na trgu vse pogosteje srečujejo s svojimi manj prestižnimi tekmeci in še pogosteje z nišnimi modeli množičnih proizvajalcev. V prvi vrsti s Citroënovo luksuzno podznamko DS, peugeotom RCZ, bolj razkošno opremljenimi različicami opla insignie, bogato opremljenim fordom titanium, v prihodnje pa vignale, skoraj vsemi volkswagni in še novim renaultom espaceom, ki se bo z novo zasnovo oddaljil od klasičnih enoprostorcev.

Med znamkami vse manjše vsebinske razlike

Tekmeci pa se hkrati približujejo nemški trojici z vse boljšo vsebino, bogato opremljenostjo, drznimi oblikami - torej privlačno ponudbo za še vedno razumno ceno. Razlike so vse manjše, tako pri cenah kot pri tehnologiji. Na zadnje vpliva tudi to, da že 60 odstotkov sestavnih delov v Evropi razvijejo dobavitelji avtomobilski industriji, in ne proizvajalci sami, zato ni nič nenavadnega, če se pod pokrovom peugeota, citroëna, minija in BMW ali pa renaulta, dacie in mercedes-benza skriva v osnovi enak, morda le v podrobnostih oziroma nastavitvah različen motor.

Nemci za zdaj bolj uspešni

Prvi rezultati mešanja prestižnih in množičnih znamk se že kažejo, za zdaj v prid nemškim izdelovalcem, ki sestopajo v nižje cenovne razrede. Nemška trojica je v prvem letošnjem polletju pridobila skoraj odstotno točko tržnega deleža, vsi trije skupaj imajo 15,6 odstotka evropskega trga. BMW je prejšnji mesec prav zaradi cenejše serije 1 in velikanskih popustov v prodaji prehitel italijanski Fiat, ki prodaja predvsem poceni avte. In to na trgu z dolgotrajnim upadom kupe moči. Mercedes-Benz pa je septembra dosegel zgodovinsko rekordno prodajo, saj je med kupce spravil kar 143 tisoč avtomobilov. Največ so k temu uspehu pripomogli modeli nižjega cenovnega razreda A, B in CLA, ki se vozijo na enaki osnovi, imajo cenejši prednji pogon v primerjavi z drugimi mercedesi s pogonom zadaj ter stanejo od 20 do 30 tisoč evrov.

V Sloveniji je letošnji tržni delež nemških prestižnih znamk polovico manjši kot v Evropi - sedemodstoten, kar je sicer na ravni minulega leta. A vse tri omenjene znamke, še posebej BMW s starejšimi in tudi novimi modeli, se cenovno vse bolj približujejo neprestižnim znamkam in tako ustvarjajo cenovni pritisk na Volkswagen, Opel, Ford, tudi Renault in druge znamke, ki jim prevzemajo kupce.

Tudi Citroën zna prodajati dražje avte

Med množicami priljubljene znamke so ob tem letos v Evropi večinoma izgubljale tržni delež. Pozitivni učinki strateških sprememb pa se pri nekaterih vseeno kažejo. Citroën je denimo prestižno podznamko DS, pod njo ponuja drzne modele DS3, DS4 in DS5, predstavil leta 2009. Letos pa omenjeni trije modeli pomenijo že 19 odstotkov evropske in deset odstotkov globalne prodaje Citroëna. V Sloveniji sveži modeli DS, tako pravijo pri PSA Slovenija, dosegajo od osem do deset odstotkov prodaje te znamke, kar pomeni, da so tudi slovenski kupci pripravljeni plačati več za bolj drznega in inovatinega citroëna.

V Sloveniji predvsem BMW cenovno pritiska na Renault, Opel, Ford in druge znamke. Na drugi strani pa so slovenski kupci pripravljeni plačati več za drznega in inovativnega citroëna.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
SEEnergy 2024 - največji B2B dogodek na temo energetike v JV Evropi

Energetski prehod EU v nizkoogljično družbo – eden največjih projektov samostojne Slovenije – močno spreminja tržne razmere na...

Preberite tudi:

07.12.2014
FINANCE
Transport in logistika
(intervju) Korona in Google sta nas prisilila v popolno spremembo poslovnega modela
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija (intervju) Korona in Google sta nas prisilila v popolno spremembo poslovnega modela

Jan Štefe, Eurosender: Pravzaprav sem vesel, da nas je Google prisilil v spremembo, čeprav leto 2021 ni bilo lahko. Lani je naš glavni segment postala digitalna špedicija.

FINANCE
Transport in logistika
Prihodnost slovenskih letališč: zakaj napovedi niso najbolj obetavne?
Transport in logistika
Transport in logistikaJure Šujica Prihodnost slovenskih letališč: zakaj napovedi niso najbolj obetavne?

Glavno slovensko letališče je edino v regiji, ki še vedno ni doseglo predkoronskih rezultatov - in tudi letos jih verjetno ne bo. Težave tudi na letališčih v Mariboru in Portorožu.

FINANCE
Dražbe
Zemljišča na dražbi: kje bo mogoče graditi hiše, apartmaje in hotele
Dražbe
DražbeRedakcija Dražbe Zemljišča na dražbi: kje bo mogoče graditi hiše, apartmaje in hotele

Pregled najbolj zanimivih zemljiških dražb

FINANCE
Avto
Trenutno najboljši električni volkswagen
Avto
POSLOVNI AVTO LETA 2024
AvtoJure Šujica Trenutno najboljši električni volkswagen

Kandidat za električni avto leta: volkswagen ID.7

FINANCE
Avto
Ekonomičen, a športnega videza
Avto
POSLOVNI AVTO LETA 2024
AvtoJure Šujica Ekonomičen, a športnega videza 1

Kandidat za električni avto leta 2024: ioniq 6

FINANCE
Vlagatelj Maks
Povpraševanje po redkih kovinah bo eksplodiralo. So rudarji dobra naložba?
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Povpraševanje po redkih kovinah bo eksplodiralo. So rudarji dobra naložba? 3

Tehnološki razvoj poganjajo surovine.

FINANCE
Pred SMK: v B2B-marketingu je najpomembnejše zaupanje
Finance
MARKETING
Špela Mikuš Pred SMK: v B2B-marketingu je najpomembnejše zaupanje

Katharina Rothbucher iz podjetja SKIDATA je specializirana za B2B-marketing in bo na SMK 30. in 31. maja govorila o tem, kako so spremenili svojo blagovno znamko.

FINANCE
Finančni in karierni nasveti za mlade (in njihove starše)
Finance
Redakcija Mojih financ Finančni in karierni nasveti za mlade (in njihove starše)

Brezplačen prenos e-knjige