V avtomobilizmu je danes ostalo komaj kaj prostora za romantiko in ekskluzivnost. Vozila so iz generacije v generacijo boljša, varnejša, varčnejša, tehnično naprednejša, kar je le dobro, a hkrati z masovno serijsko proizvodnjo in številnimi modeli za skorajda vsak okus in potrebe vse bolj izgubljajo dušo ali pa se izgubljajo v sivem povprečju.
Seveda brez svetlih izjem in redkih posebnežev vseeno ne gre, med njimi je tudi japonski Subaru, ki v svetu milijonskih naklad velja za butičnega in precej samosvojega avtomobilskega proizvajalca. Predvsem na Japonskem in v ZDA sila priljubljena znamka si je svetovni ugled zgradila na imprezi in njenih uspehih na številnih relijih, kot pes kosti pa se držijo bokserske zasnove motorja in stalnega štirikolesnega pogona. Hvala bogu, si letno misli tudi okoli 100 Slovencev, ki odštejejo ne prav majhen denar za te japonske Mercedese.
Okoli 30 si jih bo tako letos za najmanj 38.690 evrov (enako kot prej) omislilo novega outbacka, ki je od leta 1995 Subarujeva alternativa klasičnim terencem. Peta generacija tega samosvojega križanca je predvsem izboljšava predhodnika, inženirji pa so še za odtenek višje dvignili njegove glavne vrline. Poleg dodatne uglajenosti, ki jo prinašajo mogočna kromirana maska, spremenjene prednje in zadnje luči, sta tako v ospredju predvsem njegova uporabnost v vseh pogojih in varnost.
Outbacka tako odlikujejo predvsem vsestransko uporabna zasnova povišanega karavana, kvalitetna in robustna izdelava, standardni varnostni element Eyesight - ta elektronski varnostni sistem s pomočjo stereo kamer združuje aktivni radarski tempomat in sistem samodejnega zaviranja - ter seveda redka kombinacija bokserskega motorja (po dva valja sta postavljena pod kotom 180 stopinj) in simetričnega stalnega štirikolesnega pogona, ki poskrbi za suvereno obvladovanje cest in brezpotij.
Subaru outback je pri nas na voljo z dvema motorjema, dvolitrskim dizlom s 110 kilovati (150 KM) in 350 Nm navora ter 2,5-litrskim bencinarjem s 129 kilovati in 235 Nm navora. Pri obeh se moč na vsa štiri kolesa prenaša prek samodejnega neskončnostopenjskega (CVT) menjalnika, kupec pa se lahko odloči za tri stopnje opreme Free, Style in Unlimited. Ta je najdražja, zanjo je treba odšteti 46.490 evrov oziroma 200 evrov več za dizelsko različico.
Poleg sistema Eyesight je v serijski opremi še elektronska podpora X-mode, ki izboljša delovanje motorja, pogona in zaviranja. Pritisk na gumb izven urejenih cest izboljša oprijem s podlago, pri spuščanju na spolzkem terenu pa je dodatno v pomoč še Hill Descent Control.
Subaru velja za inženirsko znamko, poleg bokserja (tudi dizelskega, čeprav so prodane količine majhne) so ponosni tudi na simetrični štirikolesni pogon. Celotni pogonski sklop vozila, od motorja, do zadnjega diferenciala je nameščen vzdolžno po sredini vozila v ravni in simetrični liniji. Vzdolžna namestitev motorja z vodoravno - nasprotno zasnovo omogoča nižje težišče celotnega vozila, zaradi krajše zasnove samega motorja, pa je težišče pomaknjeno tudi proti središču samega vozila.
Simetrični pogon v kombinaciji z odzivnim in drugače zvenečim dizlom ter skorajda nepredstavljivo dobrim CVT menjalnikom - ta ima namreč vnaprej pripravljenih sedem stopenj, s čimer odpade moteč zvezni ropot motorja - poskrbita, da se voznik outbacka na osamljenem makadamu mimogrede počuti kot za volanom športnega WRX. Outback zlepa ne pokaže svojih mej, pesek in blato pa premaguje suvereno, kot bi šlo za asfalt. Tudi tam ni zgodba nič drugačna, izboljšano vzmetenje in bolj neposredni volan poskrbita za več udobja in boljšo vozniško izkušnjo, menjalnik pa "prestavlja" povsem mehko - seveda si lahko pomagamo z obvolanskimi ročicami.
Poudarjen terenski videz outbacka kar sam kliče k vožnji po manj zahtevnem terenu, zadane poti je outback opravil brez težav. Še največjo oviro mu lahko predstavlja 20-centimetrski odmik od tal, pred poškodbami ga ščitijo robustne plastične zaščite, zaupanje na terenu pa ob programu X-mode dodatno vliva tudi čvrsta karoserija. Na spolzki (ali zasneženi) cesti se znajde kot v domači dnevni sobi, kljub višini pa se dobro in brez prekomernega nagibanja znajde tudi med ovinki. Pravi univerzalec.
Odlični Subarujevi inženirji so med odmorom nekoliko bliže spustili oblikovalce notranjosti, ki so se lotili predvsem sprememb na armaturni plošči. Preverjena notranjost je zdaj modernejša, vendar ostaja zadržana in barvno umirjena, kar pa pristaši še kako cenijo. Dva okrogla merilnika (pri ročnem prestavljanju se namesto modre obarvata v nežno oranžno barvo) zdaj zelo dobro dopolnjuje zaslon z večino potrebnih in koristnih informacij, povsem nov pa je sredinski zaslon na armaturki.
Ta je povsem raven in preprost za uporabo, pričakovano pa ponuja tudi posebnosti, ki jih sicer nismo vajeni. Sem denimo sodi prikazovalnik delovanja pogona, vidimo lahko, kje na Zemlji je trenutno dan, navigacija pa nas lahko vodi v skoraj vseh evropskih jezikih, po želji z moškim ali ženskim glasom. Ponekod sta na razpolago celo dve različici, žal pa vmes ni slovenskega. Uporabno je tudi sprotno zapisovanje prevožene poti, skupaj s porabljenim časom, dolžino, najvišjo in povprečno hitrostjo.
Outback tako ostaja avto za alternativce, torej za tiste, ki dajo manj na šminko in več na drugačne rešitve in predvsem uporabnost, hkrati pa se zavedajo, da zlepa ne bo zastarel.
Foto: Matej Kačič