Avto

Če živite z njim, ga kupite, sicer pa najemajte

Ste najeli avtodom in vas je zagrabilo, da bi ga kupili. Izračunali smo, da je točka preloma pri 43 oziroma 65 dneh na leto.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.05.2014 23:59
Čas branja: 4 min

Pri ljubiteljih avtodomov se hitro pojavi dilema. Se mi ga splača kupiti ali raje redno najemati? Pri izračunu sta nam pomagala strokovnjaka na tem področju, Rok Vizovišek iz založbe Avtodom in Marta Kelvišar iz Adrie Mobil.

avtodom-druzina-ss.1397606939.jpg.o.600px.jpg
Foto: Shutterstock

Nakup avtodoma se splača le tistim, ki ga uporabljajo vsaj 50 dni na leto.

Rezultati so različni, a ne toliko, da ne bi mogli strniti ugotovitev. Preden se lotimo številk, še nekaj nasvetov izkušenih avtodomarjev, sami namreč izkušenj s tovrstnim preživljanjem časa nimamo. Ti svetujejo, da mora posameznik, družba ali družina pred nakupom avtodoma obvezno preizkusiti, ali jim ta sploh ustreza. To je najlaže z nekajdnevnim najemom in krajšim izletom, ob koncu tedna recimo. Nekaterim že prva izkušnja pove, da to ni zanje, drugi se zaljubijo in tako preživljajo vse prihodnje dopuste.

primerjavastroskanakupainnajema-1397607368-jpg-o-600px.1397607391.jpg

Če ga sprejmete, se zaljubite

Če pa gre za ljubezen, bo avtodom kmalu postal vaše edino dopustniško prevozno sredstvo. Pa ne le za glavni dopust, z njim se boste odpravili na izlete ob koncu tedna. Jeseni ga boste prehvalili, ker boste s trgatve odkorakali le nekaj metrov stran v mehko posteljo, pozimi boste parkirali in živeli pred sedežnico v priljubljenem smučarskem letovišču, za novo leto se boste zaradi slabe družbe ali vremena lahko premislili in v hipu, brez odpovedi rezervacij in plačevanja sob, se boste prestavili na drugo lokacijo.

Ko se ga boste dodobra navadili, tako trdijo najbolj zagrizeni, pa se boste z njim odpravili na službene poti, sejme po Evropi in ob tem pozabili na druge vrste prevoza.

Če ostanemo pri številkah ...

Če ostanemo pri golih številkah, tudi te potrjujejo, da se nakup avtodoma splača le tistim, ki so z njim sklenili prijateljstvo in ga uporabljajo vsaj 50 dni na leto, včasih nekaj manj ali pa tudi več. Rok Vizovišek, ki avtodome ocenjuje z vsebinske plati, je na podlagi osemletne dobe izračunal, da sta strošek najema in nakupa izenačena pri okoli 50 dneh letne uporabe. Za izračun je vzel Adrijin avtodom matrix 680 SP, ki kupca pri nakupu udari za več kot 63 tisoč evrov, stranko pri najemu pa za okoli sto evrov na dan - odvisno od sezone. Če ga boste kupili, boste po Vizoviškovih besedah v prvih nekaj letih izgubljali toliko vrednosti kot pri osebnem avtomobilu, pozneje pa se bo upad upočasnil.

Za vrednost je pomembno stanje, ne letnik

Adrijin bo v primeru, da boste zanj lepo skrbeli, po osmih letih še vedno vreden okoli 30 tisoč evrov, verjame sogovornik, ki poudarja, da je bolj kot letnik pomembno tehnično stanje hiške na kolesih. Poleg upada vrednosti vas bodo na osemletnem popotovanju spremljali še stroški zavarovanja (upoštevano je le zavarovanje AO), servisiranja in pregleda nadgradnje, torej bivalnega dela. V družbi Stador AC pravijo, da je za letni pregled vodotesnosti treba odšteti 54 evrov, priporočajo pa še pregled električnih aparatov in plinske napeljave. Podroben redni servis nadgradnje lastnika stane okoli 300 evrov na leto, če upošteva priporočila in ga dejansko opravlja vseh osem let. Sami smo pri najemu dodali še strošek čiščenja, ki vam ga najemodajalec zaračuna povprečno sto evrov na najem. Če avtodom najamete petkrat na leto, to letno pomeni 500 evrov, v osmih letih pa kar štiri tisočake. V tem obdobju boste tako v primeru najema kot nakupa, če boste avtodom uporabljali 43 dni na leto, odšteli dobrih 38 tisoč evrov.

Intenzivna uporaba, visoki stroški

Marta Kelvišar, direktorica družbe Adria Plus, ki avtodome prodaja in oddaja, pa je na podlagi desetletne uporabe dobila nekoliko drugačne številke, ki še bolj podpirajo najem. Kelvišarjeva je predvidela konkretno uporabo, 200 tisoč prevoženih kilometrov za Adrijinega matrixa suprema, polno zavarovanje AO in kasko z enoodstotno odbitno franšizo ter velik upad vrednosti, skoraj 80 odstotkov v desetih letih, kar sporoča intenzivno uporabo in tudi slabo stanje po tem obdobju. Po njenih izračunih, navedenih v tabeli, se nakup splača šele pri 70 dneh uporabe na leto. Če upoštevamo še strošek čiščenja pri vsakem najemu (petkrat na leto), pa se točka preloma zniža na 65 dni.

Iztok Sila, podjetnik

sila-iztok11-us.1397606941.jpg.o.600px.jpg

Foto: Urban Štebljaj

Avtodom je bil dolgo nedosegljiva želja, dokler ni moje drage prijatelj prepričal, da bi šli skupaj. Najeli smo avtodom za prvomajske praznike in se odpravili proti Toskani in Umbriji ter neizmerno uživali. Največja prednost takega dopusta je svoboda - če ti je nekje všeč, lahko ostaneš dalj časa, če ti ni, takoj zamenjaš lokacijo. Pa še družina je skupaj, saj veliko prostora v avtodomu ni. Zato je tudi pakiranje specifično, torb in kovčkov sploh ne nosimo s sabo, saj so v avtodomu omare, v katere spraviš ogromno stvari, nekaterih potem tudi do konca dopusta ne najdeš. Izogibamo se predolgih voženj, da nam ni dolgčas, to pa zahteva malce več načrtovanja. Ampak prilagodljivega, da nismo ujetniki lastnega ritma in načrtov. Zato tudi potujemo bolj zgodaj poleti, ko v kampih ni tolikšne gneče. Pozneje je treba, še zlasti v okolici bolj priljubljenih krajev, kar rezervirati. Še nasvet: če nimate lastnega avtodoma, ga najemite pri nekom zanesljivem, človeku, ki vam bo res razložil vse potrebno in vam ne bo zaračunal stvari, ki niso vnaprej dogovorjene.

Andrej Sedej, avtodomar s 25-letnimi izkušnjami

V 25 letih sem z avtodomom prevozil 300 tisoč kilometrov - kot novinar in zasebnik. V tem času sem preizkusil vrsto različnih avtodomov, imel pa sem tudi svojega - ameriškega winebaga, s katerim je povezanih cel kup anekdot. Američan je imel sedemlitrski bencinski motor, na 100 kilometrov je spil 20 litrov, ker je bil širok 2,45 metra, pa ni bil ravno za vsako cesto. V Italiji se mi je pogosto zgodilo, da sem se zagozdil v kakšni gneči, nato pa je morala cela kolona voziti vzvratno ... Predstavljate si lahko, kako so Italijani kleli. Z avtodomom sem poleg Evrope spoznaval tudi druge celine, v Maroku smo prečkali del puščave, kampirali ob ognju sredi ničesar. Najbolj pa me je navdušila Nova Zelandija, kjer je res odlično poskrbljeno za to vrsto turizma. Imajo urejene kampe, ustaviš lahko skoraj kjerkoli. Med okoliškimi državami priporočam Nemčijo, ki je najbolje urejena. Hrvaška ni tako prijazna, tudi Slovenija ne vselej. V Bohinju se še danes komajda kje lahko ustaviš z avtodomom. Kam se odpraviti, kako je urejeno, pa danes v času interneta ni več težava izvedeti. Začetnikom svetujem, da si avtodom najprej najamejo, da ugotovijo, ali jim takšna vrsta avanturizma sploh ustreza. Spoznati se morajo tudi z različnimi tlorisi kabine, da najdejo sebi primernega.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

21.04.2014
21.04.2014
FINANCE
Avto
Renault scenic je dobil pravega naslednika, le z drugačnim imenom
Avto
AvtoJure Šujica Renault scenic je dobil pravega naslednika, le z drugačnim imenom

Novinec, ki se uvršča med modela captur in austral, je podobno kot izvirni scenic zasnovan kot klasičen družinski enoprostorec, v dolžino pa meri prav toliko kot četrta generacija scenica.

FINANCE
Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja
Finance
Intervju
Špela Mikuš Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja 2

Per Kristiansen iz podjetja Trivium bo na Slovenski marketinški konferenci 30. in 31. maja govoril o strategiji in tem, kako o njej razmišljati drugače.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: zakaj vlagati kot Buffett in kaj poganja rast zlata
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke 2