Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Andrej Pečjak je Elon Musk

Zgodba o Slovencu, ki vidi dlje od avtomobilskih velikanov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.05.2014 03:07
Čas branja: 2 min

Elon Musk je vizionar iz Južne Afrike, ki je pri 12 letih prodal prvo računalniško igrico, pri 28 letih je zasnoval softwersko družbo Zip2, ki je izdelovala spletne mestne vodiče, z X.com in kasneje PayPal je omogočil spletna nakazila, z 31 leti je s podjetjem spaceX poletel v vesolje, dve leti kasneje pa je, čeprav se tega takrat najbrž ni zavedal, s Teslo pričel novo obdobje elektrifikacije avtomobilov. Danes je Tesla najbolj prodorna avtomobilska znamka, ki je ne uspejo dohajati tudi največja imana avtomobilske industrije. Musku je vse to uspelo z norimi idejami, trdno voljo in zmožnostjo povezovanja pravih ljudi. Musk se nikoli ni naslanjal na že znane koncepte, igral je svojo igro, tako kot Andrej Pečjak.

Slovenski inovator sicer deluje v precej manjšem in manj odmevnem obsegu, deluje predvsem v Sloveniji, a nima nič manj inovativnih idej kot prodorni Musk z druge strani Atlantika. Ljubezen do električnih avtomobilov je razvil iz hobija, a je kljub skromnim sredstvom hitro prerasel okvire garažnega mojstra. V okviru sredstev je s pomočjo Letrikinih motorjev predelal 35 klasičnih avtomobilov, pred dvema letoma je na reliju novih energij v Monte Carlu premagal vso konkurenco, tudi samega Elona Muska oziroma teslino ekipo. Odpor do velikih proizvajalcev je dobil lani, ko so mu organizatorji s pomočjo novih pravil preprečili ponoven naskok na najvišjo stopničko. Zato je nadaljeval sam, na domačem terenu, z domačimi podjetji in pretekli teden ponovno ugnal Muska z metronom 7 - električnim avtom z motorjem šempetrske Letrike in dosegom 700 kilometrov, 200 več od serijske in precej bolj zmogljive tesle model S. Pomislite, da bi za Pečjakom stali milijoni evrov za razvoj in proizvodnjo, ne le štirje sodelavci in omejena sredstva. Kaj če bi svoje ideje udejanjal v Nemčiji ali ZDA!? V tem primeru bi Pečjak tudi poslovno lahko lovil Elona Muska. Toplo bi mu privoščili tudi uspeh Igorja Akrapoviča, ki je v avtomobilskem in motociklističnem poslu že dosegel svetovno veljavo.

Elektrika že dlje časa obremenjuje tudi možganske celice vodij inštitutov in avtomobilskih proizvajalcev. BMW bo denimo manjšemu i3 čez tri leta dodal podaljšani in bolj uporabni i5, Tesla razvija cenejši model, novosti napovedujejo tudi druge znamke, saj se zavedajo, da bomo novice o trenutnih pocenitvah fosilnih goriv brali vse redkeje. Zmanjšanje izpustov bo glede na napovedi o rasti prodaje avtomobilov vse bolj neizbežno.

V vmesnem času pa bodo ceste po svetu še naprej tlačili klasično gnani, a varčnejši in bolj sodobni avtomobili. Takšne, predvsem dveh znamk, imajo radi Vrhničani, ki sodeč po statistiki registracij nove avtomobile kupujejo štirikrat pogosteje kot Nemci. Med vroče novince sodi mali potniški dostavnik ford tourneo courier, ki ga je Matej spoznaval v Frankfurtu. Še bolj racionalne kupce kot fordi pa nagovarjajo romunske dacie. Z najbolj kleno predstavnico te znamke smo se odpravili na popotovanje v njeno domovino, Romunijo. Na poti smo zašli v gozdove divje Transilvanije, srednjeveška mesta Hunedoara, Sibiu, Sigisoara in Brasov, obiskali grad grofa Drakule, se povzpeli na najlepšo cesto na svetu Transfagarasan in pot zaključili v naelektreni Bukarešti.

Dacie, forde, ople, peugeote in druge avtomobile pa lahko na našem trgu financirate z lizingom, kako visok bo obrok, pa je odvisno predvsem od tega, kaj vse je v njem zajeto. Ko smo na Financah določali finaliste izbora poslovni avto leta, smo pri ocenjevanju upoštevali poslovni najem z vsemi stroški, vključno z gorivom, saj smo tako najlažje določili njihovo vrednost. Kateri pa so vaši favoriti? Oddajte svoj glas najboljšim in se potegujte za bogate nagrade, časa imate le še do torka.

pasica avto pismo urednika

Ste zamudili moje prejšnje pismo?

Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!

Prijeten vikend Vam želim

Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si

P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

12.10.2014
06.10.2015
FINANCE
Avto
Križanec za manj kot 20 tisočakov
Avto
POSLOVNI AVTO LETA 2024
AvtoJure Šujica Križanec za manj kot 20 tisočakov

Kandidat za službeni avto leta 2024: peugeot 2008

FINANCE
Zasavska podjetja poskočno, a so še vedno pod povprečjem
Finance
Jana Petkovšek Štakul Zasavska podjetja poskočno, a so še vedno pod povprečjem

Aktualni Ajpesovi podatki kažejo, da je bil neto dobiček zasavskih podjetij lani v primerjavi z letom 2022 višji za petino, prihodki višji za sedem odstotkov, neto dodana vrednost pa za 12 odstotkov, a plače ostajajo nizke.

FINANCE
PMM
Zakaj bom kaznovan, ker sem preklopil na elektriko?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Zakaj bom kaznovan, ker sem preklopil na elektriko? 1

Prehod s fosilnih goriv je dolgoročno trajnosten, odpira pa rane šibkega omrežja in neenakomerne porabe energije. Zato smo za isto stvar lahko nagrajeni ali kaznovani, če elektriko porabljamo kar povprek in brez prilagoditve.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Prevozi
Renault ne bo izdeloval samovozečih avtov, pač pa samovozeče avtobuse
Prevozi
PrevoziJure Šujica Renault ne bo izdeloval samovozečih avtov, pač pa samovozeče avtobuse 1

Nova strategija znamke Renault na področju avtonomne vožnje jasno določa načrte tako v segmentih prve kot tudi druge vrste vozil.

FINANCE
Manager
Nemški križi in težave (z nenamernimi posledicami)
Manager
Boštjan Usenik
ManagerBoštjan Usenik Nemški križi in težave (z nenamernimi posledicami)

Stava na to, da je mogoče miselnost Nemcev korenito spremeniti, se zdi skoraj pretrd oreh.

FINANCE
Manager
Draga gospoda Janša in Mesec. Lepe pozdrave iz Italije, hvala. Coop, Famila, Conad …
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Draga gospoda Janša in Mesec. Lepe pozdrave iz Italije, hvala. Coop, Famila, Conad … 4

Koliko socialnih stanovanj bi lahko gospoda Mesec ali Janša zgradila s 55 milijoni evrov, od katerih se zdaj večina steče v Italijo?

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.