Mercedes je svojo ponudbo športnih terencev najpomembneje razširil že pred dobrim desetletjem. Takrat so svetu predstavili oglatega GLK, ki je v drugi generaciji izgubil svoje ostre linije in dobil novo ime – GLC. Tega smo v zdaj že pretekli generaciji vozili v skoraj vseh izvedenkah. Pohvalil se je lahko z najširšo ponudbo pogonov na trgu. Poganjalo ga je malodane vse.
Pomemben mercedes
Od klasičnega dizla do zmogljivih šestvaljnikov, razgrajaškega bencinskega osemvaljnika, priključnega hibrida in do gorivnih celic. Vozili smo priključnega hibrida, testirali dizelskega, drveli z bobnečim osemvaljnikom ter odkrivali nov svet s pogonom na gorivne celice, ki je bil naprodaj le na izbranih trgih. Do danes je GLC postal eden najbolje, če ne celo najbolje prodajan mercedes globalno. Bolj redki ob besedi mercedes najprej pomislijo na razred GLC, vendar ko se kupci odpravijo v salon, pogosto domov odpeljejo zlato sredino. Tudi v Sloveniji za razredom B in V velja za enega najbolj priljubljenih.
Umirjene spremembe
V Stuttgartu so razkrili novo, tretjo oziroma drugo generacijo mercedesa zlate sredine. Oblikovalci, pod taktirko Roberta Lešnika, so sledili evolucijskemu pristopu. Spremembe so bolj umirjene, proporci podobni. V dolžino so ga povečali za šest centimetrov, medosna razdalja je daljša za centimeter in pol. Daljši je zadnji previs, ki po razlagi Nemcev poveča uporabnost. Prostornina prtljažnika je zrasla za 50 litrov, na 600 litrov. Vsi so opremljeni z električnim odpiranjem prtljažnih vrat. Serijsko je oblečen v opremo avantgard, na karoseriji je več kromiranih dodatkov.
V opremi AMG line je celotna oprava bolj športna, mrežo maske pa krasijo Mercedesove zvezde. Za doplačilo bosta na voljo štirikolesno krmiljenje ter zračno vzmetenje. Zadnje je pri priključnih hibridih zaradi večje mase serijsko. Kabina je prenesena iz razreda C in pred voznika prinaša ogromen zaslon, ki meri 12,3 palca, ter osrednji zaslon na dotik velikosti 11,9 palca. Pri izbiri materialov so bili še bolj pozorni. Zaradi večje medosne razdalje je več prostora namenjenega vozniku in potnikom na zadnji klopi. Za varnost potnikov bo skrbel bogat nabor pasivnih in aktivnih varnostih sistemov.
Le še štirivaljniki
Pod motornim pokrovom se bodo tako kot v razredu C vrteli le še štirivaljniki. Dizelskemu in bencinskemu štirivaljniku bo v podporo elektrika – ali v obliki nove generacije 48-voltnega blagega hibrida ali kot priključni hibrid. Ponudbo trenutno sestavljajo bencinski GLC 200 in 300, priključni hibridi 300e, 400e, 300de ter dizelski 220d.
Vstopna bencinski in dizelski GLC 200 in 220d bosta imela 150 oziroma 145 kilovatov (204 in 197 konjskih moči). Vrh ponudbe je GLC 400e – priključni hibrid z 280 kilovati (381 konjskimi močmi). Baterija ima 31,2 kilovatne ure zmogljivosti. Oba bencinska priključna hibrida po obljubah tovarne ponujata doseg med 104 in 120 kilometri, dizelski pa med 102 in 117 kilometri.
Kakšna bo cena
Vse različice bodo sprva na voljo le v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Na ceste naj bi prvi primerki zapeljali jeseni. Nemški kolegi napovedujejo, da se bo zaradi bogatejše serijske opreme podražil za štiri do sedem tisočakov. V Sloveniji ocenjujemo, da se bo podražil še bolj. Vstopna različica 200d bo izginila, 220d pa bo imel že v izhodišču štirikolesni pogon. Najcenejši GLC bo po naši oceni dražji za kakšnih osem do deset tisočakov. To pomeni začetno ceno med 55 in 60 tisoč evri.