Čeprav je Dacia zelo pomembna za Renault, je bila zadnja leta potisnjena v ozadje. Brez velikih napovedi, brez hibridov, elektrike … le vztrajanje v večni smeri – ponuditi veliko avtomobila s klasično tehniko za malo denarja.
Na trgu bo čez leto ali dve
To pa se bo, kot kaže, kmalu spremenilo, Dacia bo namreč že letos zapeljala v električno dobo z modelom, ki prihaja iz Indije in tam nosi značko Renault. Prihod novega električnega avtomobila za deset tisoč evrov je že septembra lani napovedal takratni predsednik uprave Renaulta Thierry Bollore. Vodstvo Renaulta pa je prejšnji teden ob razkritju poslovnih rezultatov objavilo, da bo novi mestni avto na trgu leta 2021 ali 2022.
Novinec bo temeljil na renaultu city K-ZE, ta je nastal na osnovi bencinskega renaulta kwida. K-ZE je ta hip že naprodaj v Indiji za osem tisoč evrov. To je ugodna cena tudi za ta trg, kjer imajo avtomobili daleč najnižjo povprečno ceno – le dobrih 11 tisoč evrov v primerjavi s Slovenijo, kjer je povprečna cena avtomobila skoraj 25 tisoč evrov.
Mestni Renault v Evropi z značko Dacia
K-ZE je dolg 3,74 metra, visok 1,48 metra, v medosju meri 2,42 metra. V kabini ponuja prostor za pet oseb, prtljažnik pa sprejme 300 litrov.
Pomemben je seveda pogon, elektromotor ponuja razmeroma skromnih 33 kilovatov oziroma 44 konjskih moči, polni pa ga baterija zmogljivosti 26,8 kilovatne ure, kar zadošča za 271-kilometrski doseg po meritvah NEDC in okoli 200 kilometrov po ciklu WLTP.
Majhna baterija, majhna masa
Posebnost električnega renaulta oziroma dacie je zelo majhna masa – le 921 kilogramov. Zasluga zanjo gre majhni bateriji in tudi enostavni zasnovi. Renault zoe Z.E. 50 z baterijo zmogljivosti 52 kilovatnih ur, denimo, tehta 1.577 kilogramov, volkswagen ID.3 z baterijo zmogljivosti 45 kilovatnih ur pa 1.720 kilogramov.
Bo res tako poceni?
V tem hipu še ni jasno, kaj vse bo Renault oziroma Dacia spremenila pri električnem mestnem avtu, preden bo ta zapeljal na evropski trg. Relativna je tudi izjava o ceni deset tisoč evrov.
Tudi dacia logan ni stala pet tisoč evrov
Spomnimo se dacie logan iz leta 2003. Renault je napovedal da bo stala pet tisoč evrov. Leto pozneje smo jo preizkusili v Turčiji. Še leto dni zatem je prišla na naš trg s takratno ceno 1,55 milijona tolarjev oziroma 6.450 evrov. Pred loganom Dacia ni imela primernega modela za slovenski trg, je takrat komentiral tiskovni predstavnik Renaulta Bojan Prosenc.