Na posvetu Trajnostna mobilnost in v istoimenski reviji, ki je minuli petek izšla kot priloga časopisa Finance, smo s strokovnjaki iz različnih panog preverili priložnosti, ovire in napredek Slovenije na poti v trajnostno mobilnost. Kaj so povedali strokovnjaki iz Elektra Ljubljana, ELES, Inštituta Jožefa štefana in GEN-I, kaj iz zavarovalnice Sava? Kako se na novo mobilnost pripravljajo v Toyoti in Volkswagnu? Kakšno podporo podjetjem pripravlja Eko sklad, kakšne so izkušnje Pošte Slovenije, ki pospešeno elektrificira vozni park in kaj pravi osnutek Nacionalnega energetskega in podnebnega načrta?
Vsebino sva pripravila s kolegom Borutom Hočevarjem, urednikom portala Okolje&Energija.
Elektrika: tiha energija, glasni izzivi. V komentarju o starem energentu, novih izzivih in tudi novih priložnostih, ki lahko oziroma bodo dodobra spremenili našo mobilnost.
Na Pošti Slovenije ugotavljajo, da so električna vozila že danes cenejša od bencinskih in dizelskih, a le v mestih. Drugje se račun še ne izide. »Elektromobilnost ni več le stvar družbene odgovornosti. Splačati se mora, drugače vanjo ne vlagamo,« pojasnjuje član uprave Pošte Slovenije Andrej Rihter.
Lestvica TOP 50 električnih avtov na slovenskem trgu. Preverili smo, kateri električni avtomobili vas bodo zapeljali najdlje. Razporedili smo jih po dosegu, izmerjenem po novem merilnem ciklu WLTP. Pogledali pa smo tudi, kako doseg merijo Američani. Kateri so najbolje prodajani električni avtomobili v Sloveniji in kateri so cenovno najdostopnejši. Kateri prihajajo na trg prihodnje leto.
Zakaj so umirjeni električni avti ''nevarni'' za zavarovalnice? Področje zavarovanj je neposredno povezano s stroškom avtomobila pri fizičnih in pravnih osebah. Zavarovalnice sicer rade poudarjajo, da nagrajujejo umirjene voznike z redkimi škodnimi primeri. Vozniki električnih avtomobilov, ki tekmujejo v čim večjem dosegu, ne hitrosti, pa se zdijo idealne stranke za zavarovalnice v lovu za strankami, ki jim prinašajo nižje stroške kot drugi. Pa je res tako?
10 mitov o hibridih, ki nikakor ne držijo. Preverili smo splošno mnenje o hibridih in se v praksi prepričali, ali držijo ali ne.
Kaj ima električni renault zoe skupnega z legendarno »katrco« oziroma renaultom 4, za cifro višjo »petko« in seveda cliom? To so renaulti, s katerimi smo Slovenci zelo tesno povezani. V njih je marsikdo od nas prevozil prve kilometre, zapeljal prvo ljubezen, naraščaj in družino. Dostopni, mersko skromni, a velikodušni pri prostoru ter izjemno lahkotni za upravljanje. Zoe pa prinaša na novo domišljeno mobilnost.
Tudi Volkswagen je vselej snoval avtomobile za ljudi. Za množice ljudi. Takšen je bil legendarni hrošč, takšen je golf in takšen je ID.3 – prvi popolnoma samostojno zasnovani električni volkswagen, ki odpira novo obdobje znamke Volkswagen in avtomobilizma.
Preberite, kako se bomo vozili proti nizkoogljični družbi. Kako bomo zmanjšali ogljični odtis v prometu? Številni predlogi so zapisani v osnutku Nacionalnega energetskega in podnebnega načrta.
Petrolov nasvet: Vsako podjetje, ki ima svoj vozni park, naj ima vsaj en e-avto.
Spodbujati bi morali z elektriko prevožene kilometre, in ne lastništvo e-avta, meni predsednik uprave Elektra Ljubljana Andrej Ribič.
Ena, univerzalna in povsem digitalizirana platforma bo zadoščala za čim širši nabor storitev e-mobilnosti in porabnik ne bo več potreboval vzporednih infrastruktur, pa meni vodja raziskav in razvoja v GEN-I Sandi Kavalič" title="Sandi Kavalič">Sandi Kavalič.
V Eko skladu bodo ob tem še letos pripravili nov ukrep za trajnostno mobilnost podjetij. Ta je v pripravi in je določen v skladu s Skladom za podnebne spremembe, pravi Lucija Adamič iz Eko sklada.
Do prijaznejšega e-polnjenja tudi z uporabo nevroznanosti. V družbi ELES pa so skladno s konceptom celostnega razvoja infrastrukture za množično polnjenje e-vozil pred dobrim letom zasnovali demonstracijski projekt E8.