Avto

Pot Slovenije v trajnostno mobilnost

Priložnosti, izzivi in ovire elektrifikacije prometa v Sloveniji. S pomočjo predstavnikov Instituta Jožefa Stefana, Elektra Ljubljana, Porscheja Slovenija in Toyote Slovenija smo preverili, kaj ovira hitrejši prihod električnih avtov na naše ceste, so prava rešitev, je omrežje pripravljeno nanje in kakšne so pametne alternative zanje.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.10.2019 11:33
Čas branja: 4 min

Na posvetu Trajnostna mobilnost in v istoimenski reviji, ki je minuli petek izšla kot priloga časopisa Finance, smo s strokovnjaki iz različnih panog preverili priložnosti, ovire in napredek Slovenije na poti v trajnostno mobilnost. Kaj so povedali strokovnjaki iz Elektra Ljubljana, ELES, Inštituta Jožefa štefana in GEN-I, kaj iz zavarovalnice Sava? Kako se na novo mobilnost pripravljajo v Toyoti in Volkswagnu? Kakšno podporo podjetjem pripravlja Eko sklad, kakšne so izkušnje Pošte Slovenije, ki pospešeno elektrificira vozni park in kaj pravi osnutek Nacionalnega energetskega in podnebnega načrta?

Vsebino sva pripravila s kolegom Borutom Hočevarjem, urednikom portala Okolje&Energija.

Elektrika: tiha energija, glasni izzivi. V komentarju o starem energentu, novih izzivih in tudi novih priložnostih, ki lahko oziroma bodo dodobra spremenili našo mobilnost.

Na Pošti Slovenije ugotavljajo, da so električna vozila že danes cenejša od bencinskih in dizelskih, a le v mestih. Drugje se račun še ne izide. »Elektromobilnost ni več le stvar družbene odgovornosti. Splačati se mora, drugače vanjo ne vlagamo,« pojasnjuje član uprave Pošte Slovenije Andrej Rihter.

Lestvica TOP 50 električnih avtov na slovenskem trgu. Preverili smo, kateri električni avtomobili vas bodo zapeljali najdlje. Razporedili smo jih po dosegu, izmerjenem po novem merilnem ciklu WLTP. Pogledali pa smo tudi, kako doseg merijo Američani. Kateri so najbolje prodajani električni avtomobili v Sloveniji in kateri so cenovno najdostopnejši. Kateri prihajajo na trg prihodnje leto.

Zakaj so umirjeni električni avti ''nevarni'' za zavarovalnice? Področje zavarovanj je neposredno povezano s stroškom avtomobila pri fizičnih in pravnih osebah. Zavarovalnice sicer rade poudarjajo, da nagrajujejo umirjene voznike z redkimi škodnimi primeri. Vozniki električnih avtomobilov, ki tekmujejo v čim večjem dosegu, ne hitrosti, pa se zdijo idealne stranke za zavarovalnice v lovu za strankami, ki jim prinašajo nižje stroške kot drugi. Pa je res tako?

10 mitov o hibridih, ki nikakor ne držijo. Preverili smo splošno mnenje o hibridih in se v praksi prepričali, ali držijo ali ne.

Kaj ima električni renault zoe skupnega z legendarno »katrco« oziroma renaultom 4, za cifro višjo »petko« in seveda cliom? To so renaulti, s katerimi smo Slovenci zelo tesno povezani. V njih je marsikdo od nas prevozil prve kilometre, zapeljal prvo ljubezen, naraščaj in družino. Dostopni, mersko skromni, a velikodušni pri prostoru ter izjemno lahkotni za upravljanje. Zoe pa prinaša na novo domišljeno mobilnost.

Tudi Volkswagen je vselej snoval avtomobile za ljudi. Za množice ljudi. Takšen je bil legendarni hrošč, takšen je golf in takšen je ID.3 – prvi popolnoma samostojno zasnovani električni volkswagen, ki odpira novo obdobje znamke Volkswagen in avtomobilizma.

Preberite, kako se bomo vozili proti nizkoogljični družbi. Kako bomo zmanjšali ogljični odtis v prometu? Številni predlogi so zapisani v osnutku Nacionalnega energetskega in podnebnega načrta.

Petrolov nasvet: Vsako podjetje, ki ima svoj vozni park, naj ima vsaj en e-avto.

Spodbujati bi morali z elektriko prevožene kilometre, in ne lastništvo e-avta, meni predsednik uprave Elektra Ljubljana Andrej Ribič.

Ena, univerzalna in povsem digitalizirana platforma bo zadoščala za čim širši nabor storitev e-mobilnosti in porabnik ne bo več potreboval vzporednih infrastruktur, pa meni vodja raziskav in razvoja v GEN-I Sandi Kavalič" title="Sandi Kavalič">Sandi Kavalič.

V Eko skladu bodo ob tem še letos pripravili nov ukrep za trajnostno mobilnost podjetij. Ta je v pripravi in je določen v skladu s Skladom za podnebne spremembe, pravi Lucija Adamič iz Eko sklada.

Do prijaznejšega e-polnjenja tudi z uporabo nevroznanosti. V družbi ELES pa so skladno s konceptom celostnega razvoja infrastrukture za množično polnjenje e-vozil pred dobrim letom zasnovali demonstracijski projekt E8.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

FINANCE
Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti
Finance
Pia Bedene Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti 1

Zmanjšali so se izdatki gospodinjstev za osebne, razvedrilne in športne storitve, še naprej se povečuje varčevanje

Moje finance
Razno
Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!
Moje finance
RaznoKsenija Sedej Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!

Ker verjamemo, da je načrtovanje pomembno opravilo osebnih financ, smo vam za začetek novega leta pripravili finančni koledar. Na enem mestu smo za vas zbrali vse pomembne finančne datume in dogodke od januarja do decembra 2021. Veste, kdaj morate oddati vlogo za vzdrževane družinske člane, kdaj oddati napoved kapitalskih dobičkov? Naj se na koledarju ne nabira prah, pogledujte nanj vse leto.

Slovenija
Spinalna mišična atrofija
Medicina danes
SlovenijaTanja Loboda*, izr. prof. dr. Damjan Osredkar* Spinalna mišična atrofija

Spinalna mišična atrofija (SMA) je dedna živčno-mišična bolezen s pojavnostjo eden na 11 tisoč živorojenih otrok, za katero so značilne mišična oslabelost, huda gibalna oviranost, odpoved dihanja in prezgodnja smrt. Deduje se avtosomno recesivno in jo najpogosteje povzroča delecija ali mutacija v genu SMN1 (survival motor neuron 1) na kromosomu 5, ob ohranitvi ene ali več kopij skoraj identičnega gena SMN2 (survival motor neuron 2). Takšna genska napaka vodi v zmanjšano tvorbo beljakovine SMN, ki je ključna za zdravje in preživetje motoričnih živčnih celic (1).