Pred nekaj dnevi je na slovenski trg zapeljal novi audi Q3 – športni terenec kompaktnega razreda, ki se je v novi generaciji pošteno oddaljil od bolj skromnega nastopa predhodnika. Novi Q3 je precej večji, prostornejši, tudi opazno dražji, a mu vrednost višajo bogata vsebina in nekateri ugodni paketi dodatne opreme.
Poročilo iz prve predstavitve audija Q3 v italijanskih Dolomitih.
Audi Q3 se je v drugi generaciji močno oddaljil od predhodnika. Ta je sicer pustil močan pečat na trgu, od leta 2011 je prepričal 800 tisoč kupcev (v Sloveniji okoli 2.300) in se takoj uvrstil med najuspešnejše Audijeve modele.
V zadnjih osmih letih se je veliko spremenilo, končala se je gospodarska kriza, Audi pa je medtem predstavil še manjši Q – 4,19 metra dolg Q2. Zato je novi Q3 precej drugačen od predhodnika, družbene razmere so snovalcem dovolile nekaj več svobode pri oblikovanju, zato so mu nemudoma namenili agresivnejše in bolj nastopaške karoserijske poteze. Med njimi najbolj izstopajo napihnjeni boki in osemkotna prednja maska.
Prihod Q2 in podobni trendi pri tekmecih so snovalcem narekovali bohotenje karoserijskih mer in posledično prostornine potniške kabine. Tudi tu je bil Audi konkreten, novega Q3 je podaljšal za deset centimetrov, na 4,485 metra, in razširil za dva centimetra. Vtis ozkega in optično (pre)visokega predhodnika pa še popravil z nižanjem strehe na 1,58 metra.
Precej večji in prostornejši
Omenjene mere so opazno izboljšale prostornost potniške kabine, spredaj in zadaj. Predvsem pa v prtljažniku, ki je pridobil kar 70 litrov prostornine in s 530 osnovnimi litri skoraj dosegel večjega Q5 (550 litrov). Ob tem so snovalci Q3 vtkali še, v tem razredu, redko prilagodljivost, ki jo omogoča 15-centimetrski vzdolžni pomik zadnje klopi. Ta lahko osnovni prtljažnik dodatno poveča na 675 litrov. Ob podrti zadnji klopi pa boste v novi Q3 stlačili do 1.525 litrov prtljage.
Nova je še zasnova armaturne plošče, ta ima vselej digitalne merilnike diagonale 10,2 palca (za doplačilo dobite tudi 12,3-palčni virtualni kokpit). Pod sredinskim zaslonom na dotik (ta lahko meri do 10,1 palca) pa so v nasprotju z audiji A6, A7 in A8 še vedno klasična stikala za uravnavanje klimatske naprave in vklop gretja sedežev.
Za najmočnejši Q3 45 TFSI quattro bodo slovenski kupci odšteli najmanj 44 tisočakov. Z nekaj skoraj nujne dodatne opreme pa zlahka prek 50 tisočakov.
Osnovni Q3 za 35 tisoč evrov
Cene se sicer začnejo nižje, pri 34.940 evrih za osnovni bencinski Q3 35 TFSI s 110 kilovati (1,5-litrski turbo štirivaljnik), prednjim pogonom in ročnim menjalnikom. To je približno pet tisočakov več, kot je v začetku stal prvi Q3, a tudi vsebina novega se je opazno izboljšala. Osnovni Q3 je danes precej bolje opremljen, med drugim z LED-žarometi, sistemom za vožnjo znotraj voznega pasu, digitalnimi merilniki, 17-palčnimi aluminijastimi kolesi in še čim.
Za dizel najmanj 39, za quattro pa 39 tisočakov
Za najcenejši dizelski Q3 35 TDI, dvolitrski štirivaljnik s 110 kilovati, boste odšteli 38 tisočakov in za to ceno dobili še sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama S-tronic. Enak stroj s quattro pogonon, a le ročnim menjalnikom, stane tisočaka več.
Kombinacija quattra in S-tronica pri bencinarju 40 TFSI (dvolitrski turbo, 140 kilovatov) stane najmanj 41.120 evrov, pri enako velikem in zmogljivem turbodizlu pa 470 evrov več.
Skoraj nujen paket, če želite imeti radio
Še beseda o dodatni opremi. Paket trend za 2.210 evrov (znižan s 4.420 evrov) je kar nujen, saj vključuje skoraj nepogrešljivi radio in še nekaj bolj ali manj nujnih dodatkov. Denimo speljevalno asistenco, naslon za roke spredaj, dvopodročno klimo, tempomat, parkirne senzorje in ogrevane sedeže.
Šminka in večja kolesa za 800 evrov
Paket opreme advanced za 800 evrov ponuja nekaj šminke – črno prednjo masko, kontrastne barve obrob blatnikov in odbijačev, mat barvo prednjega in zadnjega difuzorja v odbijaču, jekleno zaščito spodnjega roba prtljažnika, nekaj dodatkov iz aluminija in še 18-palčna aluminijasta kolesa.
Doplačilo za paket S-line s športnim podvozjem in še več estetskimi dodatki stane 2.050 evrov. Notranji paket S-line s športnimi sedeži, večfunkcijskim volanom, dodatki z videzom klasičnega ali krtačenega aluminija ... pa še 1.830 evrov. Vrh pomenita paketa edition one v sivi ali oranžni barvi, s kopico dodatki (med njimi matričnimi LED-žarometi) in enotno ceno 8.580 evrov.
Foto: Gašper Miš