Ljubitelji smučanja gotovo poznajo Val Gardeno, Alta Badio in Arabbo, pohodniki Tre Cime in Cinque Torri, kolesarji in ljubitelji bencinskih hlapov pa visokogorske prelaze Pordoi, Falzarego, Sella…, ki se kot kača vijejo med tri tisoč metrov in več visokimi vrhovi Dolomitov. Prava idila za preizkus novega Audija Q3, sploh ker se precej večji, bolj vpadljiv ter živahno obarvan v mondenih središčih Južne Tirolske zdaj počuti kot doma.
Adijo, konservativnost, pozdravljena, drznost
Že ob prvem stiku na letališču v Bolzanu je bilo hitro jasno, da ne gre le za novo generacijo sicer popularnega modela, ampak za skorajda revolucijo, ki Audiju Q3 daje veliko večjo vlogo - postati najbolje prodajan model znamke.
Še pred premiero mu je na tej dokaj zahtevni poti delno pomagal prihod modela Q2, ki je prevzel vlogo najmanjšega v paleti Audijevih športnih terencev, drugo pa so prispevali oblikovalci in inženirji, ki so si za zgled vzeli večje brate, vključno z atraktivnim Q8.
Pri Audiju so prav v njem dobili navdih za ostre in mišičasto nabrekle linije, s katerimi se je poslovil od konservativnosti in z drzno podobo odprl lov na poglede. Od spredaj je prav markanten, saj ima veliko odprtino za zrak z osmerokotno masko (tudi v črni barvi) in navpičnimi režami, odličen vtis pa dopolnijo elegantno ozki LED-žarometi, ki so za doplačilo lahko tudi matrični.
Če k temu dodamo še živahne barve, do 20-palčna platišča ter razne pakete opreme, ki poudarijo ali terensko ali športno postavo je jasno, da bo Q3 na čustva potencialnih kupicev konkretno pihal že z zunanjo podobo.
Znotraj precej večji in imenitno ukrojen
A všečna podoba je le kamenček v mozaiku novosti, s katerimi prepričuje novi Q3. Aktivni posamezniki in družine se bodo gotovo razveselili podatka, da je športni terenec v primerjavi s predhodnikom večji v skoraj vseh dimenzijah.
V dolžino je pridobil skoraj deset centimetrov ter meri 448,5 centimetra, slaba dva centimetra je pridobil v ramenih (185,6 cm) in malce izgubil v višino (158,5 cm). Ob večjih merah so za osem centimetrov podaljšali tudi medosno razdaljo, kar potnikom prinaša več prostora v predelu komolcev, nog in glave ter v prtljažniku.
Počutje v praksi je odlično, uporabljeni materiali imenitni, kakovost izdelave pričakovano vrhunska. Prestižno noto vozila lahko ob usnju in kotrastnih šivih na (športnih) sedežih ter volanu imenitno dopolni alkantara na armaturni plošči.
Pred voznikom so serijski 12,3-palčni digitalni merilniki z osmerokotno obrobo in s tremi načini prikaza, osrednji multimedijski sistem pa ponuja 8,8- ali 10,1-palčni zaslon na dotik.
Uporabnost novega Q3 dviguje še zadnja sedežna klop (deljiva 40:20:40), ki jo je mogoče vzdolžno premikati v razponu 150 milimetrov, glede na njen položaj pa prostornina prtljažnika znaša od 530 do 675 litrov oziroma do 1.525 litrov s podrtim naslonom.
Navduši tudi za volanom
Kdor do tod še ni povsem prepričan, ali je novi Q3 pravi zanj, se bo najbrž lažje odločil, ko ga bo zapeljal po kakšni ovinkasti cesti, lažjem brezpotju (tudi opcijska asistenca za nadzorovan spust) ali v težjih vremenskih razmerah.
Od novembra, ko s ceno 33.500 najprej zapelje na nemški trg, bo Q3 na voljo s štirimi motorji, tremi bencinskimi in enim dizelskim, v kombinaciji s pogonom spredaj ali štirikolesnim quattro. Razpon moči sega od 110 kW (150 KM) do 169 kW (230 KM), ob 6-stopenjskem ročnem menjaniku pa se pri Audiju zanašajo tudi na 7-stopenjski S-tronic.
Prav ta se je v kombinaciji z najmočnejšim turbobencincem odlično izkazal na dolomitskih prelazih, kjer ne manjka priložnosti za hitro nizanje ovinkov. Štirikolesni gnani Q3 je ponudil precej nevtralno lego, tudi nagibal se ni kaj dosti, preiskus voznih lastnosti pa opravil z odliko.
Oporo pri tem mu poleg lahke gradnje, odlično nastavljenega podvozja in natančnega krmilnega sistema nudi sistem Audi drive select, ki pa ne omogoča le športne vožnje, ampak s šestimi voznimi profili in mnogimi elektronskimi sistemi ponudi tudi več udobja od predhodnika.
Kdor bo izbral šibkejšo različico z ročnim menjalnikom in prednjim pogonom, tudi ne bo storil napak, saj bo cenil udobje, digitalnost in razkošje, ki ga v svet prestižnih kompaktnih športnih terencev prinaša novi Q3.