Armin Messerer je direktor oddelka za mehatronske električne pogone in dodatno opremo v podjetju Mahle Group. V podjetju Mahle se je preskusil v različnih vlogah, med drugim je bil direktor oddelka za prodajo, načrtovanje in korporativno načrtovanje, od leta 2016 pa je, kot že rečeno, direktor oddelka za mehatronske električne pogone in dodatno opremo. Na 20. Poslovni konferenci Portorož, ki bo 15. in 16 novembra, bo govoril o dolgoročnih scenarijih kot podlagi za sprejemanje strateških in taktičnih odločitev v podjetju.
Na PKP boste govorili o sprejemanju strateških in taktičnih odločitev. Kako sprejemati take odločitve v obdobju nenehnih disrupcij in kaj vpliva na te odločitve?
V družbi Mahle delujemo z osnovnim scenarijem do leta 2030 in s štirimi dodatnimi scenariji, ki opisujejo vpliv morebitnih megatrendov na avtomobilsko industrijo in pogonske tehnologije po regijah. Letno te scenarije in njihov vpliv »prenesemo« na naše podjetje ter tako pripravimo poslovno strategijo, tehnološki načrt in proizvodnjo glede na različne možne razvoje na trgu.
Nekatere spremembe so postopne, druge hitre. Kako te scenarije vpletete v oblikovanje odločitev?
Različne dinamike teh sprememb so vključene v naše scenarije. Nenehno skrbimo, da ob hitrih spremembah ravnamo pravočasno in lahko vodstvo v različnih poslovnih enotah sprejme takojšnje odločitve.
Kako tarife in razne trgovinske vojne vplivajo na vaš vsakodnevni posel in načrtovanje za prihodnost?
Smo globalni igralec, razvoj in proizvodnjo imamo začrtano tako, da stranke v regiji oskrbujemo prek podjetja v tej regiji. A vseeno, tarife dražijo stroške materiala. Upočasnitev gospodarske rasti zaradi tarif pomeni tveganje za trg vozil na sploh in s tem višanje cen vozil.
Avtomobilska industrija se srečuje z velikimi spremembami. Kako se kot dobavitelj tem podjetjem odzivate na vse te spremembe? Sploh morate?
Svoj nabor izdelkov smo povečali z inovativnimi sistemi, zato da smo lahko dober partner svojim strankam tudi za hibridne ali električne pogone. Naša »dvojna strategija« je podlaga za to, da smo strankam na voljo za oboje – za nadaljnjo optimizacijo pogonskih agregatov z motorji z notranjim izgorevanjem ter vzpostavitev inovativnih hibridnih in električnih pogonskih sklopov.
Kako vidite prihodnost avtomobilske industrije?
Rast prebivalstva in BDP bo pomenila večje povpraševanje po prevozu in logističnih rešitvah. Avtomobilska industrija bo omogočila ta razvoj in z uvedbo nadaljnjih optimiziranih motorjev z notranjim izgorevanjem ter elektrificiranih in čistih električnih pogonov zagotovila vzpostavitev trajnostnih rešitev za globalno mobilnost.